pgAdmin3 - en to zh translation catalogue (872 entries)

en: 
    Cancelled.
zh: 
    取消了.

en: 
    Retrieve all rows anyway?
zh: 
    一定要检索所有行?

en:  Connection broken.
zh: 链结断开.

en:  Done.
zh: 完成.

en:  Retrieving tablespace usage
zh: 恢复表空间使用

en:  Retrieving user owned objects
zh: 恢复用户所拥有的对象

en:  current
zh: 当前

en: %.2f secs
zh: %.2f 秒

en: %d rows affected.
zh: %d 行受影响.

en: %d rows copied to clipboard.
zh: %d 行拷贝到剪贴板

en: %d rows retrieved.
zh: 检索了 %d 行 .

en: %d rows.
zh: %d 行.

en: %ld  rows not retrieved.
zh: %ld 行未检索.

en: %ld of %ld rows
zh: $2%ld 行中的 $1%ld 行

en: %ld rows retrieved.
zh: %ld 行已检索.

en: &About...
zh: (&A) 关于...

en: &Add
zh: (&A) 添加

en: &Add %s to query
zh: (&A) 添加 %s 到查询

en: &Add Server...
zh: (&A) 添加服务器...

en: &Add Table/View...
zh: (&A) 添加 表/试图...

en: &Backup
zh: (&B)备份

en: &Bugreport
zh: (&B)错误报告

en: &Cancel
zh: (&C) 取消

en: &Cancel	Alt-Break
zh: (&C)取消	Alt-Break

en: &Close
zh: (&C) 关闭

en: &Close Table/View
zh: (&C) 关闭 表/视图

en: &Connect
zh: (&C) 连接

en: &Connect...
zh: (&C) 连接...

en: &Copy	Ctrl-C
zh: (&C)复制	Ctrl-C

en: &Count
zh: (&C)计数

en: &Create
zh: (&C) 创建

en: &Debug (not recommended for normal use)
zh: (&D) 调试 (正常使用时不推荐使用)

en: &Delete
zh: (&D) 删除

en: &Delete/Drop
zh: (&D) 删除

en: &Delete/Drop	Del
zh: (&D) 删除	Del

en: &Deselect All
zh: (&D) 反向选择所有

en: &Disconnect
zh: (&D) 断开

en: &Display
zh: (&D) 显示

en: &Edit
zh: (&E) 编辑

en: &Errors only
zh: (&E)只显示错误

en: &Execute
zh: (&E) 执行

en: &Execute	F5
zh: (&E) 执行	F5

en: &Export
zh: (&E)导出

en: &File
zh: (&F) 文件

en: &Find	Ctrl-F
zh: (&F)查找	Ctrl-F

en: &Grant Wizard
zh: (&G)赋权向导

en: &Help
zh: (&H) 帮助

en: &Help...
zh: (&H) 帮助...

en: &Join To...
zh: (&J) 链接到...

en: &Maintenance
zh: (&M) 维护

en: &No logging
zh: (&N) 没有记日志

en: &Open...
zh: (&O) 打开...

en: &Open...	Ctrl-O
zh: (&O) 打开...	Ctrl-O

en: &Options...
zh: (&O) 选项...

en: &Paste	Ctrl-V
zh: (&P) 粘贴	Ctrl-V

en: &PostgreSQL Help
zh: &PostgreSQL 帮助

en: &Properties
zh: (&P) 属性

en: &Query
zh: (&Q) 查询

en: &Query Analyzer
zh: (&Q) 查询分析器

en: &Query Builder
zh: (&Q) 查询构造器

en: &Query tool
zh: (&Q) 查询工具

en: &Recent files
zh: (&R) 最近文件

en: &Redo	Ctrl-Y
zh: (&R)重做	Ctrl-Y

en: &Restore
zh: (&R)恢复

en: &SQL Help	F1
zh: &SQL 帮助	F1

en: &Save
zh: (&S) 保存

en: &Save	Ctrl-S
zh: (&S)保存	Ctrl-S

en: &Save definition...
zh: (&S) 保存定义...

en: &Server Status
zh: (&S)服务器状态

en: &System objects
zh: (&S) 系统对象

en: &Tip of the day
zh: (&T) 每日提示...

en: &Tip of the day...
zh: (&T) 每日提示...

en: &Tools
zh: (&T) 工具

en: &Undo	Ctrl-Z
zh: (&U) 撤销	Ctrl-Z

en: &View
zh: (&V) 视图

en: '%s' is not a valid identifier. It must start with A-Z or a-z or _ and can contain A-Z and a-z and 0-9 and _.
zh: '%s' 不是一个合法的标识符. 它必须以A-Z或a-z或_开头,中间可以包含A-Z,a-z,0-9和_.

en: (binary compatible)
zh: (二进制兼容)

en: -- Executing query:
zh: -- 执行查询:

en: -- definition incomplete
zh: -- 定义不完整

en: -- nothing to change
zh: -- 未改变

en: 0 Secs
zh: 0 秒

en: : Notebook not found.
    Prepare to crash!
zh: : 记事本未找到.
    准备崩溃!

en: < operator
zh: < 操作符

en: <html><body>Loading %s</body></html>
zh: <html><body>加载 %s</body></html>

en: <new sequence>
zh: <新建序列>

en: <no primary key>
zh: <没有主键>

en: <none>
zh: <没有>

en: > operator
zh: > 操作符

en: A cancel signal was sent to the selected server process(es).
zh: 向选择的服务程序发送了一个取消信号.

en: A fatal error has occured:
zh: 出现了一个严重的错误

en: A terminate signal was sent to the selected server process(es).
zh: 发送一个中止信号给选中的服务端程序.

en: Accept the current settings and close the dialogue.
zh: 接受当前设置并且关闭对话.

en: Access method
zh: 访问方法

en: Account expires
zh: 帐户过期

en: Action
zh: 动作

en: Add
zh: 添加

en: Add Server
zh: 添加服务器

en: Add Tables/Views
zh: 加入 表/视图

en: Add a connection to a server.
zh: 添加一个到服务器的连接.

en: Add a new Check Constraint.
zh: 添加一个新的约束检查.

en: Add a new Column.
zh: 添加一新列.

en: Add a new Foreign Key.
zh: 添加一新外键

en: Add a new Index.
zh: 添加一新索引.

en: Add a new Trigger.
zh: 添加一新触发器.

en: Add a new Unique Constraint.
zh: 添加一新的唯一约束.

en: Add a table or view to the datagram.
zh: 添加一个表或视图到数据报.

en: Add server
zh: 添加服务器

en: Add/Change
zh: 添加/更改

en: Agent
zh: 代理

en: Aggregate
zh: 聚集

en: Aggregates
zh: 聚集

en: Alias
zh: 别名

en: Alignment
zh: 排列成行

en: Allow connections?
zh: 允许连接?

en: An error has occured:
zh: 发生了一个错误:

en: Analyze
zh: 分析

en: Apply a filter and view the data in the selected object.
zh: 应用一个过滤器并且查看所选对象中的数据.

en: Are you sure the logfile should be rotated?
zh: 确定要 rotate 日志文件?

en: Are you sure you wish shutdown this server?
zh: 你确信你要当掉这个服务器 %s %s?

en: Are you sure you wish to cancel the selected query(s)?
zh: 你确信你要取消选择的查询?

en: Are you sure you wish to drop %s %s?
zh: 你确信你要删除 %s %s?

en: Are you sure you wish to drop multiple objects?
zh: 你确信你要删除多个对象?

en: Are you sure you wish to terminate the selected server process(es)?
zh: 你确信你要中止所选择的服务器程序?

en: Argument count
zh: 参数计数

en: Arguments
zh: 参数集

en: Ascending
zh: 上升

en: Average Width
zh: 平均宽度

en: Back
zh: 返回

en: Back to previous page.
zh: 返回到前一页

en: Backends
zh: 后端

en: Backup %s %s
zh: 备份 %s %s

en: Backup files (*.backup)|*.backup|All files (*.*)|*.*
zh: 备份文件 (*.backup)|*.backup|所有文件 (*.*)|*.*

en: Base type
zh: 基本类型

en: Blocks Hit
zh: 块命中

en: Blocks Read
zh: 块读取

en: Browse for a logfile.
zh: 浏览一个日志文件

en: C&hange password...
zh: (C&) 修改密码...

en: C&lear window
zh: (C&) 清空窗口

en: CSV files (*.csv)|*.csv|Data files (*.dat)|*.dat|All files (*.*)|*.*
zh: CSV 文件 (*.csv)|*.csv|数据文件 (*.dat)|*.dat|所有文件 (*.*)|*.*

en: Cache
zh: 缓存

en: Can't add another column to the query.
zh: 不能添加其它列到查询.

en: Cancel
zh: 取消

en: Cancel any changes and close the dialogue.
zh: 取消任何改变并且关闭对话

en: Cancel query
zh: 取消查询

en: Cancel query?
zh: 取消查询?

en: Cancelled
zh: 取消了

en: Cancelling.
zh: 取消中

en: Cannot drop system %s
zh: 不能撤销系统 %s.

en: Cannot drop system %s %s.
zh: 不能撤销系统 %s %s.

en: Cannot initialise the networking subsystem!
zh: 不能初始化网络子系统!

en: Cannot open the logfile!
zh: 不能打开日志文件!

en: Cast
zh: 造型

en: Casts
zh: 类型转换

en: Change
zh: 更改

en: Change Password
zh: 更改密码

en: Change your password.
zh: 修改你的密码.

en: Changes applied.
zh: 改变生效

en: Changing the 'Show System Objects' option will cause all connections to be closed, and the treeview to be rebuilt.
    
    Are you sure you wish to continue?
zh: 修改 '显示的系统对象' 选项将会引起所有的链接都被关闭,同时树状视图将被从新构造.
    
    你确定要继续?

en: Check
zh: 检查

en: Check Foreign Key indexes on %s %s
zh: 检查外键索引在 %s %s

en: Check for unbalanced single quote marks in the condition for row #%d.
zh: 为 #%d 行检查条件中不完整的单引号.

en: Checking server status
zh: 检查服务器状态

en: Child columns
zh: 子列

en: Choose the operator for comparison.
zh: 为比较选择操作符.

en: Clear edit window
zh: 清除编辑窗口

en: Clear history
zh: 清除历史

en: Clear history window.
zh: 清除历史窗口

en: Clear window
zh: 清除窗口

en: Close
zh: 关闭

en: Close database browser? If you abort, the object browser will not show accurate data.
zh: 关闭数据库浏览器? 如果你中断, 目标浏览器将不会显示准确数据.

en: Close server browser? If you abort, the object browser will not show accurate data.
zh: 关闭服务浏览器? 如果你中断, 目标浏览器将不会显示准确数据.

en: Close this Window.
zh: 关闭这个窗口.

en: Clustered?
zh: 成簇?

en: Column
zh: 列

en: Column name
zh: 列名

en: Column names
zh: 列名

en: Column not found in pgSet:
zh: 未找到栏在pgSet:

en: Column separator
zh: 栏分隔符

en: Columns
zh: 列

en: Comment
zh: 注释

en: Commutator
zh: 转换符

en: Composite
zh: 合成

en: Condition
zh: 条件

en: Confirm Password
zh: 确认密码

en: Confirm object deletion?
zh: 确定目标删除.

en: Confirm superuser deletion
zh: 确定删除超级用户.

en: Connect to a Server
zh: 链接到一个服务器

en: Connect to the selected server.
zh: 链接到选择的服务器.

en: Connected?
zh: 连接?

en: Connecting to database
zh: 链接到服务器

en: Connecting to database without password
zh: 无密码链结数据库

en: Connection broken.
zh: 链结断开.

en: Connection to database %s lost.
zh: 到数据库 %s 的链结丢失.

en: Connection to database broken.
zh: 断开到数据库的链结.

en: Connection to server %s lost.
zh: 到服务器的链结丢失.

en: Constraint
zh: 约束

en: Constraint name
zh: 约束名

en: Constraints
zh: 约束

en: Context
zh: 上下文

en: Continue?
zh: 继续?

en: Conversion
zh: 转换

en: Conversions
zh: 转换

en: Copied
zh: 复制过

en: Copy
zh: 复制

en: Copy SQL from main form to SQL dialogue
zh: 从主选单向SQL对话框来回复制SQL

en: Copy selected lines to clipboard
zh: 复制选择的行到剪贴板

en: Copy selected text to clipboard
zh: 复制选择的文本到剪贴板

en: Correlation
zh: 关联

en: Could not resolve hostname %s
zh: 不能解析主机名 %s

en: Couldn't create a connection dialogue!
zh: 无法建立一个链接对话

en: Couldn't create a connection object!
zh: 无法建立一个链接对象!

en: Couldn't create a pgSet object!
zh: 无法建立一个pgSet对象!

en: Couldn't create the main window!
zh: 无法创建主窗口!

en: Couldn't create the splash screen!
zh: 无法创建欢迎屏幕!

en: Couldn't open a tips.txt file!
zh: 不能打开 tips.txt 文件!

en: Count rows if estimated less than
zh: 计算行数如果估计少量

en: Count rows in the selected object.
zh: 计算所选对象中的行.

en: Covering index
zh: 覆盖索引

en: Create
zh: 创建

en: Create a Primary Key.
zh: 创建一个主键.

en: Create a new Aggregate.
zh: 创健一个新聚集.

en: Create a new Cast.
zh: 创建一个新的类型转换.

en: Create a new Conversion.
zh: 创建一个新的编码转换.

en: Create a new Database.
zh: 创建一个新数据库.

en: Create a new Domain.
zh: 创建一个新域.

en: Create a new Function.
zh: 创建一个新函数.

en: Create a new Group.
zh: 创建一个新组.

en: Create a new Job
zh: 创建一个新作业.

en: Create a new Language.
zh: 创建一个新语言.

en: Create a new Operator Class.
zh: 创建一个新操作符类.

en: Create a new Operator.
zh: 创建一个新操作符.

en: Create a new Rule.
zh: 创建一个新规则.

en: Create a new Schema.
zh: 创建一个新模式.

en: Create a new Sequence.
zh: 创建一个新序列.

en: Create a new Server connection.
zh: 创建一个新的服务器连接.

en: Create a new Table.
zh: 创建一个新表.

en: Create a new Tablespace.
zh: 创建一个新表空间.

en: Create a new Trigger Function.
zh: 建一个新触发器函数.

en: Create a new Type.
zh: 创建一个新类型.

en: Create a new User.
zh: 创建一个新用户.

en: Create a new View.
zh: 创建一个新视图.

en: Create a new object of the same type as the selected object.
zh: 创建一个与选择的对象相同类型的对象.

en: Create a new object.
zh: 创建一个新对象.

en: Create databases?
zh: 创建数据库?

en: Create new Schedule
zh: 创建一个新调度

en: Create new Step
zh: 创建一个新步骤.

en: Creates a backup of the current database to a local file
zh: 创建一个当前数据库的备份到本地.

en: Cu&t	Ctrl-X
zh: (u&)剪切	Ctrl-X

en: Current Password
zh: 当前密码

en: Current Query
zh: 当前查询

en: Current value
zh: 当前值

en: Cut
zh: 剪切

en: Cut selected text to clipboard
zh: 剪切选择的文本到剪贴板

en: Cycled
zh: 循环

en: Data
zh: 数据

en: Data Output
zh: 数据输出

en: Data export aborted.
zh: 数据导出中断了.

en: Data retrieval runtime:
zh: 数据检索运行时间

en: Data type
zh: 数据类型

en: Data written to file.
zh: 数据被写入到文件.

en: Database
zh: 数据库

en: Database Status
zh: 数据库状态

en: Databases
zh: 数据库

en: Default
zh: 默认

en: Default schema
zh: 默认模式

en: Default value
zh: 默认值

en: Default?
zh: 默认?

en: Deferrable
zh: 可延迟的

en: Deferrable?
zh: 可延迟的?

en: Deferred
zh: 延迟了

en: Definition
zh: 定义

en: Delete
zh: 删除

en: Delete selected lines.
zh: 删除/撤销 选择的行.

en: Delete/Drop the selected object.
zh: 删除/撤销 选择的对象.

en: Deleting a superuser might result in unwanted behaviour (e.g. when restoring the database).
    Are you sure?
zh: 删除一个超级用户可能会导致一些不良后果 (例如 当回复数据库的时候). 你确定?

en: Delimiter
zh: 定界符

en: Depends on
zh: 依赖于

en: Descending
zh: 递降

en: Description
zh: 描述

en: Design
zh: 设计

en: Dimensions
zh: 维数

en: Disconnec&t
zh: 断开连接(&t)

en: Disconnect from the selected server.
zh: 断开选择的服务器.

en: Display help on PostgreSQL database system.
zh: 显示关于PostgreSQL数据库系统的帮助.

en: Display help on SQL commands.
zh: 显示关于 SQL 明令的帮助.

en: Display/edit the properties of the selected object.
zh: 显示/编辑 选中对象的属性.

en: Displays the current database status.
zh: 显示当前数据库状态.

en: Distinct Values
zh: 确定的值

en: Do instead
zh: 做替换

en: Do instead?
zh: 做替换?

en: Do not prompt for unsaved files on exit
zh: 退出时未存盘的文件不与提示

en: Do you want to save changes?
zh: 你想保存更改么?

en: Domain
zh: 域

en: Domains
zh: 域

en: Done
zh: 完成

en: Done.
zh: 完成.

en: Double right-handed joins are not allowed.
zh: 不允许双右手位连接.

en: Drop
zh: 删除

en: Drop %s?
zh: 删除 %s?

en: Drop multiple objects?
zh: 删除多个对象?

en: Drop the currently selected object.
zh: 删除当前选中的对象.

en: Dropping database not allowed
zh: 不允许删除数据库

en: E&xit
zh: (E&) 退出

en: E&xit	Alt-F4
zh: (&x)退出	Alt-F4

en: E&xplain
zh: (E&) 阐明

en: E&xplain	F7
zh: (E&) 阐明	F7

en: ERROR: Syntax error at character %d!
zh: 错误: 语法错误在第 %d 个字符!

en: Element
zh: 单元

en: Enabled?
zh: 允许?

en: Encoding
zh: 编码

en: Encryption
zh: 加密

en: Enter a description of this database connection.
zh: 请输入这次数据库链接的描述.

en: Enter a filename to write application logs to.
zh: 请输入一个文件名,用来记录应用程序日志.

en: Enter the hostname or IP address of the server to connect to.
zh: 请数据要连接的服务器的主机名或者 IP 地址.

en: Enter the name of the database on the server to use to make the initial connection. Normally this will be template1.
zh: 输入服务器端数据库名字用来做初始化连接.通常这个名字是 template1.

en: Enter the password to use when connecting to the server.
zh: 输入连接服务器时的密码.

en: Enter the path or URL to the PostgreSQL documentation
zh: 输入PostgreSQL文档路径或 URL

en: Enter the port number that the server is listening on.
zh: 输入服务器端监听的端口号.

en: Enter the username to use when connecting to the server.
zh: 输入连接服务器时的用户名,

en: Error connecting to the server: %s
zh: 连接服务器时出错 : %s

en: Error!
zh: 错误!

en: Error: No table or no column
zh: 错误: 表或列不存在

en: Errors and N&otices
zh: 错误和通知(&o)

en: Errors, Notices, &SQL
zh: 错误,通知, &SQL

en: Event
zh: 事件

en: Events
zh: 事件

en: Execute
zh: 执行

en: Execute arbitrary SQL queries.
zh: 执行任意的 SQL 查询.

en: Execute query
zh: 执行查询

en: Execute query, write result to file
zh: 执行一个查询, 向文件写入结果

en: Execute to file
zh: 执行文件

en: Exit query window
zh: 推出查询窗口

en: Explain
zh: 解释

en: Explain &options
zh: 解释选项 (&o)

en: Explain analyse query
zh: 解释分析查询

en: Explain query
zh: 解释查询

en: Explain verbose query
zh: 解释罗嗦查询

en: Export data to file
zh: 导出数据到文件

en: Expression
zh: 表达式

en: Expression Error
zh: 表达式错误

en: External
zh: 外部的

en: Failed to open file %s.
zh: 打开文件 %s 失败.

en: Failed to start server %s: Errcode=%d
    Check event log for details.
zh: 启动服务 %s 失败:错误代码=%d
    详细请检查事件日志.

en: Failed to stop server %s: Errcode=%d
    Check event log for details.
zh: 停止服务 %s 失败: 错误代码=%d
    详细请检查事件日志.

en: Failed to write to the output file: %s
zh: 写到输出文件: %s 失败

en: File cannot be opened with this format.
    Please chose another format.
zh: 不能使用该格式打开文件.
    请选择其他格式.

en: Filename
zh: 文件名

en: Filter string syntax validates OK!
zh: 过滤字串语法确定无误!

en: Final function
zh: 最终函数

en: Final type
zh: 最终类型

en: Find
zh: 查找

en: Find text
zh: 查找下一个

en: Fires
zh: 激发

en: Font
zh: 字体

en: For each
zh: 对每个

en: For type
zh: 对类型

en: Foreign Key
zh: 外键

en: Foreign key?
zh: 外键?

en: Forward
zh: 向前

en: Forward to next page.
zh: 向前到一页.

en: Frequently asked questions about pgAdmin III.
zh: 关于pgAdmin III的常见问题

en: From
zh: 从

en: Function
zh: 函数

en: Functions
zh: 函数

en: General
zh: 通用的

en: Granted
zh: 赋予

en: Grants rights to multiple objects
zh: 赋予多个对象的权利

en: Greater than operator
zh: 大于操作符

en: Group
zh: 组

en: Group ID
zh: 组 ID

en: Group/User
zh: 组/用户

en: Groups
zh: 组

en: HTTP proxy
zh: HTTP 代理

en: Handler
zh: 句柄

en: Has OIDs
zh: 有 OIDs

en: Has OIDs?
zh: 有 OIDs?

en: Heap Blocks Hit
zh: 堆块命中

en: Heap Blocks Read
zh: 堆块读取

en: Help
zh: 帮助

en: Hide system objects
zh: 隐含系统对象.

en: History
zh: 历史

en: Hostname
zh: 主机名

en: Hostname/IP Address
zh: 主机名/IP 地址

en: How to send a bugreport to the pgAdmin Development Team.
zh: 如何提交给 pgAdmin 开发小组一个错误报告.

en: Huh?
zh: 嘿?

en: Implementation
zh: 工具

en: Implicit
zh: 隐含的

en: Incorrect password!
zh: 密码错误!

en: Increment
zh: 增加

en: Index
zh: 索引

en: Index Blocks Hit
zh: 索引块命中

en: Index Blocks Read
zh: 索引块读

en: Index Scans
zh: 索引扫描

en: Index Size
zh: 索引大小

en: Index Tuples Fetched
zh: 获取索引元组

en: Indexes
zh: 索引

en: Inherited
zh: 继承

en: Inherited from table %s
zh: 从表 %s 继承

en: Inherited tables
zh: 继承的表

en: Inherited tables count
zh: 计算继承的表

en: Inherits from tables
zh: 从表继承

en: Inherits tables
zh: 继承表

en: Initial Database
zh: 初始化数据库

en: Initial condition
zh: 初始化条件

en: Initial database
zh: 初始化数据库

en: Initial database can't be dropped.
zh: 初始化数据库不能被撤消

en: Initially?
zh: 初始化?

en: Input function
zh: 输入函数

en: Input type
zh: 输入类型

en: Internal length
zh: 内部长度

en: Job
zh: 作业

en: Join
zh: 连接

en: Join Type
zh: 连接类型

en: Join function
zh: 连接函数

en: Kind
zh: 种类

en: Language
zh: 语言

en: Languages
zh: 语言

en: Last system OID
zh: 上一次系统 OID

en: Left Sort operator
zh: 左排序符

en: Left Table Columns
zh: 左表栏

en: Left sort op
zh: 左排序操作

en: Left type
zh: 左类型

en: Length
zh: 长度

en: Less Than operator
zh: 小于操作符

en: Level
zh: 级别

en: Limit exceeded
zh: 越界

en: Link symbol
zh: 链接符

en: Local
zh: 本地

en: Local charset
zh: 本地字符集

en: Local column
zh: 本地栏

en: Location
zh: 地点

en: Log Level
zh: 日志级别

en: Log entry
zh: 日志入口

en: Log files (*.log)|*.log|All files (*.*)|*.*
zh: 日志文件 (*.log)|*.log|所有文件 (*.*)|*.*

en: Logfile (%ID will be replaced with the Process ID)
zh: 日志文件 (%ID 将要被进程 ID 取代)

en: Logfile rotation
zh: 日志轮转

en: Logging
zh: 记录日志中

en: Maintain %s %s
zh: 维护 %s %s

en: Maintain the current database or table.
zh: 维护当前数据库或者表.

en: Maintenance
zh: 维护

en: Maintenance operation
zh: 维护操作

en: Max. characters per column
zh: 每栏最大最大字符数

en: Maximum
zh: 最大化

en: Maximum rows to retrieve
zh: 最多行索引

en: Maximums rows to retrieve into output window; 0 = unlimited
zh: 最多行索引到输出窗口; 0 = 不限制

en: Member
zh: 成员

en: Member count
zh: 计算成员

en: Member name
zh: 成员名

en: Member of
zh: 成员的

en: Members
zh: 成员

en: Messages
zh: 消息

en: Minimum
zh: 最小化

en: Mode
zh: 模式

en: Most Common Frequencies
zh: 最普通的频率

en: Most Common Values
zh: 最普通的值

en: Moved
zh: 移动

en: Multiple Column Joins
zh: 多栏链接

en: Name
zh: 名字

en: Name may not start with '_'.
zh: 名字不能以'-'开始

en: Need password?
zh: 需要密码?

en: Negator
zh: 非操作符

en: New &Object
zh: 新对象 (&O)

en: New Aggregate
zh: 新建聚集

en: New Cast
zh: 新建类型转换

en: New Check Constraint
zh: 新建约束检查

en: New Column
zh: 新建一栏

en: New Conversion
zh: 新建转换

en: New Database
zh: 新建数据库

en: New Domain
zh: 新建域

en: New Foreign Key
zh: 新建外健

en: New Function
zh: 新建函数

en: New Group
zh: 新建组

en: New Index
zh: 新建索引

en: New Job
zh: 新建作业

en: New Language
zh: 新建语言

en: New Operator
zh: 新建操作符

en: New Operator Class
zh: 新建操作符类

en: New Password
zh: 新建密码

en: New Primary Key
zh: 新建主键

en: New Rule
zh: 新建规则

en: New Schedule
zh: 新建调度

en: New Schema
zh: 新建模式

en: New Sequence
zh: 新建序列

en: New Server
zh: 新建服务器

en: New Step
zh: 新建步骤

en: New Table
zh: 新建表

en: New Tablespace
zh: 新建表空间

en: New Trigger
zh: 新建触发器

en: New Trigger Function
zh: 新建触发器函数

en: New Type
zh: 新建类型

en: New Unique Constraint
zh: 新建唯一约束

en: New User
zh: 新建用户

en: New View
zh: 新建视图

en: New length must not be less than old length.
zh: 新长度一定不能小于旧长度.

en: New precision must not be less than old precision.
zh: 新精度一定不能小于旧精度

en: New total digits must not be less than old total digits.
zh: 新数字的总合一定不能小于旧数字的总合

en: No
zh: 不

en: No Table or view.
zh: 表或视图不存在.

en: No connection to database.
zh: 没有链结到数据库.

en: No data to export.
zh: 没有数据要导出.

en: No properties are available for the current selection
zh: 当前的选择无属性可以获得

en: No statistics are available for the current selection
zh: 当前的选择无统计数字可以获得

en: None
zh: 无

en: Not implemented
zh: 没有执行

en: Not implemented.
zh: 没有执行.

en: Nothing
zh: 空

en: Null Fraction
zh: 空碎片

en: Object file
zh: 目标文件

en: Old style FKs
zh: 旧风格的 FKs

en: On Delete
zh: 在删除

en: On Update
zh: 在更新

en: On delete
zh: 在删除

en: On update
zh: 在更新

en: One Row with OID %d inserted.
zh: OID %d 行插入.

en: Open
zh: 打开

en: Open a query file
zh: 打开一个查询文件

en: Open file
zh: 打开文件

en: Open query file
zh: 打开查询文件

en: Open the pgAdmin III helpfile.
zh: 打开 pgAdmin III 帮助文件.

en: Operator
zh: 操作符

en: Operator Class
zh: 操作符类

en: Operator Classes
zh: 操作符类

en: Operator classes
zh: 操作符类

en: Operator function
zh: 操作符函数

en: Operators
zh: 操作符

en: Options
zh: 选项

en: Options modifying Explain output
zh: 选项修改中 解释输出

en: Or
zh: 或

en: Out of Memory for cacheLinePool
zh: 缓存线池溢出

en: Output
zh: 输出

en: Output function
zh: 输出函数

en: Owner
zh: 所有者

en: Parameter
zh: 参数

en: Passed by Value?
zh: 值通过?

en: Passed by value
zh: 值通过

en: Password
zh: 密码

en: Password successfully changed!
zh: 更改密码成功

en: Passwords do not match!
zh: 密码不匹配!

en: Paste
zh: 粘贴

en: Paste selected text from clipboard
zh: 粘贴选中文本从剪贴板

en: Path
zh: 路径

en: Please choose user language:
zh: 请选择用户语言:

en: Please enter function definition.
zh: 请输入函数定义.

en: Please enter function source code.
zh: 请输入函数源代码.

en: Please enter password for user %s
    on server %s (%s)
zh: 请输入为用户 %s 输入在 server %s (%s) 上的密码

en: Please select a datatype.
zh: 请选择一个数据类型.

en: Please select at an event.
zh: 请在一个事件里选择

en: Please select base datatype.
zh: 请选择基本数据类型.

en: Please select language.
zh: 请选择语言.

en: Please select left or right datatype.
zh: 请选择左或者右数据类型.

en: Please select return type.
zh: 请选择返回类型.

en: Please select state datatype.
zh: 请选择状态数据类型.

en: Please select target datatype.
zh: 请选择目标数据类型.

en: Please specify FK index name.
zh: 请指定 FK 索引名.

en: Please specify a procedure.
zh: 请指定一个过程.

en: Please specify address.
zh: 请指定地址.

en: Please specify at least one action.
zh: 请指定至少一个动作.

en: Please specify at least two members.
zh: 请指定至少两个函数.

en: Please specify columns.
zh: 请指定栏.

en: Please specify condition.
zh: 请指定条件.

en: Please specify conversion function.
zh: 请指定转换函数.

en: Please specify description.
zh: 请指定描述.

en: Please specify input conversion function.
zh: 请指定输入转换函数.

en: Please specify internal storage length.
zh: 请指定内部存储长度.

en: Please specify language handler.
zh: 请指定语言句柄.

en: Please specify location.
zh: 请指定位置.

en: Please specify name.
zh: 请指定名字.

en: Please specify object library.
zh: 请指定对象库.

en: Please specify output conversion function.
zh: 请指定输出转换函数.

en: Please specify port.
zh: 请指定端口

en: Please specify source datatype.
zh: 请指定源数据类型.

en: Please specify source encoding.
zh: 请指定源编码.

en: Please specify state function.
zh: 请指定状态函数.

en: Please specify target encoding.
zh: 请指定目标编码.

en: Please specify trigger function.
zh: 请指定触发器函数.

en: Please specify user name
zh: 请指定用户名.

en: Please specify valid length.
zh: 请指定有效长度.

en: Please specify valid numeric precision (0..
zh: 请指定有效的数字精度 (0..

en: Port
zh: 端口

en: Position
zh: 位置

en: PostgreSQL Description
zh: PostgreSQL 描述

en: PostgreSQL Version
zh: PostgreSQL 版本

en: Precision
zh: 精度

en: Primary Key
zh: 主键

en: Primary key
zh: 主键

en: Primary key?
zh: 主键?

en: Primary?
zh: 主键?

en: Privileges
zh: 特权

en: Privileges for %s
zh: 授权给 %s

en: Privileges for %s %s
zh: 授权给 %s %s

en: Problem with resource
zh: 资源问题

en: Problem with resource %s: Notebook not found.
    Prepare to crash!
zh: 资源 %s 有问题: 记事本未找到.
    准备崩溃!

en: Procedure
zh: 过程

en: Process returned exit code %d.
zh: 处理返回退出的代码  %d.

en: Properties
zh: 属性

en: Property
zh: 属性

en: Query
zh: 查询

en: Query &builder
zh: (&b)查询构造器

en: Query files (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
zh: 查询脚本文件 (*.sql)|*.sql|所有文件 (*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|UTF-8 query files (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
zh: 查询文件 (*.sql)|*.sql|UTF-8 查询文件(*.sql)|*.sql|所有文件 (*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|UTF-8 query files (*.usql)|*.usql|All files (*.*)|*.*
zh: 查询脚本文件 (*.sql)|*.sql|UTF-8 查询文件(*.usql)|*.usql|所有文件 (*.*)|*.*

en: Query is running.
zh: 查询运行中.

en: Query result with %d rows discarded.
zh: 查询结果有 %d 行被丢弃.

en: Query result with %d rows will be returned.
zh: 查询结果有 %d 行要返回.

en: Query returned successfully with no result in %s ms.
zh: 查询返回成功,没有返回结果.共耗 %s 毫秒.

en: Query returned successfully: %d rows affected, %s ms execution time.
zh: 查询返回成功: %d 行受影响,执行时间 %s 毫秒.

en: Query returned successfully: one row with OID %d inserted, %s ms execution time.
zh: 查询返回成功,OID %d 行被插入,执行耗时间 %s 毫秒.

en: Query tool
zh: 查询工具

en: Quit this program.
zh: 退出这个程序.

en: Quote char
zh: 引号字符

en: Quoting
zh: 引号

en: Re&fresh	F5
zh: 刷新(&f)	F5

en: Re&load module
zh: 重新加载模块(&l)

en: Reached end of the document
zh: 到达文档末尾

en: Read and write Unicode UTF-8 files
zh: 读写 Unicode UTF-8 文件

en: Ready.
zh: 准备

en: Receive function
zh: 接收函数

en: Redo
zh: 重做

en: Redo last action
zh: 重做最后一个动作

en: Referenced
zh: 引用过

en: Referenced by
zh: 被引用

en: References
zh: 引用

en: Referencing
zh: 引用中

en: Refresh
zh: 刷新

en: Refresh rate (seconds)
zh: 刷新率 (秒)

en: Refresh the selected object.
zh: 刷新选中对象

en: Refresh to count rows
zh: 刷新行计数

en: Refreshing %s
zh: %s...刷新中

en: Refreshing %s...
zh: %s...刷新中

en: Refreshing data, please wait.
zh: 刷新数据, 请等待.

en: Refreshing.
zh: %s...刷新中

en: Relation
zh: 关联

en: Reload
zh: 重新装载

en: Reload current page.
zh: 重新装载当前页.

en: Reload library module which implements this function.
zh: 重新载入执行该函数的库模块.

en: Remove
zh: 删除

en: Restore %s %s
zh: 回复 %s %s

en: Restores a backup from a local file
zh: 回复一个备份从本定文件

en: Restoring previous environment
zh: 恢复以前的环境

en: Restrict function
zh: 限制函数

en: Restriction
zh: 限制

en: Result type
zh: 结果类型

en: Retrieving %s details
zh: 检索 %s 细节

en: Retrieving data: %d rows.
zh: 检索数据: %d 行.

en: Retrieving server properties
zh: 检索服务器属性

en: Return type
zh: 返回类型

en: Returns a set?
zh: 返回一个集合?

en: Returns set
zh: 返回集合

en: Right Sort operator
zh: 右排序操作符号

en: Right Table Columns
zh: 正确的表字段

en: Right sort op
zh: 右排序操作符

en: Right type
zh: 正确类型

en: Row
zh: 行

en: Row separator
zh: 行分隔符

en: Row trigger
zh: 行触发器

en: Rows (counted)
zh: 行 (计数)

en: Rows (estimated)
zh: 行 (估计)

en: Rule
zh: 规则

en: Rules
zh: 规则

en: Running?
zh: 运行?

en: SQL Help
zh: SQL 帮助

en: SQL Scripts (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
zh: SQL 脚本 (*.sql)|*.sql|所有文件 (*.*)|*.*

en: SQL help site
zh: SQL 帮助位置

en: SSL Mode
zh: SSL 模式

en: SSL encrypted
zh: SSL 加密

en: Save
zh: 保存

en: Save &as...
zh: 另存为 (&a)...

en: Save current file
zh: 保存当前文件

en: Save file
zh: 保存文件

en: Save file under new name
zh: 以新名保存文件

en: Save history
zh: 保存历史

en: Save history of executed commands.
zh: 保存执行过明令的历史

en: Save query file as
zh: 保存查询文件为

en: Save the SQL definition of the selected object.
zh: 保存 选中对象的 SQL 定义

en: Saved the changed row.
zh: 保存改动过的行.

en: Schedule
zh: 调度

en: Schema
zh: 模式

en: Schemas
zh: 模式

en: Security
zh: 安全

en: Security of definer
zh: 安全定义器?

en: Security of definer?
zh: 安全定义器?

en: Select &All
zh: 选择所有 (&A)

en: Select backup filename
zh: 选择备份文件

en: Select export filename
zh: 选择导出文件名

en: Select log file
zh: 选择日志文件

en: Select output file
zh: 选择输出文件

en: Select the level of detail to record in the logfile.
zh: 选择记录日志文件的级别的细节

en: Send Function
zh: 发送函数

en: Send function
zh: 发送函数

en: Sequence
zh: 序列

en: Sequences
zh: 序列

en: Sequential Scans
zh: 序列扫描

en: Sequential Tuples Read
zh: 读序列元组

en: Server
zh: 服务器

en: Servers
zh: 服务器

en: Servers (%d)
zh: 服务器 (%d)

en: Show a tip of the day.
zh: 显示每日提示.

en: Show about dialog.
zh: 显示关于对话矿

en: Show object properties on double click in treeview?
zh: 双击树状视图的时候显示对象的属性么?

en: Show options dialog.
zh: 显示选项对话框

en: Show or hide system objects.
zh: 显示或隐含系统对象.

en: Show system objects
zh: 显示系统对象

en: Show users for privileges?
zh: 显示用户特权?

en: Size
zh: 大小

en: Sort order
zh: 排列顺序

en: Sort/filter options.
zh: 排序/过滤 选项.

en: Source
zh: 源

en: Source encoding
zh: 源编码

en: Source type
zh: 源类型

en: Start
zh: 开始

en: Start PostgreSQL Service
zh: 启动 PostgreSQL 服务

en: Start service
zh: 启动服务

en: Start the query builder.
zh: 开始查询编制器

en: Starting service
zh: 启动服务中

en: State function
zh: 状态函数

en: State type
zh: 状态类型

en: Statistic
zh: 统计量

en: Statistics
zh: 统计量

en: Step
zh: 步骤

en: Stop PostgreSQL Service
zh: 停止 PostgreSQL 服务

en: Stop service
zh: 停止服务

en: Stopping service
zh: 停止服务...

en: Storage
zh: 存储

en: Strict
zh: 严格的

en: Strict?
zh: 严格的?

en: Superuser?
zh: 超级用户?

en: Supports hash
zh: 支持哈西

en: Supports hash?
zh: 哈希支持

en: Supports merge
zh: 支持合并

en: Syntax Validation
zh: 语法生效

en: System aggregate?
zh: 系统聚集?

en: System cast?
zh: 系统类型转换

en: System column?
zh: 系统字段?

en: System conversion?
zh: 系统转换?

en: System database?
zh: 系统数据库?

en: System domain?
zh: 系统域?

en: System foreign key?
zh: 系统外键?

en: System function?
zh: 系统函数?

en: System index?
zh: 系统索引?

en: System language?
zh: 系统语言

en: System objects will not be removed from the object tree until a refresh is performed.
    Close all connections now?
zh: 系统对象不能从对象树中删除,直到刷新后.
    现在关闭所有链结?

en: System objects will not show in the the object tree until a refresh is performed.
    Close all connections now?
zh: 系统对象不能在对象树中显示,直到执行刷新后.
    关闭所有链结?

en: System operator class?
zh: 系统操作符类

en: System operator?
zh: 系统操作符

en: System rule?
zh: 系统规则?

en: System schema?
zh: 系统模式?

en: System sequence?
zh: 系统序列?

en: System table?
zh: 系统表?

en: System trigger?
zh: 系统触发器?

en: System type?
zh: 系统类型?

en: System view?
zh: 系统视图?

en: Table
zh: 表

en: Table Size
zh: 表大小

en: Tables
zh: 表

en: Tables/Views
zh: 表/视图

en: Tablespace
zh: 表空间

en: Tablespace Size
zh: 表空间大小

en: Tablespaces
zh: 表空间

en: Target encoding
zh: 目标编码

en: Target type
zh: 目标类型

en: Template
zh: 模版

en: Terminate
zh: 中止

en: Terminate process
zh: 结束进程

en: Terminate process?
zh: 结束进程?

en: The PostgreSQL server must be at least version %2.1f!
zh: PostgreSQL 服务器版本一定要在 %2.1f 以上!

en: The PostgreSQL server's version string.
zh: 数据库服务器版本字符串.

en: The PostgreSQL version number.
zh: 数据库版本号.

en: The hostname or TCP/IP address of the server.
zh: 服务器的主机名或者 TCP/IP 地址.

en: The initial database used when connecting to the server.
zh: 连接服务器时,使用的初始数据库.

en: The last OID used by the server.
zh: 服务器使用了最后的 OID

en: The maximum of %ld rows is exceeded (total %ld).
zh: 超过了最大行数 %ld (总共 %ld).

en: The password could not be changed!
zh: 不能改变密码!

en: The port number the server is listening on.
zh: 服务器正在监听的端口号.

en: The text %s has changed.
zh: 文本 %s 发生了改变.

en: The text %s has changed.
    Do you want to save changes?
zh: 文本 %s 发生了改变.
    你打算保存这些改变么?

en: The username used when connecting to the server.
zh: 连接服务器时候使用的用户名.

en: There is nothing in the SQL pane to save!
zh: SQL嵌板中没有东西要保存!

en: There is unsaved data in a row.
    Do you want to store to the database?
zh: 行中有未保存的数据.
    你想存储到数据库么?

en: This query will return %d results.
    Load all results?
zh: 这次查询将要返回 %d 条结果.
    载入所有结果?

en: This software is released under the Artistic License.
zh: 该软件在艺术版权许可证(Artistic License)下发行

en: Timestamp
zh: 时间戳

en: To
zh: 到

en: Toast Blocks Hit
zh: Toast 块命中

en: Toast Blocks Read
zh: 读 Toast 块

en: Toast Index Blocks Hit
zh: Toast 索引块命中

en: Toast Index Blocks Read
zh: 读 Toast 索引块

en: Total %ld rows.
zh: 一共 %ld 行.

en: Total query runtime:
zh: 总共查询运行时间:

en: Trigger
zh: 触发器

en: Trigger Function
zh: 触发器函数

en: Trigger Functions
zh: 触发器函数

en: Trigger function
zh: 触发器函数

en: Triggers
zh: 触发器

en: Trusted
zh: 信任

en: Trusted?
zh: 信任?

en: Try switching it to the lefthand side in one
    or more relationships.
zh: 试着把它放到一个或多个关系的
    左手边.

en: Trying to drop system object
zh: 试图删除系统对象

en: Tuples Deleted
zh: 元组删除

en: Tuples Inserted
zh: 插入元组

en: Tuples Updated
zh: 元组更新

en: Tuples deleted
zh: 元组删除

en: Tuples inserted
zh: 元组已被插入

en: Tuples updated
zh: 元组更新

en: Type
zh: 类型

en: Types
zh: 类型

en: Undo
zh: 取消

en: Undo change of data.
zh: 取消数据的变化.

en: Undo last action
zh: 取消最后一个动作

en: Unexpected empty cache line: dataSet already closed.
zh: 意外的空缓存行 :数据集已经关闭.

en: Unique
zh: 唯一

en: Unique?
zh: 唯一?

en: Unknown
zh: 未知

en: Unknown find dialog event!
zh: 未知的查找对话框事件!

en: Unsaved data
zh: 未保存的数据

en: Up since
zh: 启动自从

en: Update catalogs?
zh: 更新系统表

en: User
zh: 用户

en: User ID
zh: 用户 ID

en: User Privileges
zh: 用户特权

en: User can create databases
zh: 用户可以建立数据库

en: User can create users
zh: 用户可以创建用户

en: User language
zh: 用户语言

en: User/Group
zh: 用户/组

en: Username
zh: 用户名

en: Users
zh: 用户

en: VACUUM options
zh: 清理选项

en: Validating filter string
zh: 确认过滤字串

en: Value
zh: 值

en: Variable
zh: 变量

en: Variable Name
zh: 变量名

en: Variable Value
zh: 变量值

en: Variables
zh: 变量

en: Verbose
zh: 罗嗦

en: Verbose messages
zh: 罗嗦信息

en: Version number
zh: 版本号

en: Version string
zh: 版本字串

en: View
zh: 查看

en: View &Data
zh: 查看 (&D)数据

en: View Data
zh: 查看数据

en: View F&iltered Data
zh: 查看(&F)过滤数据

en: View Filtered Data
zh: 查看过滤的数据

en: View the data in the selected object.
zh: 查看选中对象的数据

en: Views
zh: 查看

en: Volatility
zh: 易变率

en: Warning:
zh: 警告:

en: Writing data.
zh: 写数据.

en: Xact Committed
zh: Xact 提交

en: Xact Rolled Back
zh: Xact 回滚

en: Yes
zh: 是

en: You cannot join on the asterisk.
zh: 你不能带星号连接.

en: You cannot leave both the column and expression blank.
    
    Click 'OK' to insert a default function into the expression.
zh: 你不能让字段和表达式都为空白.
    
    点击 'OK' 插入默认函数到表达式中.

en: You must add at least on column.
zh: 你至少要加入一个字段.

en: You must redraw your joins so that "%s"
    does not appear on the righthand side 
    more than once.
zh: 你必须重写你的连接以至于 "%s"
    不会出现在右手边超过一次.

en: You must select a server before changing your password!
zh: 修改密码前你必须要选择一个服务器!

en: You must select one column from the left table and one column from the right table.
zh: 你必须分别从左表和右表中各选择一个字段.

en: aborting.
zh: 放弃中.

en: all columns
zh: 所有字段

en: allow
zh: 允许

en: disable
zh: 禁止

en: member
zh: 成员

en: no quoting
zh: 无引用

en: not counted
zh: 没有计数

en: not encrypted
zh: 未加密过

en: not member
zh: 不是成员

en: only strings
zh: 只能是字符串

en: pgAdmin III Query
zh: pgAdmin III 查询

en: pgServer object didn't initialise because the user aborted.
zh: 由于用户放弃,pgServer 对象没有初始化

en: pgadmin:Logfile rotated.
zh: pgadmin:Logfile 轮转.

en: prefer
zh: 优选

en: ready
zh: 准备

en: redirect_stderr not enabled or log_filename misconfigured
zh: 没有能够重定向标准错误或者日志文件名被错误配置了

en: require
zh: 需要
