pgAdmin III - en to zh translation catalogue (2673 entries)

en: 
    Asynchronous notification of '%s' received from backend pid %d
zh: 
    '%s' 的非同步通知已從伺服端進程 pid %d  接收

en: 
    Asynchronous notification of '%s' received from backend pid %d
       Data: %s
zh: 
    '%s' 的非同步通知已從伺服端進程 pid %d  接收。
       資料：%s

en: 
    Cancelled.
zh: 
    已取消。

en: 
    Retrieve all rows anyway?
zh: 
    仍要檢索全部資料列？

en: 
    Start dependent services too?
zh: 
    一並啟動隸屬的服務嗎？

en: 
    Stop dependent services?
zh: 
    停止隸屬的服務嗎？

en:  - %s on %s (%s:%d)
zh:  - %s 在 %s (%s:%d) 上

en:  - Browser
zh:  - 遊覽器

en:  - Configuration Editor
zh:  - 伺服器設定編輯器

en:  - Edit Grid
zh:  - 編輯網格

en:  - Execution Tool
zh:  - 執行工具

en:  - Query Tool
zh:  - 查詢工具

en:  - Server Status
zh:  - 伺服器狀態

en:  Configuration read from %s
zh:  組態讀取從 %s

en:  Configuration written to %s
zh:  組態寫入到 %s

en:  Connection broken.
zh:  連線已中斷。

en:  DDL
zh:  資料定義語言(DDL)

en:  Done.
zh:  完成。

en:  Failed.
zh:  已失敗。

en:  INSTALL <serviceName> [options] <connect-string>
zh:  INSTALL <伺服器名稱> [選項] <連結-字串>

en:  REMOVE <serviceName>
zh:  REMOVE <服務名稱>

en:  Retrieving Role owned objects
zh:  檢索角色已擁有的物件中

en:  Retrieving tablespace usage
zh:  檢索表格空間使用情況中

en:  Retrieving user owned objects
zh:  檢索使用者已擁有物件中

en:  [options] <connect-string>
zh:  [選項] <連線-字串>

en:  current
zh:  當前的

en:  dependencies
zh:  依賴物件

en:  dependents
zh:  隸屬物件

en:  properties
zh:  屬性

en:  statistics
zh:  統計情報

en: $$ quoting
zh: $$ 引用

en: %.2f secs
zh: %.2f 秒

en: %d replacements made.
zh: %d 個已置換。

en: %d rows affected.
zh: %d 筆資料列被影響。

en: %d rows copied to clipboard.
zh: %d 筆資料列已複製到剪貼簿。

en: %d rows retrieved.
zh: 已檢索 %d 筆資料列。

en: %d rows.
zh: %d 筆資料列。

en: %d seconds
zh: %d 秒

en: %i rows
zh: %i 資料列

en: %ld  rows not retrieved.
zh: %ld 筆資料列未被檢索。

en: %ld of %ld rows
zh: %ld / %ld 筆資料列

en: %ld rows retrieved.
zh: 已檢索 %ld 筆資料列。

en: %s (%d asynchronous notifications received).
zh: %s (%d 非同步通知已承認)。

en: %s DDL report - %s
zh: %s 資料定義語言(DDL)報告 - %s

en: %s Data dictionary report - %s
zh: %s 資料詞典報告 - %s

en: %s dependencies report - %s
zh: %s 依賴物件報告 - %s

en: %s dependents report - %s
zh: %s 隸屬物件報告 - %s

en: %s list report
zh: %s 清單報告

en: %s on %s:%d
zh: %s 在 %s:%d 上

en: %s on %s@%s:%d
zh: %s on %s@%s:%d 上

en: %s on <localpipe>
zh: %s 在 <localpipe>

en: %s on local socket
zh: %s 在本地接口上

en: %s properties report - %s
zh: %s 屬性報告 - %s

en: %s statistics report - %s
zh: %s 統計情報報告 - %s

en: &About
zh: 關於(&A)

en: &About...
zh: 關於(&A)...

en: &Activity	Ctrl-Alt-A
zh: 活躍地(&A)	Ctrl-Alt-A

en: &Add
zh: 新增(&A)

en: &Add %s to query
zh: 新增 %s 到查詢式(&A)

en: &Add Server...
zh: 新增伺服器(&A)...

en: &Add Table/View...
zh: 新增資料表/視觀表(&A)...

en: &Apply
zh: 套用(&A)

en: &Auto indent
zh: 自動縮排(&A)

en: &Auto-Rollback
zh: 自動Rollback

en: &Backup
zh: 備份(&B)

en: &Backup globals...
zh: 備份全域(&B)...

en: &Backup server...
zh: 備份伺服器(&B)...

en: &Backup...
zh: 備份(&B)...

en: &Bug Report
zh: Bug 回報(&B)

en: &Bugreport
zh: Bug 回報(&B)

en: &Cancel
zh: 取消(&C)

en: &Cancel	Alt-Break
zh: 取消(&C)	Alt-Break

en: &Close
zh: 關閉(&C)

en: &Close Table/View
zh: 關閉資料表/視觀表(&C)

en: &Configuration Help	F1
zh: 組態說明(&C)	F1

en: &Connect
zh: 連線(&C)

en: &Connect...
zh: 連線(&C)...

en: &Copy
zh: 複製(&C)

en: &Copy	Ctrl-C
zh: 複製(&C)	Ctrl-C

en: &Count
zh: 計算(&C)

en: &Create
zh: 建立(&C)

en: &Create...
zh: 建立(&C)...

en: &DDL report
zh: 資料定義語言(&DDL)報告

en: &Data dictionary report
zh: 資料詞典報告(&D)

en: &Database bar
zh: 資料庫列(&D)

en: &Database bar	Ctrl-Alt-B
zh: 資料庫列(&D)	Ctrl-Alt-B

en: &Database bar	Ctrl-Alt-D
zh: 資料庫列(&D)	Ctrl-Alt-D

en: &Debug
zh: 除錯(&D)

en: &Debug (not recommended for normal use)
zh: 除錯(&D) (不建議平時使用)

en: &Debugging
zh: 進行除錯(&D)

en: &Default
zh: 預設(&D)

en: &Default view
zh: 預設檢視(&D)

en: &Default view	Ctrl-Alt-V
zh: 預設檢視(&D)	Ctrl-Alt-V

en: &Delete
zh: 刪除(&D)

en: &Delete	DEL
zh: 刪除(&D)	DEL

en: &Delete	Del
zh: 刪除(&D)	Del

en: &Delete Join
zh: 刪除結合(&D)

en: &Delete Table
zh: 刪除資料表(&D)

en: &Delete/Drop
zh: 刪除/移除(&D)

en: &Delete/Drop	Del
zh: 刪除/移除(&D)	Del

en: &Delete/Drop...	Del
zh: 刪除/移除(&D)...	Del

en: &Dependencies report
zh: 依賴物件報告(&D)

en: &Dependents report
zh: 隸屬物件報告(&D)

en: &Deselect All
zh: 取消全部選擇(&D)

en: &Disconnect
zh: 中斷連線(&D)

en: &Display
zh: 顯示(&D)

en: &Do not use a stylesheet
zh: 不使用樣式表(&D)

en: &Drop
zh: 移除(&D)

en: &Edit
zh: 編輯(&E)

en: &Edit grid help
zh: 編輯儲存格說明(&E)

en: &Embed an external stylesheet (specified file must exist)
zh: 嵌入外部樣式表(指定的檔案必須存在)(&E)

en: &Embed the default stylesheet
zh: 嵌入預設樣式表(&E)

en: &EnterpriseDB Help
zh: EnterpriseDB 說明(&E)

en: &Errors only
zh: 僅錯誤的(&E)

en: &Execute
zh: 執行(&E)

en: &Execute	F5
zh: 執行(&E)	F5

en: &Export
zh: 匯出(&E)

en: &Export...
zh: 匯出(&E)...

en: &Extended index statistics
zh: 已延伸索引統計(&E)

en: &Extended statistics
zh: 統計情報(&E)

en: &Extended table statistics
zh: 已延伸資料表統計(&E)

en: &FAQ
zh: FAQ(&F)

en: &FK Index check
zh: FK 索引檢查(&F)

en: &Favourites
zh: 巨集書籤(&F)

en: &File
zh: 檔案(&F)

en: &Find
zh: 尋找(&F)

en: &Find	Ctrl-F
zh: 尋找(&F)	Ctrl-F

en: &Find and Replace	Ctrl-F
zh: 尋找並取代(&F)	Ctrl-F

en: &Fix it!
zh: 修護它！(&F)

en: &From database
zh: 資料庫來自(&F)

en: &Grant Wizard
zh: 授權精靈(&G)

en: &Grant Wizard...
zh: 授權精靈(&G)

en: &Greenplum Database Help
zh: Greenplum 資料庫說明(&G)

en: &Help
zh: 說明(&H)

en: &Help contents
zh: 說明內容(&H)

en: &Help...
zh: 說明(&H)...

en: &Indent guides
zh: 縮排指導(&I)

en: &Join To...
zh: 加入到(&J)...

en: &Limit bar
zh: 限制列(&L)

en: &Limit bar	Ctrl-Alt-L
zh: 限制列(&L)	Ctrl-Alt-L

en: &Line ends
zh: 行尾標記(&L)

en: &Line number
zh: 行號(&L)

en: &Link to an external stylesheet
zh: 連結到外部樣式表(&L)

en: &Locks	Ctrl-Alt-L
zh: 鎖住地(&L)	Ctrl-Alt-L

en: &Lower case	Ctrl-Shift-U
zh: 小寫轉換(&L)	Ctrl-Shift-U

en: &Macros
zh: 巨集組合鍵(&M)

en: &Maintenance
zh: 維護(&M)

en: &Maintenance...
zh: 維護(&M)...

en: &New window	Ctrl-N
zh: 新視窗(&N)	Ctrl-N

en: &No
zh: 否(&N)

en: &No logging
zh: 不記錄日誌(&N)

en: &OK
zh: 確定(&O)

en: &Object browser
zh: 物件瀏覽器(&O)

en: &Object browser	Ctrl-Alt-O
zh: 物件瀏覽器(&O)	Ctrl-Alt-O

en: &Object list report
zh: 物件清單報告(&O)

en: &Open...
zh: 開啟(&O)...

en: &Open...	Ctrl-O
zh: 開啟(&O)...	Ctrl-O

en: &Options...
zh: 選項(&O)...

en: &Output pane
zh: 輸出窗格(&O)

en: &Output pane	Ctrl-Alt-O
zh: 輸出窗格(&O)	Ctrl-Alt-O

en: &Paste
zh: 貼上(&P)

en: &Paste	Ctrl-V
zh: 貼上(&P)	Ctrl-V

en: &Plugins
zh: 附加功能(&P)

en: &PostgreSQL Help
zh: PostgreSQL 說明(&P)

en: &Properties
zh: 屬性(&P)

en: &Properties report
zh: 屬性報告(&P)

en: &Properties...
zh: 屬性(&P)...

en: &Properties...	Ctrl-Alt-Enter
zh: 屬性(&P)...	Ctrl-Alt-Enter

en: &Query
zh: 查詢式(&Q)

en: &Query Analyzer
zh: 查詢式剖析器(&Q)

en: &Query Builder
zh: 查詢式建構器(&Q)

en: &Query tool
zh: 查詢式工具(&Q)

en: &Query tool	Ctrl-E
zh: 查詢式工具(&Q)	Ctrl-E

en: &Quick report...
zh: 快速報告(&Q)

en: &Reassign objects to
zh: 重分配物件到(&R)

en: &Recent files
zh: 最近的檔案(&R)

en: &Redo	Ctrl-Y
zh: 重覆(&R)	Ctrl-Y

en: &Refresh
zh: 重新載入(&R)

en: &Refresh	F5
zh: 更新整理(&R)	F5

en: &Remove
zh: 移除(&R)

en: &Remove Filter
zh: 移除篩選器(&R)

en: &Remove Sort
zh: 移除排序(&R)

en: &Replace
zh: 取代/還原(&R)

en: &Replace	Ctrl-R
zh: 取代(&R)	Ctrl-Y

en: &Reports
zh: 報告(&R)

en: &Restore
zh: 備份回存(&R)

en: &Restore...
zh: 備份回存(&R)...

en: &Run now
zh: 現在執行(&R)

en: &SQL Help	F1
zh: SQL 說明(&S)	F1

en: &SQL pane
zh: SQL 窗格(&S)

en: &SQL pane	Ctrl-Alt-S
zh: SQL 窗格(&S)	Ctrl-Alt-S

en: &Save
zh: 儲存(&S)

en: &Save	Ctrl-S
zh: 存檔(&S)	Ctrl-S

en: &Save Definition...
zh: 儲存定義(&S)...

en: &Save definition...
zh: 儲存定義(&S)...

en: &Server Status
zh: 伺服器狀態(&S)

en: &Set Alias for table
zh: 設置別名給資料表(&S)

en: &Set breakpoint
zh: 設置中斷點(&S)

en: &Show line ends
zh: 顯示行尾標記(&S)

en: &Show whitespace
zh: 顯示空白(&S)

en: &Slony Help
zh: Slony 說明(&S)

en: &Sort / Filter ...
zh: 排序/篩選器(&S) ...

en: &Sort/filter...
zh: 排序/過濾(&S)...

en: &Stack pane	Ctrl-Alt-S
zh: 堆疊窗格(&S)	Ctrl-Alt-S

en: &Statistics report
zh: 統計情報報告(&S)

en: &System Objects
zh: 系統物件(&S)

en: &System objects
zh: 系統物件(&S)

en: &Tip of the Day
zh: 每日小秘訣(&T)

en: &Tip of the day
zh: 每日小秘訣(&T)

en: &Tip of the day...
zh: 每日小秘訣(&T)...

en: &Tool bar
zh: 工具列(&T)

en: &Tool bar	Ctrl-Alt-T
zh: 工具列(&T)	Ctrl-Alt-T

en: &Tools
zh: 工具(&T)

en: &Transactions	Ctrl-Alt-T
zh: 事務交易(&T)	Ctrl-Alt-T

en: &Truncate
zh: 截去(&T)

en: &Undo	Ctrl-Z
zh: 回復(&U)	Ctrl-Z

en: &Upper case	Ctrl-U
zh: 大寫轉換(&U)	Ctrl-U

en: &View
zh: 檢視(&V)

en: &Whitespace
zh: 空白位元(&W)

en: &Word wrap
zh: 自動換行(&W)

en: &XHTML 1.0 Transitional
zh: &XHTML 1.0 Transitional(過渡期)

en: &Yes
zh: 是(&Y)

en: '%s' is not a valid identifier. It must start with A-Z or a-z or _ and can contain A-Z and a-z and 0-9 and _.
zh: '%s' 是不合法的識別項命名方式。它必須以 A-Z 或 a-z 或底線'_'開頭，中間僅可以包含 A-Z 及 a-z 及 0-9 及底線'_'。

en: (binary compatible)
zh: (二進位碼相容)

en: * Inherited columns from %s.
zh: * 已繼承欄位來自 %s。

en: ,
zh: 。

en: -- Execute replicated using cluster "%s", set %ld
zh: -- 使用叢集 "%s" 執行複寫中，組集 %ld

en: -- Executing pgScript
zh: -- pgScript 執行中

en: -- Executing query:
zh: -- 查詢式執行中：

en: -- Use the installation wizard
    -- to generate the Slony-I replication cluster.
zh: -- 使用安裝精靈
    -- 來構建 Slony-I 複寫叢集。

en: -- definition incomplete
zh: -- 定義未完全

en: -- nothing to change
zh: -- 無任何事件被更改

en: -d <displayname>
zh: -d <顯示名稱>

en: -f run in the foreground (do not detach from the terminal)
zh: -f 運轉在前景 (不要從終端機分開)

en: -l <logging verbosity (ERROR=0, WARNING=1, DEBUG=2, default 0)>
zh: -l <日誌詳細模式 (錯誤=0，注意=1，除錯=2，預設 0)>

en: -p <password>
zh: -p <密碼>

en: -r <retry period after connection abort in seconds (>=10, default 30)>
zh: -r <再試期間為連接捨棄以後的幾秒鐘內 (>=10，預設 30)>

en: -s <log file (messages are logged to STDOUT if not specified>
zh: -s <日誌檔 (訊息是 logged 到 STDOUT 如果未明確指定>

en: -t <poll time interval in seconds (default 10)>
zh: -t <連接間隔時間在幾秒鍾內 (預設 10)>

en: -u <user or DOMAIN\user>
zh: -u <使用者 或 網域\使用者>

en: 0 Secs
zh: 0 秒

en: 1 hour
zh: 1 小時

en: 1 minute
zh: 1 分鐘

en: 1 second
zh: 1 秒

en: 10 minutes
zh: 10 分鐘

en: 10 seconds
zh: 10 秒

en: 100 rows
zh: 100 列

en: 1000 rows
zh: 1000 列

en: 30 minutes
zh: 30 分鐘

en: 30 seconds
zh: 30 秒

en: 5 minutes
zh: 5 分鐘

en: 5 seconds
zh: 5 秒

en: 500 rows
zh: 500 列

en: :
zh: ：

en: : Notebook not found.
    Prepare to crash!
zh: ：記事本未找到。
    準備崩潰！

en: < operator
zh: < 運算子

en: <Binary data>
zh: <二進位碼資料>

en: <any>
zh: <任何>

en: <binary data>
zh: <二進制碼資料>

en: <default tablespace>
zh: <預設表格空間>

en: <empty string>
zh: <空字串>

en: <html><body>Loading %s</body></html>
zh: <html><body>載入中 %s </body></html>

en: <new connection>
zh: <新連線>

en: <new sequence>
zh: <新序列號>

en: <no primary key>
zh: <無主鍵(PK)>

en: <none>
zh: <無>

en: > operator
zh: > 運算子

en: @@@pgAdmin internal: Translated string count
zh: @@@pgAdmin 內部：轉譯字串計算

en: A cancel signal was sent to the selected server process(es).
zh: 已送出取消訊號到這個已選取伺服器的進程(集)。

en: A fatal error has occured:
zh: 發生一個無法處理的錯誤：

en: A fatal error has occurred:
zh: 已發生一個無法處理的錯誤：

en: A folder with the specified name already exists.
zh: 一個檔案夾以指定的名字已經存在。

en: A new program version is available and a very long string it is
zh: 一個新程序版本是有效的且它是非常長字串

en: A query is running. Do you wish to cancel it?
zh: 一個查詢式運轉中。您要取消它？

en: A terminate signal was sent to the selected server process(es).
zh: 一個終止訊號被寄發到已選取的伺服器進程(集)。

en: ACL
zh: 存取權控制清單(ACL)

en: ANALYZE
zh: 剖析

en: ANALYZE base threshold
zh: ANALYZE 基本門檻

en: ANALYZE scale factor
zh: ANALYZE 換算係數

en: Aborted
zh: 已捨棄

en: Accept the current options and close the dialogue.
zh: 接受當前的選項並關閉交談窗格。

en: Accept the current settings and close the dialogue.
zh: 接受當前的設置並關閉交談窗格。

en: Access method
zh: 存取方法

en: Account expires
zh: 帳戶失效

en: Acks outstanding
zh: 回應(Acks)未解決中

en: Action
zh: 動作

en: Active
zh: 活躍

en: Active Process Colour
zh: 活動中程序色彩

en: Active threshold
zh: 活動起點

en: Activity
zh: 活躍地

en: Add
zh: 新增

en: Add Server
zh: 新增伺服器

en: Add Tables/Views
zh: 新增資料表/視觀表

en: Add a connection to a server.
zh: 新增一個伺服器連線。

en: Add a new Check Constraint.
zh: 新增檢查(Check)。

en: Add a new Column.
zh: 新增欄位。

en: Add a new Foreign Key.
zh: 新增外部鍵(FK)。

en: Add a new Index.
zh: 新增索引。

en: Add a new Trigger.
zh: 新增觸發器。

en: Add a new Unique Constraint.
zh: 新增唯一約束。

en: Add a new criteria line
zh: 新增 criteria line

en: Add a new join
zh: 增加一個新結合(join)。

en: Add a table or view to the datagram.
zh: 新增資料表或視觀表到資料電報。

en: Add all columns
zh: 增加全部欄位

en: Add current query to favourites
zh: 新增當前查詢式到巨集書籤

en: Add exception
zh: 新增例外

en: Add favourite
zh: 新增巨集書籤

en: Add favourite...
zh: 新增巨集書籤...

en: Add server
zh: 新增伺服器

en: Add the select column for ascending sort.
zh: 增加這選擇的欄位為升次排序。

en: Add the select column for descending sort.
zh: 增加這選擇的欄位為降次排序。

en: Add the selected column
zh: 增加這個已選取的欄位。

en: Add/Change
zh: 新增/更改

en: Address
zh: 位址

en: Admin Node
zh: 管理者節點

en: Admin node
zh: 管理者節點

en: Admin node ID
zh: 管理者節點 ID

en: Advanced
zh: 進階

en: Agent
zh: 代理

en: Aggregate
zh: 聚集函數

en: Aggregates
zh: 聚集函數

en: Alias
zh: 別名

en: Alignment
zh: 排列

en: All
zh: 全部

en: Allocating existing connection to database %s
zh: 分派存在中的連線到資料庫 %s

en: Allocating new connection to database %s
zh: 分派新的連線到資料庫 %s

en: Allow connections?
zh: 允許連線？

en: Altered
zh: 已修改

en: An error has occured:
zh: 已發生一個錯誤：

en: An error has occurred:
zh: 已發生一個錯誤：

en: An error occured executing the second stage SQL statement.
    
    Changes may have been partially applied.
zh: 執行第二階段 SQL 語句時發生錯誤.
    
    變更可能已部分生效.

en: An exception already exists for any time on this date!
zh: 一個異常已經存在於任何時間的該日期上！

en: An exception already exists for this time on any date!
zh: 一個異常已經存在於該時間的任何日期上！

en: An invalid EnterpriseDB help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
zh: EnterpriseDB 無效的說明路徑被指定。
    
    請輸入另一個文件名稱，目錄或者 URL，或是將這路徑標為空白的。

en: An invalid GreenplumDB help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
zh: 無效的 GreenplumDB 說明文件路徑被指定。
    
    請輸入另一個作者檔案名稱，目錄或者 URL，或是將這路徑標為空白的。

en: An invalid PostgreSQL help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
zh: PostgreSQL 無效的說明路徑被指定。
    
    請輸入另一個文件名稱，目錄或者 URL，或是將這路徑標為空白的。

en: An invalid Slony help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
zh: Slony 無效的說明路徑被指定。
    
    請輸入另一個文件名稱，目錄或者 URL，或是將這路徑標為空白的。

en: An updated translation is available
zh: 資料異動事務更新是有效的

en: Analyze
zh: 剖析

en: Analyze counter
zh: 分析計數器

en: Any day of the week
zh: 在這星期的每一天

en: Append a DESCENDING sort condition based on this column
zh: 添加一個 DESCENDING (遞減)排序條件基礎在該欄位上

en: Append an ASCENDING sort condition based on this column
zh: 添加一個 ASCENDING (遞增)排序條件基礎在該欄位上

en: Application name
zh: 應用程式名稱

en: Apply
zh: 套用

en: Apply a filter and view the data in the selected object.
zh: 套用一個篩選條件及檢視資料在這個已選取的物件上。

en: April
zh: 四月

en: Are you sure the logfile should be rotated?
zh: 您確定這日誌檔肯定被交替？

en: Are you sure you want to delete the
zh: 您確定您將要刪除這

en: Are you sure you want to delete the favourite '%s'?
zh: 您確定您將要刪除這書籤 '%s' 嗎？

en: Are you sure you want to delete the folder '%s'?
zh: 您確定您將要刪除這資料夾 '%s'?

en: Are you sure you want trigger the server to reload its configuration?
zh: 您確定您將要觸發這伺服器重新載入它的組態嗎？

en: Are you sure you wish shutdown this server?
zh: 您確定您想要關閉這個伺服器嗎？

en: Are you sure you wish to abort the debugging session?
    This will abort the function currently being debugged.
zh: 您確定您想要中止除錯中的交涉嗎?
    這將中止該函數目前已開始的除錯。

en: Are you sure you wish to cancel the selected query(s)?
zh: 您確定您想要取消這個已選取的查詢式嗎？

en: Are you sure you wish to cancel your edit?
zh: 您確定您想要取消您的編輯嗎？

en: Are you sure you wish to commit the selected prepared transactions?
zh: 您確定您想要提交這個已選擇已準備的事務交易？

en: Are you sure you wish to delete the %d selected rows?
zh: 您確定您想要刪除這已選取的 %d 筆資料列嗎？

en: Are you sure you wish to delete the selected row(s)?
zh: 您確定您想要刪除這已選取的資料列(範圍)？

en: Are you sure you wish to disable all triggers on this table?
zh: 您確定您想要停用全部觸發器在這資料表上？

en: Are you sure you wish to drop %s "%s"?
zh: 您確定您想要移除 %s "%s"?

en: Are you sure you wish to drop %s %s including all objects that depend on it?
zh: 您確定您想要移除 %s %s 包括附屬在它的全部物件？

en: Are you sure you wish to drop %s %s?
zh: 您確定您想要移除 %s %s？

en: Are you sure you wish to drop all objects owned by the selected role?
zh: 您確定您想要移除被選取角色已擁有的全部物件嗎？

en: Are you sure you wish to drop multiple objects including all objects that depend on them?
zh: 您確定您想要移除多數物件包括附屬的全部物件?

en: Are you sure you wish to drop multiple objects?
zh: 您確定您想要移除多數物件？

en: Are you sure you wish to drop view "%s?"
zh: 您確定要移除view "%s"?

en: Are you sure you wish to enable all triggers on this table?
zh: 您確定您想要啟用全部觸發器在這資料表上？

en: Are you sure you wish to reassign all objects owned by the selected role?
zh: 您確定您想要重分配被選取角色已擁有的全部物件嗎？

en: Are you sure you wish to remove the selected column?
zh: 您確定您想要移除這已選取的欄位？

en: Are you sure you wish to remove the selected constraint?
zh: 您確定您想要移除這已選取的約束限制？

en: Are you sure you wish to remove the selected table?
zh: 您確定您想要移除這已選取的資料表？

en: Are you sure you wish to reset statistics of this function?
zh: 您確定要重置所有有關此函數的相關統計資料?

en: Are you sure you wish to reset statistics of this table?
zh: 您確定要重置此資料表的統計資料?

en: Are you sure you wish to rollback the selected prepared transactions?
zh: 您確定你想要滾回這已選取已準備的事務交易？

en: Are you sure you wish to run a backup to this file again?
zh: 您確定您想要再次執行一個備份到這個檔案？

en: Are you sure you wish to run a restore from this file again?
zh: 您確定您想要再次執行一個備份回存從這個檔案？

en: Are you sure you wish to shutdown this server?
zh: 您確定您想要關閉運作這伺服器？

en: Are you sure you wish to terminate the selected server process(es)?
zh: 您確定您想要終止這已選取的伺服器進程(集)？

en: Are you sure you wish to truncate this table and all tables that have foreign key references to this table?
    
    WARNING: This action will delete ALL data in the table!
zh: 您確定您想要截去這資料表並且在所有的資料表中有 FK 參考到這資料表的部份嗎？
    
    警告：這動作將刪除"全部"資料在這資料表！

en: Are you sure you wish to truncate this table and all tables that have foreign key references to this table?
    
    WARNING: This action will delete ALL data in the tables!
zh: 你確定要清空目前資料表及所有參照到此資料表的其他資料表嗎?
    
    警告: 這項命令會刪除此資料表中的所有資料!

en: Are you sure you wish to truncate this table?
    
    WARNING: This action will delete ALL data in the table!
zh: 您確定您想要截去(truncate)在這資料表上？
    
    注意：這動作將刪除全部資料在這資料表中！

en: Argument count
zh: 引數計數

en: Argument name
zh: 引數名稱

en: Arguments
zh: 引數

en: Arithmetic Exception - Operation impossible between '%s' and '%s'
zh: 算術異常 - 運算子不可能介於 '%s' 與 '%s' 之間

en: Ascending
zh: 升幕

en: Assert Exception -
zh: 斷言異常 -

en: August
zh: 八月

en: Auto FK index
zh: 自動 FK 索引

en: Auto-vacuum
zh: 自動化重整(Auto-vacuum)

en: Autoanalyze counter
zh: 自動分析計數器

en: Automatically indent text to the same level as the preceding line
zh: 自動地縮排文本和前面的行協調一致

en: Autovacuum counter
zh: 自動淨空計數器

en: Available Columns
zh: 可用欄位

en: Average Leaf Density
zh: 平均葉級(Leaf)密度

en: Average Width
zh: 平均寬度

en: Back
zh: 返回

en: Back to previous page.
zh: 返回上一頁。

en: Backend - overridable in individual backend
zh: Backend - 可改寫在個別的伺服端裡

en: Backend Access Configuration Editor
zh: 伺服端存取權組態編輯器

en: Backend Configuration Editor
zh: 伺服端組態編輯器

en: Backend Configuration Hints
zh: 伺服端組態指導建議

en: Backend start
zh: 伺服端啟動

en: Backends
zh: 伺服端

en: Backup
zh: 備分

en: Backup %s %s
zh: 備份 %s %s

en: Backup Globals
zh: 備份全域

en: Backup Server
zh: 備份伺服器

en: Backup files (*.backup)|*.backup|All files (*)|*
zh: 備份檔案 (*.backup)|*.backup|所有檔案 (*)|*

en: Backup files (*.backup)|*.backup|All files (*.*)|*.*
zh: 備份檔案 (*.backup)|*.backup|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Backup globals %s %s
zh: 備份全域 %s %s

en: Backup globals of server
zh: 備份整個伺服器

en: Backup server
zh: 備份伺服器

en: Backwards
zh: 向後

en: Base type
zh: 基本型別

en: Batch
zh: 批次

en: Begin searching at the current cursor position
zh: 開始搜尋在當前游標位置

en: Begin searching at the top of the text
zh: 開始搜尋在文本的上面

en: Block &Indent	Tab
zh: 區塊縮排(&I)	Tab

en: Block &Outdent	Shift-Tab
zh: 減少區塊縮排(&O)	Shift-Tab

en: Blocked Process Colour
zh: 停用程序顏色

en: Blocked by
zh: 阻塞依照

en: Blocks Hit
zh: 區塊碰撞

en: Blocks Read
zh: 區塊讀取

en: Body
zh: 主體

en: Breakpoint dropped
zh: 中斷點已移除

en: Browse for a logfile.
zh: 瀏覽日誌檔。

en: Browser
zh: 遊覽器

en: Buffers
zh: 緩衝區

en: C&hange Password...
zh: 更改密碼(&h)...

en: C&hange password...
zh: 更改密碼(&h)...

en: C&lear window
zh: 清空視窗(&L)

en: COMPRESS
zh: 壓縮

en: CREATE script
zh: CREATE 描述稿本

en: CROSS JOIN
zh: 交叉結合(CROSS JOIN)

en: CSV files (*.csv)|*.csv|Data files (*.dat)|*.dat|All files (*)|*
zh: CSV 檔案 (*.csv)|*.csv|DAT 檔案 (*.dat)|*.dat|所有檔案 (*)|*

en: CSV files (*.csv)|*.csv|Data files (*.dat)|*.dat|All files (*.*)|*.*
zh: CSV 檔案 (*.csv)|*.csv|資料檔案 (*.dat)|*.dat|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Cache
zh: 快取

en: Called?
zh: 已呼叫?

en: Calls
zh: 呼叫

en: Can create database objects
zh: 能夠創建資料庫物件

en: Can create roles
zh: 能夠創建新角色

en: Can forward
zh: 能夠前進

en: Can login
zh: 能夠登入

en: Can login?
zh: 能夠登入？

en: Can modify catalog directly
zh: 能夠直接地修改元資料目錄(catalog)

en: Can not open the logfile!
zh: 無法開啟日誌檔！

en: Can't add another column to the query.
zh: 不能加入另一個欄位到查詢式。

en: Can't edit tables without primary key
zh: 在缺少主鍵(PK)情況下，不能編輯資料表

en: Can't restart node
zh: 無法重新啟動節點

en: Can't set breakpoint
zh: 不能設置中斷點

en: Cancel
zh: 取消

en: Cancel any changes and close the dialogue.
zh: 取消所有變更並關閉交談窗格。

en: Cancel query
zh: 取消查詢式

en: Cancel query?
zh: 取消查詢式？

en: Cancelled
zh: 已取消

en: Cancelled on user request.
zh: 應使用者要求取消。

en: Cancelling.
zh: 取消中。

en: Cannot allocate connection - no database specified!
zh: 連線無法分配 - 無明確指定資料庫！

en: Cannot create breakpoint
zh: 不能建立中斷點

en: Cannot disassociate from controlling TTY
zh: 來自控制中的 TTY 不能被分離關聯

en: Cannot drop system %s
zh: 不能移除系統 %s

en: Cannot drop system %s %s.
zh: 不能移除系統 %s %s。

en: Cannot initialise the networking subsystem!
zh: 不能初始化這網路的子系統！

en: Cannot invoke target
zh: 不能喚起目標

en: Cannot open the logfile!
zh: 不能開啟日誌檔！

en: Cast
zh: 型別轉換(Type Conversion)

en: Cast Exception - Cannot convert '%s' to '%s'
zh: 拋出異常 - 不能轉換 '%s' 至 '%s'

en: Casts
zh: 型別轉換

en: Catalog
zh: 元資料目錄(Catalog)

en: Catalog Object
zh: 元資料目錄物件

en: Catalog Objects
zh: 元資料目錄物件

en: Catalogs
zh: 元目錄

en: Category
zh: 類別

en: Change
zh: 更改

en: Change Password
zh: 更改密碼

en: Change index type?
zh: 確定變更索引類型?

en: Change the selected text to lower case
zh: 改變已選取的文本為小寫

en: Change the selected text to upper case
zh: 改變已選取的文本為大寫

en: Change your password.
zh: 更改您的密碼。

en: Changed
zh: 已更改

en: Changes applied.
zh: 更改已完成。

en: Changes to the display options may not be visible until the browser tree is refreshed.
zh: 更改對這顯示選項是不可見的直到瀏覽器的樹結構被刷新。

en: Changing the 'Show System Objects' option will cause all connections to be closed, and the treeview to be rebuilt.
    
    Are you sure you wish to continue?
zh: 變更'檢示系統物件'選項將關閉當前所有連線，並重建樹狀圖。
    
    您確定要繼續？

en: Changing the index type will cause the column list to be cleared. Do you wish to continue?
zh: 改變索引型態會導致欄位列表被清空，你確定要繼續嗎?

en: Character type
zh: 字元型別

en: Character:
zh: 字元：

en: Check
zh: 檢查(Check)

en: Check Foreign Key indexes on %s %s
zh: 檢查外部鍵(FK)索引在 %s %s

en: Check all
zh: 勾選全部

en: Check for unbalanced single quote marks in the condition for row #%d.
zh: 為 #%d 筆資料列檢查條件中未成對的單引號。

en: Check online for updates
zh: 即時更新檢查

en: Checking for jobs to run
zh: 任務運轉檢查中

en: Checking server status
zh: 檢查伺服器狀態中

en: Checks existence of foreign key indexes
zh: 檢查已存在的外部鍵(FK)索引

en: Child columns
zh: 子欄位

en: Choose the colour
zh: 選擇顏色

en: Choose the operator for comparison.
zh: 選擇比較用的運算子。

en: Clean before restore
zh: 清除在備份回存前

en: Clear
zh: 清除

en: Clear all breakpoints
zh: 清除全部中斷點

en: Clear all breakpoints	Ctrl+Shift+F9
zh: 清除全部中斷點	Ctrl+Shift+F9

en: Clear edit window
zh: 清空編輯視窗

en: Clear history
zh: 清空歷程

en: Clear history window.
zh: 清空歷程視窗。

en: Clear window
zh: 清空視窗

en: Clearing all connections
zh: 清除全部連線中

en: Clearing inactive connections
zh: 清除不活動的連結中。

en: Clearing zombies
zh: 正在清除已亡的

en: Client
zh: 客戶端

en: Client Access Configuration
zh: 客戶端存取組態

en: Client Access Configuration Editor
zh: 客戶端存取組態編輯器

en: Client start
zh: 客戶端啟始

en: Close
zh: 關閉

en: Close database browser? If you abort, the object browser will not show accurate data.
zh: 關閉資料庫瀏覽器？如果您捨棄，這物件瀏覽器將不顯示精確的資料。

en: Close debugger
zh: 關閉除錯器

en: Close server browser? If you abort, the object browser will not show accurate data.
zh: 關閉伺服器瀏覽器？如果你捨棄，這物件瀏覽器將不顯示精確的資料。

en: Close the dialog
zh: 關閉這個對話。

en: Close this Window.
zh: 關閉這個視窗。

en: Close this window.
zh: 關閉這個視窗。

en: Cluster
zh: 叢集

en: Cluster "%s", set %ld
zh: 叢集 "%s"，組集 %ld

en: Cluster name
zh: 叢集名稱

en: Clustered
zh: 已叢集

en: Clustered?
zh: 已叢集？

en: Co&mment Text	Ctrl-K
zh: 註解文本(&m)	Ctrl-K

en: Code
zh: 代碼

en: Collation
zh: 校對

en: Colour
zh: 顏色

en: Colours
zh: 顏色

en: Column
zh: 欄位

en: Column comment
zh: 欄位註釋

en: Column definition
zh: 欄位定義

en: Column name
zh: 欄位名稱

en: Column names
zh: 欄位名稱

en: Column not found in pgSet:
zh: 找不到欄位在 pgSet：

en: Column not found in pgSet: %s
zh: 找不到欄位在 pgSet：%s

en: Column not found in pgSetBase:
zh: 找不到欄位在 pgSetBase：

en: Column separator
zh: 欄位分隔符號

en: Column statistics
zh: 欄位統計情報

en: Columns
zh: 欄位

en: Command
zh: 命令

en: Comment
zh: 註釋

en: Comment out the selected text
zh: 去除已選取文本的註解

en: Commit
zh: 提交

en: Commit transaction
zh: 提交(Commit)事務交易

en: Commit transaction?
zh: 提交(Commit)事務交易？

en: Commutator
zh: 轉換符

en: Completed job: %s
zh: 編譯工作：%s

en: Composite
zh: 合成

en: Compress Ratio
zh: 壓縮率

en: Concurrent build?
zh: 共同時點建構？

en: Condition
zh: 條件

en: Configuration files (*.conf)|*.conf|All files (*.*)|*.*
zh: 組態檔 (*.conf)|*.conf|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Configuration setting "%s"
zh: 組態設置中 "%s"

en: Confirm Password
zh: 確認密碼

en: Confirm delete
zh: 確認刪除

en: Confirm deletion
zh: 確認刪除

en: Confirm object deletion
zh: 確認物件刪除

en: Confirm object deletion?
zh: 確認物件刪除？

en: Confirm replace
zh: 確認替換

en: Confirm superuser deletion
zh: 確認系統管理員(superuser)刪除

en: Conn retry
zh: 連線重試

en: Connect info
zh: 連線資訊

en: Connect now
zh: 現在連線

en: Connect to Server
zh: 連線至伺服器

en: Connect to a Server
zh: 連線至伺服器

en: Connect to the selected server.
zh: 連線至已選取的伺服器。

en: Connected
zh: 已連線

en: Connected to
zh: 已連線至

en: Connected to %s
zh: 已連線至 %s

en: Connected to debugger
zh: 已連線至除錯器

en: Connected?
zh: 已連線？

en: Connecting to
zh: 正連線至

en: Connecting to %s
zh: 正連線至 %s

en: Connecting to database
zh: 連線至資料庫

en: Connecting to database without password
zh: 在缺少密碼情況下連線到資料庫

en: Connecting to debugger
zh: 連線至除錯器中

en: Connecting to debugger...
zh: 連線至除錯器中...

en: Connecting to server %s (%s:%d)
zh: 連線至伺服器 %s (%s:%d)

en: Connection
zh: 連線

en: Connection Error
zh: 連線錯誤

en: Connection Limit
zh: 連線限制

en: Connection String
zh: 連線字串

en: Connection Type
zh: 連線型態

en: Connection broken.
zh: 連線被打斷。

en: Connection limit
zh: 連線限制

en: Connection stats: total - %d, free - %d, deleted - %d
zh: 連線狀態：總共 - %d，剩餘 - %d，已刪除 - %d

en: Connection to database %s lost.
zh: 連線資料庫 %s 遺失。

en: Connection to database broken.
zh: 連線至資料庫中斷。

en: Connection to server %s lost.
zh: 連線至伺服器 %s 遺失。

en: Connector
zh: 連線器

en: Constraint
zh: 約束限制

en: Constraint name
zh: 約束限制名稱

en: Constraints
zh: 約束限制

en: Contents
zh: 內文

en: Context
zh: 事件背景

en: Context:
zh: 事件背景：

en: Continue
zh: 繼續

en: Continue	Ctrl+F5
zh: 繼續	Ctrl+F5

en: Continue	F5
zh: 繼續	F5

en: Continue?
zh: 繼續？

en: Conversion
zh: 編碼轉換

en: Conversions
zh: 編碼轉換

en: Copied
zh: 已複製

en: Copy
zh: 複製

en: Copy Config
zh: 複製組態

en: Copy SQL from main form to SQL dialogue
zh: 複製 SQL 從主(SQL)窗格至 SQL 交談窗

en: Copy SQL from main window to query tool
zh: 複製 SQL 從主(SQL)窗格至查詢式工具

en: Copy selected cells to clipboard.
zh: 複製已選取的儲存格到剪貼簿。

en: Copy selected lines to clipboard
zh: 複製已選取的行到剪貼簿

en: Copy selected lines to clipboard.
zh: 複製已選取的行到剪貼簿。

en: Copy selected text to clipboard
zh: 複製已選取的文本到剪貼簿

en: Correlation
zh: 相互關係

en: Cost threshold
zh: 成本起點

en: Could not contact pgAdmin web site to check for updates.
    Maybe your proxy option setting needs adjustment.
zh: 無法連繫 pgAdmin 官方網站進行更新檢查。 
    可能是您的代理伺服器選項設置需要調整。

en: Could not find the table 'pgagent.pga_job'. Have you run pgagent.sql on this database?
zh: 無法發現這"pgagent.pga_job"資料表。你有運轉"pgagent.sql"在這資料庫嗎？

en: Could not open the message source registry key.
zh: 無法開啟訊息來源註冊鍵。

en: Could not prepare the callable statement: %s, error: %s
zh: 無法預先呼叫此聲明：%s, 錯誤：%s

en: Could not resolve hostname %s
zh: 無法解析主機名稱 %s

en: Could not set the event message file registry value.
zh: 無法設置這事件訊息檔案的註冊值。

en: Could not set the supported types.
zh: 無法設置這已支持的型別。

en: Could not write the file %s: Errcode=%d.
zh: 不能寫入這檔案 %s：Errcode=%d。

en: Couldn't create a connection dialogue!
zh: 無法建立連線交談窗！

en: Couldn't create a connection object!
zh: 無法建立連線物件！

en: Couldn't create a pgSet object!
zh: 無法建立 pgSet 物件！

en: Couldn't create connection: %s
zh: 無法建立連線：%s

en: Couldn't create temporary directory: %s
zh: 無法建立暫存文件夾：%s

en: Couldn't create temporary script file: %s
zh: 無法建立暫存描述稿本檔案：%s

en: Couldn't create the main window!
zh: 無法建立主視窗！

en: Couldn't create the splash screen!
zh: 無法建立歡迎畫面！

en: Couldn't execute script: %s
zh: 無法執行描述稿本：%s

en: Couldn't execute script: %s, GetLastError() returned %d, errno = %d
zh: 不能執行描述稿本：%s，GetLastError() 被遞回 %d，errno = %d

en: Couldn't execute script: %s, errno = %d
zh: 不能執行描述稿本：%s，errno = %d

en: Couldn't execute the callable statement: %s
zh: 無法覆行要求執行程序區塊：%s

en: Couldn't execute the query (%s): %s
zh: 無法執行查詢式 (%s)：%s

en: Couldn't get a connection to the database!
zh: 無法取得這資料庫的連線！

en: Couldn't get a temporary filename!
zh: 無法取得暫存檔案名稱！

en: Couldn't open a tips.txt file!
zh: 無法開啟 tips.txt 檔！

en: Couldn't open temporary script file: %s
zh: 無法開啟暫存描述稿本檔案：%s

en: Couldn't register event handle.
zh: 無法登錄事件操作。

en: Couldn't remove temporary directory:
zh: 無法移除暫存文件夾：

en: Couldn't remove temporary file: %s
zh: 無法移除暫存檔案：%s

en: Couldn't remove temporary script file: %s
zh: 無法移除暫存描述稿本檔案：%s

en: Couldn't test for the Slony version. Assuming 1.2.0
zh: 不能測試這 Slony 版本。Assuming 1.2.0

en: Couldn't write to temporary script file: %s
zh: 無法寫入暫存描述稿本檔案：%s

en: Count rows if estimated less than
zh: 計算資料列數假如少於已估計資料列數

en: Count rows in the selected object.
zh: 計算這被選取物件的資料列數。

en: Counting rows
zh: 資料列計算中

en: Covering index
zh: 含說明的索引

en: Create
zh: 建立

en: Create DB
zh: 建立資料庫

en: Create a Primary Key.
zh: 建立主鍵(PK)。

en: Create a new Aggregate.
zh: 建立新聚集函數。

en: Create a new Cast.
zh: 建立新型別轉換。

en: Create a new Catalog Object.
zh: 建立新元資料目錄物件。

en: Create a new Catalog.
zh: 建立新元目錄。

en: Create a new Check constraint.
zh: 建立新檢查約束限制。

en: Create a new Column.
zh: 建立新欄位。

en: Create a new Conversion.
zh: 建立新編碼轉換。

en: Create a new Database.
zh: 建立新資料庫。

en: Create a new Domain.
zh: 建立新共同值域。

en: Create a new Exclusion constraint.
zh: 建立新的排他限制。

en: Create a new External Table.
zh: 建立新外部表。

en: Create a new FTS Configuration.
zh: 建立新 FTS 組態配置。

en: Create a new FTS Dictionary.
zh: 建立 FTS 詞典。

en: Create a new FTS Parser.
zh: 建立 FTS 解析器。

en: Create a new FTS Template.
zh: 建立新 FTS 模版。

en: Create a new Foreign Key constraint.
zh: 新立新外部鍵(FK)約束限制。

en: Create a new Function.
zh: 建立新函數。

en: Create a new Group Role.
zh: 建立新群組角色。

en: Create a new Group.
zh: 建立新群組。

en: Create a new Index.
zh: 建立新索引。

en: Create a new Job
zh: 建立新工作。

en: Create a new Job.
zh: 建立新工作。

en: Create a new Language.
zh: 建立新程序語言。

en: Create a new Listen.
zh: 建立新監聽。

en: Create a new Login Role.
zh: 建立新登入角色。

en: Create a new Node.
zh: 建立新節點。

en: Create a new Operator Class.
zh: 建立新運算子類別。

en: Create a new Operator Family.
zh: 建立新運算子族群。

en: Create a new Operator.
zh: 建立新運算子。

en: Create a new Partition.
zh: 建立新分割區。

en: Create a new Path.
zh: 建立新投射路徑。

en: Create a new Primary Key constraint.
zh: 建立新主鍵(PK)約束限制。

en: Create a new Procedure.
zh: 建立新程序語言。

en: Create a new Public Synonym.
zh: 建立新公共同義詞。

en: Create a new Replication Set.
zh: 建立新複寫組集。

en: Create a new Resource Queue.
zh: 建立新資源佇列(Queue)。

en: Create a new Rule.
zh: 建立新規則。

en: Create a new Schedule.
zh: 建立新排程。

en: Create a new Schema.
zh: 建立新架構綱要。

en: Create a new Sequence.
zh: 建立新序列數。

en: Create a new Server connection.
zh: 建立新伺服器連接。

en: Create a new Server registration.
zh: 建立新伺服器註冊。

en: Create a new Step.
zh: 建立新步驟。

en: Create a new Subscription.
zh: 建立新訂閱。

en: Create a new Synonym.
zh: 建立新同義詞。

en: Create a new Table.
zh: 建立新資料表。

en: Create a new Tablespace.
zh: 建立新表格空間。

en: Create a new Trigger Function.
zh: 建立新觸發器函數。

en: Create a new Trigger.
zh: 建立新觸發器。

en: Create a new Type.
zh: 建立新型別。

en: Create a new Unique constraint.
zh: 建立新唯一約束限制。

en: Create a new User.
zh: 建立新使用者。

en: Create a new Variable.
zh: 建立新變數。

en: Create a new View.
zh: 建立新視觀表。

en: Create a new object of the same type as the selected object.
zh: 建立這個已選取物件同樣型別的新物件。

en: Create a new object.
zh: 建立新物件。

en: Create a new package.
zh: 建立新套裝程序。

en: Create databases?
zh: 建立資料庫？

en: Create new Schedule
zh: 建立新行程。

en: Create new Slony-I Replication Cluster
zh: 建立新 Slony-I 複寫叢集

en: Create new Step
zh: 建立新步驟。

en: Create new favourites folder
zh: 建立新巨集書籤文件夾

en: Create reports about the selected item.
zh: 建立關於這已選取項目的報告。

en: Create roles?
zh: 建立角色？

en: Create the report in XHTML 1.0 Transitional format
zh: 建立這報告在 XHTML 1.0 交換格式

en: Create the report in XML format
zh: 建立這報告在 XML 格式

en: Created
zh: 已建立

en: Creates a backup of the current database to a local file
zh: 備份當前資料庫到本地檔案。

en: Creates a backup of the entire server
zh: 建立這個整體伺服器的備份

en: Creates a backup of the global database objects
zh: 建立這個全域資料庫物件的備份

en: Creating DB connection: %s
zh: 建立資料庫連結：%s

en: Creating job thread for job %s
zh: 建立工作線程給工作 %s

en: Creating primary connection
zh: 建立主要的連接。

en: Creation of index in referencing table suggested
zh: 建議建立索引在參照資料表中

en: Creation of primary key suggested
zh: 建議建立主鍵(PK)

en: Criteria
zh: 條件

en: Cu&t	Ctrl-X
zh: 剪下(&T)	Ctrl-X

en: Current Password
zh: 當前的密碼

en: Current Query
zh: 當前的查詢式

en: Current log
zh: 當前日誌

en: Current value
zh: 當前值

en: Current version
zh: 當前的版本

en: Custom auto-vacuum
zh: 自訂自動化重整(auto-vacuum)

en: Custom autovacuum
zh: 自訂自動化重整(autovacuum)

en: Custom background
zh: 自訂背景色

en: Custom foreground
zh: 自訂前景色

en: Custom schedule
zh: 自訂排程

en: Cut
zh: 剪下

en: Cut selected text to clipboard
zh: 剪下已選取的文本到剪貼簿

en: Cycled
zh: 循環

en: Cycled?
zh: 已循環？

en: DB Restriction
zh: DB 限制規定

en: DB restriction
zh: DB 限制規定

en: DBMS Messages
zh: DBMS 訊息

en: DEBUG:
zh: 除錯：

en: DEBUG: %s
zh: 除錯：%s

en: DELETE script
zh: DELETE 描述稿本

en: Data
zh: 資料

en: Data Output
zh: 資料輸出

en: Data Sorting
zh: 資料排序

en: Data export aborted.
zh: 資料匯出已捨棄。

en: Data export completed successfully.
zh: 資料匯出完整完成。

en: Data export incomplete.
    
    %d row(s) contained characters that could not be converted to the local charset.
    
    Please correct the data or try using UTF8 instead.
zh: 資料匯出殘缺不全。
    
    %d 筆資料列(範圍)不能被轉換成相容的本地字元集.
    
    請改正資料或設法改為使用UTF8。

en: Data from %d rows copied to clipboard.
zh: 資料從 %d 筆資料列已複製到剪貼簿。

en: Data grid
zh: 資料儲存格

en: Data retrieval runtime:
zh: 資料檢索費時：

en: Data type
zh: 資料型別

en: Data written to file.
zh: 資料寫入至檔案。

en: Database
zh: 資料庫

en: Database Status
zh: 資料庫狀態

en: Database bar
zh: 資料庫列

en: Database encoding is SQL_ASCII
zh: 資料庫字元編碼是 SQL_ASCII

en: Database encoding is Unicode
zh: 資料庫字元編碼是萬國碼(Unicode)

en: Database properties
zh: 資料庫屬性

en: Database sanity check
zh: 資料庫智能檢查

en: Database statistics
zh: 資料庫統計數據

en: Database statistics report
zh: 資料庫統計數據

en: Databases
zh: 資料庫

en: Databases list report
zh: 資料庫清單

en: Databases statistics
zh: 資料庫統計數據

en: Databases statistics report
zh: 資料庫統計報告

en: Datatype
zh: 資料型別

en: Date
zh: 日期

en: Days
zh: 天數

en: Dead Tuple Count
zh: 已廢值組計數

en: Dead Tuple Length
zh: 已廢值組長度

en: Dead Tuple Percent
zh: 已廢值組百分比

en: Dead Tuples
zh: 已廢值組

en: Dead tuples
zh: 已廢值組

en: Debug package initializer?
zh: 除錯套裝程序初始者?

en: Debug the selected object
zh: 除錯這已選取的物件

en: Debugger - %s
zh: 除錯器 - %s

en: Debugger connection terminated (session complete)
zh: 除錯器連線已結束(會議交談完成)

en: Debugging options for the selected item.
zh: 這個已選取項目的選項除錯中。

en: December
zh: 十二月

en: Default
zh: 預設

en: Default ACLs
zh: 預設ACLs

en: Default Privileges
zh: 預設權限

en: Default Value
zh: 預設值

en: Default role
zh: 預設身分

en: Default schema
zh: 預設架構綱要

en: Default tablespace
zh: 預設表格空間

en: Default value
zh: 預設值

en: Default?
zh: 預設？

en: Deferrable
zh: 可延期的

en: Deferrable?
zh: 可延期的？

en: Deferred
zh: 已延期

en: Definition
zh: 定義

en: Delete
zh: 刪除

en: Delete All
zh: 全部刪除

en: Delete all queries from history?
zh: 刪除日誌文件中的所以查詢句?

en: Delete current row
zh: 刪除當前資料列

en: Delete more records ?
zh: 刪除更多記錄？

en: Delete rows?
zh: 刪除資料列？

en: Delete selected lines.
zh: 刪除已選取的行。

en: Delete selected rows.
zh: 刪除已選取的資料列。

en: Delete/Drop the selected object.
zh: 刪除/移除這已選取的的物件。

en: Deleted Pages
zh: 已刪除頁

en: Deleting a superuser might result in unwanted behaviour (e.g. when restoring the database).
    Are you sure?
zh: 刪除一個系統管理員(superuser)可能導致存在缺陷的行為結果 (例如. 當備份回存資料庫時)。
    您確定嗎？

en: Delimiter
zh: 定界符

en: Dependencies
zh: 依賴物件

en: Dependent services
zh: 隸屬物件服務

en: Dependents
zh: 隸屬物件

en: Depends on
zh: 附屬在

en: Descending
zh: 降幕

en: Description
zh: 描述

en: Design
zh: 設計

en: Destination Column
zh: 目的地欄位

en: Destroying job thread for job %s
zh: 工作 %s 是毀壞中的工作線程

en: Detail:
zh: 詳細：

en: Dictionaries
zh: 詞典

en: Dimensions
zh: 維數

en: Direction
zh: 方向

en: Disable
zh: 停用

en: Disable $$ quoting
zh: 停用 $$ 引號

en: Disable Trigger
zh: 停用觸發器

en: Disable all triggers on the selected table.
zh: 停用全部觸發器在已選取的資料表上。

en: Disable triggers
zh: 停用觸發器

en: Disconnec&t
zh: 中斷連線(&t)

en: Disconnect from the selected server.
zh: 從已選取的伺服器斷線。

en: Display
zh: 顯示

en: Display help on PostgreSQL database system.
zh: 顯示關於 PostgreSQL 資料庫系統的說明。

en: Display help on SQL commands.
zh: 顯示關於 SQL 指令的說明。

en: Display help on configuration options.
zh: 顯示關於組態選項的說明。

en: Display help on the EnterpriseDB database system.
zh: 顯示關於 EnterpriseDB 資料庫系統的說明。

en: Display help on the Greenplum Database system.
zh: 顯示關於 Greenplum 資料庫系統的說明。

en: Display help on the PostgreSQL database system.
zh: 顯示關於 PostgreSQL 資料庫系統的說明。

en: Display help on the Slony replication system.
zh: 顯示關於 Slony 複寫系統的說明。

en: Display help on this window.
zh: 顯示說明在這視窗。

en: Display helpful hints on current object.
zh: 顯示指導建議在當前物件上。

en: Display only those rows that do not have this value in this column.
zh: 僅顯示沒有此值在這欄位上的資料列。

en: Display only those rows that have this value in this column.
zh: 僅顯示有此值在這欄位上的資料列。

en: Display options
zh: 顯示選項

en: Display the following database objects:
zh: 顯示下述的資料庫物件：

en: Display the help topic for this dialog
zh: 顯示這個對話的說明主題

en: Display/edit the properties of the selected object.
zh: 顯示/編輯這已選取物件的屬性。

en: Displays the current database status.
zh: 顯示當前資料庫狀態。

en: Distinct Values
zh: 區別(Distinct)值

en: Do instead
zh: 已被替代

en: Do instead?
zh: 已被替代？

en: Do not prompt for unsaved files on exit
zh: 退出時不提示未儲存的檔案

en: Do not show guru hints; I'm one myself
zh: 不顯示指導建議; 我是一名高手

en: Do not show this hint again
zh: 不顯示指導建議

en: Do not use a stylesheet
zh: 不能使用樣式表

en: Do you want to save changes?
zh: 儲存更改？

en: Domain
zh: 共同值域(Domain)

en: Domains
zh: 共同值域

en: Don't refresh
zh: 不進行刷新

en: Don't save
zh: 不儲存

en: Done
zh: 完成

en: Done.
zh: 完成。

en: Double right-handed joins are not allowed.
zh: 不允許雙右位結合。

en: Download language
zh: 下載程序語言

en: Drag one file at a time
zh: 一次只能拖曳一個檔案

en: Drop
zh: 移除

en: Drop %s cascaded?
zh: 移除 %s 附屬串聯？

en: Drop %s?
zh: 移除 %s ？

en: Drop Cascaded
zh: 移除附屬串聯

en: Drop DB
zh: 移除資料庫

en: Drop FTS configuration cascaded?
zh: 移除FTS設定值以及相關的檔案嗎?

en: Drop FTS configuration?
zh: 移除FTS設定檔?

en: Drop FTS dictionary cascaded?
zh: 一併刪除FTS字典?

en: Drop FTS dictionary?
zh: 移除FTS 詞典?

en: Drop FTS parser?
zh: 移除FTS 解析器?

en: Drop FTS template?
zh: 移除FTS 樣版?

en: Drop cascaded
zh: 移除附屬串聯

en: Drop cascaded...
zh: 一併刪除...

en: Drop column cascaded?
zh: 一併刪除欄位?

en: Drop column?
zh: 移除欄位?

en: Drop database cascaded?
zh: 一併刪除資料庫?

en: Drop database?
zh: 刪除資料庫?

en: Drop external table cascaded?
zh: 一併刪除外部資料表?

en: Drop external table?
zh: 刪除外部資料表?

en: Drop foreign key cascaded?
zh: 一併刪除外部鍵?

en: Drop foreign key?
zh: 刪除外部鍵?

en: Drop function cascaded?
zh: 移除函數以及其他相關的資源?

en: Drop function?
zh: 刪除函數?

en: Drop group cascaded?
zh: 一併刪除群組?

en: Drop group role cascaded?
zh: 一併刪除群組角色?

en: Drop group role?
zh: 移除群組角色?

en: Drop group?
zh: 移除群組?

en: Drop index cascaded?
zh: 一併刪除索引?

en: Drop index constraint?
zh: 移除索引的相關限制?

en: Drop index?
zh: 移除索引?

en: Drop language cascaded?
zh: 一併刪除語系?

en: Drop language?
zh: 刪除語系?

en: Drop login role cascaded?
zh: 一併刪除登入角色?

en: Drop login role?
zh: 刪除登入角色?

en: Drop multiple objects cascaded?
zh: 移除多數物件的附屬串聯？

en: Drop multiple objects?
zh: 移除多數物件？

en: Drop objects
zh: 移除物件

en: Drop resource queue?
zh: 移除資源佇例?

en: Drop rule cascaded?
zh: 一併刪除規則?

en: Drop rule?
zh: 移除規則?

en: Drop schema cascaded?
zh: 一併刪除綱目?

en: Drop schema?
zh: 刪除綱目(schema)?

en: Drop server?
zh: 移除伺服器?

en: Drop synonym cascaded?
zh: 一併刪除同義詞?

en: Drop synonym?
zh: 移除同義詞?

en: Drop table cascaded?
zh: 一併刪除資料表?

en: Drop table?
zh: 移除資料表?

en: Drop tablespace?
zh: 移除表格的空間?

en: Drop the currently selected object.
zh: 移除當前已選取的物件。

en: Drop the selected object and all objects dependent on it.
zh: 移除這已選取的物件及隸屬在它之上的全部物件。

en: Drop trigger cascaded?
zh: 一併刪除觸發器(trigger)?

en: Drop trigger function cascaded?
zh: 一併刪除觸發器(trigger)函數?

en: Drop trigger function?
zh: 移除觸發器(trigger)函數?

en: Drop trigger?
zh: 移除觸發器(trigger)?

en: Drop user cascaded?
zh: 一併移除使用者?

en: Drop user?
zh: 移除使用者?

en: Drop view cascaded?
zh: 一併移除view?

en: Drop view?
zh: 移除view?

en: Drop...
zh: 移除...

en: Dropping database not allowed
zh: 移除資料庫不被允許

en: Dump Options #1
zh: 印出選項#1

en: Dump Options #2
zh: 印出選項#2

en: Duration
zh: 持續期間

en: E&xit
zh: 退出(&X)

en: E&xit	Alt-F4
zh: 退出(&X)	Alt-F4

en: E&xit	Ctrl-Q
zh: 結束(&E)	Ctrl-Q

en: E&xit	Ctrl-W
zh: 結束(&E)	Ctrl-W

en: E&xplain
zh: 闡明(Explain)(&x)

en: E&xplain	F7
zh: 闡明(Explain)(&x)	F7

en: EDB bin path
zh: EDB命令(bin)路徑

en: EDB help path
zh: EDB 說明路徑

en: ERROR:
zh: 錯誤:

en: ERROR: %s
zh: 錯誤: %s

en: ERROR: Syntax error at character %d!
zh: 錯誤: 語法錯誤在字元 %d！

en: EXEC script
zh: EXEC腳本

en: Edit Data -
zh: 編輯資料 -

en: Edit and delete favourites
zh: 編輯及刪除巨集書籤

en: Edit and delete macros
zh: 編輯及刪除巨集組合鍵

en: Edit general server configuration file.
zh: 編輯通用伺服器組態設定檔。

en: Edit grid help
zh: 編輯儲存格說明

en: Edit server access configuration file.
zh: 編輯伺服器存取組態檔。

en: Editing views, stored procedures or functions
zh: 編輯視觀表中，已儲存程序語言或函數

en: Element
zh: 元素

en: Embed an external stylesheet into the report
zh: 嵌入一個外部樣式表到這份報告

en: Embed pgAdmin's default stylesheet into the report.
zh: 嵌入 pgAdmin's 預設樣式表到這份報告。

en: Empty Pages
zh: 空頁

en: Enable Auto ROLLBACK
zh: 開啟自動ROLLBACK

en: Enable all triggers on the selected table.
zh: 啟用全部觸發器在已選取的資料表上。

en: Enable or disable display of indent guides
zh: 啟用或停用顯示結束行(indent guides)

en: Enable or disable display of line ends
zh: 啟用或停用顯示結束行

en: Enable or disable display of line number
zh: 啟用或停用顯示行號

en: Enable or disable display of whitespaces
zh: 啟用或停用顯示空白

en: Enable or disable selected rule.
zh: 啟用或停用已選取的規則。

en: Enable or disable selected trigger.
zh: 啟用或停用已選取的觸發器。

en: Enable or disable word wrapping
zh: 啟用或停用顯示字元包裹物

en: Enable triggers
zh: 啟用觸發器

en: Enabled
zh: 啟用

en: Enabled?
zh: 啟用？

en: Enabling autovacuum recommended
zh: 啟用已被建議的自動化重整(autovacuum)中

en: Encoding
zh: 字元編碼

en: Encryption
zh: 加密

en: End
zh: 結束

en: End Function
zh: 結束函數

en: End date
zh: 結束日期

en: End time
zh: 結束時間

en: Enter a description of this database connection.
zh: 輸入一個描述在資料庫連線。

en: Enter a filename to write application logs to.
zh: 輸入一個檔案名稱來寫入應用程式日誌。

en: Enter a title for the report
zh: 輸入一個標題給這報告

en: Enter an alias for table %s
zh: 鍵入一個別名給資料表 %s

en: Enter any additional notes to include on the report
zh: 輸入任何額外的筆記到報告之中

en: Enter name of new folder
zh: 輸入新文件夾名稱

en: Enter new name
zh: 輸入新名稱

en: Enter the filter string to apply to the data. SQL syntax should be used as the string will be used as a 'WHERE' clause.
zh: 輸入過濾字串套用到資料。SQL語法能夠被使用在這字串例如一個 'WHERE' 子句。

en: Enter the hostname or IP address of the server to connect to.
zh: 請輸入要連線的伺服器的主機名或IP-位址。

en: Enter the name of the database on the server to use to make the initial connection. Normally this will be template1.
zh: 輸入伺服器端資料庫名稱用來做初始化連接.通常這個名稱是 template1。

en: Enter the password to use when connecting to the server.
zh: 輸入連接伺服器時的密碼。

en: Enter the path or URL to the PostgreSQL documentation
zh: 輸入 PostgreSQL 說明文件路徑或 URL

en: Enter the port number that the server is listening on.
zh: 輸入伺服器端監聽的埠號。

en: Enter the replacement text
zh: 輸入這個替換文本

en: Enter the required values for each parameter:
zh: 鍵入這已請求值給每一個參數:

en: Enter the string to search for
zh: 輸入搜尋的字元串

en: Enter the username to use when connecting to the server.
zh: 輸入連接伺服器時的使用者名。

en: Enumeration
zh: 細目數

en: Error
zh: 錯誤

en: Error connecting to the server: %s
zh: 連接伺服器時出錯: %s

en: Error while joining replication cluster
zh: 在加入複寫叢集時發生錯誤

en: Error writing to the temporary file
zh: 寫入站存檔時出錯

en: Error!
zh: 錯誤！

en: Error: No table or no column
zh: 錯誤: 無資料表或無欄位

en: Errors and N&otices
zh: 錯誤和警告(&o)

en: Errors, Notices, &SQL
zh: 錯誤，警告，SQL(&S)

en: Establishing connection
zh: 清除連線中

en: Estimated cost
zh: 估計成本

en: Estimated rows
zh: 估計列數

en: Event
zh: 事件

en: Event No
zh: 事件編號

en: Events
zh: 事件

en: Events pending
zh: 未處理事件

en: Every day
zh: 每天

en: Every hour
zh: 每小時

en: Every minute
zh: 每一分鐘

en: Every month
zh: 每個月

en: Exceptions
zh: 例外

en: Exclude
zh: 排他

en: Exclude Constraint
zh: 排他限制

en: Execute
zh: 執行

en: Execute &pgScript	F6
zh: 執行 pgScript(&p)	F6

en: Execute arbitrary SQL queries.
zh: 執行多樣化的 SQL 查詢式。

en: Execute macro
zh: 執行巨集

en: Execute pgScript
zh: 執行 pgScript

en: Execute query
zh: 執行查詢式

en: Execute query, write result to file
zh: 執行查詢式，結果集寫入檔案

en: Execute the last used plugin.
zh: 執行最後被使用的附加功能。

en: Execute to file
zh: 執行到檔案

en: Executing SQL step %s (part of job %s)
zh: 執行中 SQL 步驟 %s (一部分的工作 %s)

en: Executing batch step %s (part of job %s)
zh: 執行批次步驟 %s (一部分的工作 %s)

en: Executing script file: %s
zh: 執行描述稿本檔案: %s

en: Execution Canceled
zh: 執行已取消

en: Exit On Error
zh: 發生錯誤時退出

en: Exit configuration tool
zh: 離開設定工具

en: Exit debugger window
zh: 離開除錯器視窗

en: Exit query window
zh: 離開查詢式視窗

en: Explain
zh: 闡明SQL(Explain)

en: Explain &options
zh: 闡明SQL選項(&o)

en: Explain (image)
zh: 說明(圖片)

en: Explain analyse query
zh: 闡明剖析查詢式

en: Explain analyze query
zh: 闡明剖析查詢式

en: Explain and analyze query
zh: 解釋並分析查詢句

en: Explain query
zh: 闡明SQL查詢式

en: Explain text
zh: 闡明文本

en: Explain verbose query
zh: 闡明詳細查詢式

en: Export data
zh: 匯出資料

en: Export data to file
zh: 匯出資料到檔案

en: Expression
zh: 表達式

en: Expression Error
zh: 表達式錯誤

en: External
zh: 外部的

en: External Table
zh: 外部表

en: External Tables
zh: 外部表

en: F&ormat
zh: 格式(&o)

en: FK index name
zh: FK 索引名稱

en: FORCE
zh: 強制性重建

en: FREEZE
zh: 凍結

en: FREEZE maximum age
zh: FREEZE 最大數期

en: FREEZE minimum age
zh: FREEZE 最小數期

en: FREEZE table age
zh: FREEZE 資料表期

en: FTS Configuration
zh: FTS 組態

en: FTS Configurations
zh: FTS 組態

en: FTS Dictionaries
zh: FTS 詞典

en: FTS Dictionary
zh: FTS 詞典

en: FTS Parser
zh: FTS 解析器

en: FTS Parsers
zh: FTS 解析器

en: FTS Template
zh: FTS 模版

en: FTS Templates
zh: FTS 模版

en: FULL
zh: 完整性

en: FULL JOIN
zh: 全外部結合(FULL JOIN)

en: Fail
zh: 失敗

en: Failed
zh: 已失敗

en: Failed to apply the XSL stylesheet to the XML document!
zh: 將 XSL 樣式表應用到 XML 文件失敗！

en: Failed to create new connection to database %s
zh: 建立新連線到資料庫 %s 失敗

en: Failed to create primary connection!
zh: 建立主連線失敗！

en: Failed to disable the CONNECT privilege checkbox!
zh: CONNECT 特權檢查盒喪失能力！

en: Failed to disable the DELETE privilege checkbox!
zh: DELETE 特權檢查盒喪失能力！

en: Failed to disable the INSERT privilege checkbox!
zh: INSERT 特權檢查盒喪失能力！

en: Failed to disable the REFERENCES privilege checkbox!
zh: REFERENCES 特權檢查盒喪失能力！

en: Failed to disable the RULE privilege checkbox!
zh: RULE 特權檢查盒喪失能力！

en: Failed to disable the TRIGGER privilege checkbox!
zh: TRIGGER 特權檢查盒喪失能力！

en: Failed to disable the USAGE privilege checkbox!
zh: USAGE 特權檢查盒喪失能力！

en: Failed to execute plugin %s (%s)
zh: 已失效執行附加功能 %s (%s)

en: Failed to execute: %s --version
zh: 執行失敗：%s --version

en: Failed to load favourites file!
zh: 載入巨集書籤檔案失敗！

en: Failed to load macros file!
zh: 載入巨集檔案失敗！

en: Failed to load the history file!
zh: 載入歷史資料檔案時失敗！

en: Failed to open file %s.
zh: 開啟檔案失敗: %s。

en: Failed to parse the XML document!
zh: 語法剖析 XML 文件失敗！

en: Failed to parse the XML stylesheet!
zh: XML 樣式表語法剖析失敗！

en: Failed to parse the XSL stylesheet!
zh: XSL 樣式表語法剖析失敗！

en: Failed to query jobs table!
zh: 查詢工作資料表失敗！

en: Failed to re-establish the connection to the server %s
zh: 重新建立連線到資料庫 %s 時失敗

en: Failed to read favourites file!
zh: 讀取巨集書籤檔案失敗！

en: Failed to read macros file!
zh: 讀取巨集檔案失敗！

en: Failed to read the processed document!
zh: 讀取已處理的文件失敗！

en: Failed to reschedule the job.
zh: 重新安排這任務已失敗。

en: Failed to start server %s: Errcode=%d
    Check event log for details.
zh: 啟動伺服器 %s 失敗: Errcode=%d
    詳細原因請檢查事件日誌。

en: Failed to stop server %s: Errcode=%d
    Check event log for details.
zh: 停止伺服器 %s 失敗: 錯誤碼=%d
    詳細原因請檢查事件日誌。

en: Failed to to apply the XSL stylesheet to the XML document!
zh: 將 XSL 樣式表應用到 XML 文件失敗！

en: Failed to to read the processed document!
zh: 讀取這進程文件失敗！

en: Failed to write to favourites file!
zh: 寫入到巨集書籤檔失敗！

en: Failed to write to history file!
zh: 寫入到歷史資料檔案時失敗！

en: Failed to write to macros file!
zh: 寫入到巨集檔失敗！

en: Failed to write to the output file: %s
zh: 寫入到輸出檔失敗: %s

en: Failover
zh: 災難復原

en: Failover to backup node.
zh: 災難復原到備份節點。

en: Family
zh: 族群

en: Fav&ourites
zh: 巨集書籤(&o)

en: Favourites
zh: 巨集書籤

en: Favourites file path
zh: 書籤文件路徑

en: February
zh: 二月

en: File Options
zh: 檔案選項

en: File cannot be opened with this format.
    Please chose another format.
zh: 格式檔案無法被開啟。
    請選擇另一個格式。

en: Filename
zh: 檔名

en: Fill Factor
zh: 覆蓋係數

en: Fill factor
zh: 覆蓋係數

en: Filter
zh: 篩選

en: Filter By &Selection
zh: 依選取來篩選(&S)

en: Filter E&xcluding Selection
zh: 篩選執行選取(&x)

en: Filter String (eg. oid > 10 AND oid < 50)
zh: 篩選字串 (範例. oid > 10 AND oid < 50)

en: Filter string syntax validates OK!
zh: 篩選字串語法驗證 OK！

en: Final function
zh: 最終函數

en: Final type
zh: 最終型別

en: Find
zh: 尋找

en: Find and Replace
zh: 尋找並取代

en: Find and Replace text
zh: 尋找並取代文字

en: Find and replace all occurrences of the specified text
zh: 尋找並取代指定文字的全部事件

en: Find and replace text
zh: 尋找並取代文字

en: Find and replace the specified text
zh: 尋找並取代指定文字

en: Find text
zh: 尋找文字

en: Find the specified text
zh: 尋找指定文字

en: Find what:
zh: 尋找文字:

en: Fires
zh: 擊發

en: Font
zh: 字型

en: For each
zh: 給每個

en: For type
zh: 給型別

en: Force double quotes on identifiers
zh: 強制使用爽引號辨識

en: Foreign Key
zh: 外部鍵(FK)

en: Foreign Key Check
zh: 外部鍵(FK)檢查

en: Foreign key
zh: 外部鍵(FK)

en: Foreign key?
zh: 外部鍵(FK)？

en: Format
zh: 格式

en: Forward
zh: 前進

en: Forward to next page.
zh: 前進到下一頁。

en: Forwards
zh: 向前

en: Free Percent
zh: 剩餘百分比

en: Free Space
zh: 剩餘空間

en: Frequently asked questions about pgAdmin III.
zh: 關於 pgAdmin III 的常見問題。

en: Frequently asked questions.
zh: 常見問答集(FAQ)

en: Friday
zh: 星期五

en: From
zh: 從

en: From the cursor
zh: 從這游標

en: From the top
zh: 從頂部

en: Function
zh: 函數

en: Functions
zh: 函數

en: Functions with a colon in the name cannot be debugged.
zh: 在函數名稱中有一個冒號不能被除錯。

en: GP bin path
zh: GP 命令(bin)路徑

en: GP help path
zh: GP 說明路徑

en: General
zh: 一般

en: Generate SQL from Graphical Query Builder Model
zh: 從圖形化查詢式建構器來產出SQL

en: Generate a DDL report for this object.
zh: 為這個物件構建一份資料定義語言(DDL)報告。

en: Generate a data dictionary report for this object.
zh: 為這個物件構建一份資料詞典報告。

en: Generate a dependencies report for this object.
zh: 為這個物件構建一份依賴物件報告。

en: Generate a dependents report for this object.
zh: 為這個物件構建一份隸屬物件報告。

en: Generate a properties report for this object.
zh: 為這個物件構建一份屬性報告。

en: Generate a report
zh: 構建一份報告

en: Generate a statistics report for this object.
zh: 為這個物件構建一份統計情報報告。

en: Generate an object list report for this collection.
zh: 聚集這個物件構建一份物件清單報告。

en: Generated
zh: 已構建

en: Get extended statistics via pgstatindex for the selected object.
zh: 得到已延伸的統計情報通過 pgstatindex 給這個已選擇的物件。

en: Get extended statistics via pgstattuple for the selected object.
zh: 得到已延伸的統計情報通過 pgstattuple 給這個已選擇的物件。

en: Gettoken
zh: 取得標記符

en: Gettoken Function
zh: Gettoken 函數

en: Global ID
zh: 全域 ID

en: Grant Wizard
zh: 授權精靈

en: Granted
zh: 已授權

en: Grants rights to multiple objects
zh: 授權許可到多個物件

en: Graphical Query Builder
zh: 圖形化查詢式建構器

en: Greater than operator
zh: 大於運算子

en: Group
zh: 群組

en: Group ID
zh: 群組 ID

en: Group Role
zh: 群組角色

en: Group Roles
zh: 群組角色

en: Group/User
zh: 群組/使用者

en: Groupname
zh: 群組名稱

en: Groups
zh: 群組

en: Groups/group Roles
zh: 群組/群組角色

en: Groups/group roles
zh: 群組/群組角色

en: Guru Hint
zh: 導師建議

en: Guru Hints
zh: 導師建議

en: HTML Stylesheet files (*.css)|*.css|All files (*)|*
zh: HTML 樣式檔案 (*.css)|*.css|所有檔案 (*)|*

en: HTML Stylesheet files (*.css)|*.css|All files (*.*)|*.*
zh: HTML 樣式表檔案 (*.css)|*.css|全部檔案 (*.*)|*.*

en: HTML files (*.html)|*.html|All files (*)|*
zh: HTML 檔案 (*.html)|*.html|所有檔案 (*)|*

en: HTML files (*.html)|*.html|All files (*.*)|*.*
zh: HTML 檔案 (*.html)|*.html|全部檔案 (*.*)|*.*

en: HTTP proxy
zh: HTTP 代理伺服器

en: Handler
zh: 處理器

en: Hanging event
zh: 突顯事件中

en: Has OIDs
zh: 有 OIDs

en: Has OIDs?
zh: 有 OIDs？

en: Header
zh: 標頭

en: Headline
zh: 標題

en: Headline Function
zh: Headline 函數

en: Heap Blocks Hit
zh: 堆積(Heap)區塊碰撞

en: Heap Blocks Read
zh: 堆積(Heap)區塊讀取

en: Help
zh: 說明

en: Hide system objects
zh: 隱藏系統物件

en: Highlight or not the items of the activity list.
zh: 是否高亮度顯示活動項目列表.

en: Hint:
zh: 指導建議:

en: Hints
zh: 指導建議

en: Histogram Bounds
zh: 直方圖區域

en: History
zh: 歷程

en: History file path
zh: 歷史文件路徑

en: Host
zh: 主機

en: Host agent
zh: 主機代理員

en: Hostname
zh: 主機名稱

en: Hostname/IP Address
zh: 主機名稱/IP-位址

en: Hours
zh: 小時

en: How to send a bugreport to the pgAdmin Development Team.
zh: 如何送交一個臭蟲回報給 pgAdmin 開發小組。

en: Huh?
zh: 嘿？

en: INSERT script
zh: INSERT 描述稿本

en: IP Address
zh: IP-位址

en: IP-Address
zh: IP-位址

en: Ident authentication failed
zh: Ident 驗證失敗

en: If a malformed configuration is written to the server, it might show problems when restarting or reloading.
    Are you sure the configuration is correct?
zh: 假如伺服器被寫入一種畸形的組態，它也許顯示問題然後重新啟動或重新載入。
    您確定這組態是正確的嗎？

en: Ignore
zh: 忽略

en: Ignore server/utility version mismatches
zh: 忽略伺服器 / 公用工具版本的不相符

en: Ignore threshold
zh: 忽略起點

en: Ignored
zh: 已忽略

en: Implementation
zh: 履行

en: Implicit
zh: 隱含的

en: In recovery
zh: 復原中

en: Include a link to an external stylesheet in the report.
zh: 在這報告中包含連結一個到外部樣式表。

en: Include a link to the specified stylesheet in the XML file
zh: 在這 XML 檔案中包含連結一個到明確的樣式表

en: Include the SQL from the object or query in the report?
zh: 在這份報告中包含這物件或查詢式的 SQL？

en: Include the SQL in the report?
zh: 包含 SQL 在這份報告中？

en: Incorrect password!
zh: 不正確的密碼！

en: Increment
zh: 遞增量

en: Indent characters
zh: 縮排(Indent)字元

en: Indent the selected block
zh: 縮排已選取的區塊

en: Index
zh: 索引

en: Index Blocks Hit
zh: 索引區塊碰撞

en: Index Blocks Read
zh: 索引區塊讀取

en: Index Name
zh: 索引名稱

en: Index OID
zh: 索引 OID

en: Index Scans
zh: 索引掃描

en: Index Size
zh: 索引大小

en: Index Tuples Fetched
zh: 已取得索引值組

en: Index Tuples Read
zh: 索引值組讀取

en: Indexes
zh: 索引

en: Indexes Size
zh: 索引大小

en: Info pane
zh: 訊息窗格

en: Inherited
zh: 已繼承

en: Inherited from table
zh: 已繼承來自資料表

en: Inherited from table %s
zh: 已從資料表 %s 繼承

en: Inherited tables
zh: 已繼承資料表

en: Inherited tables count
zh: 已繼承資料表計數

en: Inherits
zh: 繼承

en: Inherits from tables
zh: 從資料表繼承

en: Inherits rights from parent roles
zh: 繼承來自父級角色

en: Inherits tables
zh: 繼承資料表

en: Inherits?
zh: 繼承？

en: Init
zh: 初始

en: Initial DB
zh: 初始化資料庫

en: Initial Database
zh: 初始化資料庫

en: Initial condition
zh: 初始化條件

en: Initial database
zh: 初始化資料庫

en: Initial database can't be dropped.
zh: 初始性資料庫無法被移除。

en: Initializing...
zh: 初始化中...

en: Initially?
zh: 初始化？

en: Inline EDB-SPL
zh: 內行(Inline) EDB-SPL

en: Input function
zh: 輸入函數

en: Input type
zh: 輸入型別

en: Input types
zh: 輸入型別

en: Insert commands
zh: 插入指令

en: Internal - not externally settable
zh: 內部 - 非外部能設置

en: Internal Pages
zh: 內部頁數

en: Internal length
zh: 內部長度

en: Interval
zh: 間隔

en: Invalid cache value
zh: 無效快取值

en: Invalid command line argument
zh: 無效命令行引數

en: Invalid current value
zh: 無效的當前值

en: Invalid increment value
zh: 無效的增量值

en: Invalid maximum value
zh: 無效的最大數值

en: Invalid minimum value
zh: 無效的最小數值

en: Invalid port number specified.
zh: 無效埠號被指定。

en: Invalid step type!
zh: 無效步驟型別！

en: Is forwarded
zh: 已是前進的

en: January
zh: 一月

en: Job
zh: 工作

en: Job class
zh: 工作類別

en: Jobs
zh: 工作

en: Join
zh: 結合

en: Join Type
zh: 結合型別

en: Join existing cluster
zh: 加入存在中的叢集

en: Join function
zh: 結合函數

en: Joins
zh: 結合

en: July
zh: 七月

en: June
zh: 六月

en: Key
zh: 鍵

en: Keyword
zh: 關鍵字

en: Kind
zh: 種類

en: Label
zh: 標籤

en: Labels
zh: 標籤

en: Language
zh: 程序語言

en: Languages
zh: 語言

en: Last Analyze
zh: 上次剖析(Analyze)

en: Last Autoanalyze
zh: 上次自動剖析(Autoanalyze)

en: Last Autovacuum
zh: 上次自動化重整(Autovacuum)

en: Last Vacuum
zh: 上次重整(Vacuum)

en: Last ack timestamp
zh: 最後回應(ack)時間戳

en: Last acknowledged
zh: 最後通知回覆

en: Last analyze
zh: 上次剖析(Analyze)

en: Last autoanalyze
zh: 上次自動剖析(analyze)

en: Last autovacuum
zh: 上次自動化重整(autovacuum)

en: Last day
zh: 最後日

en: Last event
zh: 最後事件

en: Last event timestamp
zh: 最後事件時間戳

en: Last response time
zh: 最後反應時間

en: Last result
zh: 最後結果

en: Last run
zh: 最後運轉

en: Last system OID
zh: 系統最後 OID

en: Last vacuum
zh: 上次重整(vacuum)

en: Leaf Fragmentation
zh: 葉級(Leaf)破碎

en: Leaf Pages
zh: 葉級(Leaf)頁

en: Left Sort operator
zh: 左排序運算子

en: Left Table Columns
zh: 左資料表欄位

en: Left sort op
zh: 左排序操作

en: Left type
zh: 左型別

en: Length
zh: 長度

en: Less Than operator
zh: 小於運算子

en: Level
zh: 等級

en: Lextypes Function
zh: Lextypes 函數

en: Limit bar
zh: 限制列

en: Limit exceeded
zh: 超過限制

en: Link symbol
zh: 鏈接符

en: Listen
zh: 監聽

en: Lists the columns that the data will be sorted by.
zh: 列出這欄位資料將被排序。

en: Live Tuples
zh: 存活值組

en: Live tuples
zh: 存活值組

en: Ln %d Col %d
zh: 行 %d 列 %d

en: Ln %d Col %d Ch %d
zh: 行 %d 列 %d 字數 %d

en: Local
zh: 本地

en: Local Node
zh: 本地節點

en: Local Variables
zh: 本地端變數

en: Local charset
zh: 本地字元集

en: Local column
zh: 本地端欄位

en: Local node
zh: 本地節點

en: Local node ID
zh: 本地節點 ID

en: Location
zh: 位置

en: Lock Set
zh: 鎖定 Set

en: Lock XXID
zh: 鎖 XXID

en: Lock a replication set against updates.
zh: 鎖定一個複寫組集反對更新。

en: Lock set
zh: 鎖定組集

en: Locks
zh: 鎖(Locks)

en: Log Level
zh: 日誌等級

en: Log entry
zh: 日誌清空

en: Log files (*.log)|*.log|All files (*)|*
zh: 日誌檔 (*.log)|*.log|全部檔案 (*)|*

en: Log files (*.log)|*.log|All files (*.*)|*.*
zh: 日誌檔 (*.log)|*.log|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Log spooler
zh: 日誌排程緩衝器

en: Log&file	Ctrl-Alt-F
zh: 日誌與檔案(&f)i	Ctrl-Alt-F

en: Logfile
zh: 日誌檔

en: Logfile (%ID will be replaced with the Process ID)
zh: 日誌檔 (%ID 將被取代為此進程 ID)

en: Logfile rotation
zh: 日誌檔交替

en: Logging
zh: 日誌記錄

en: Login Role
zh: 登入角色

en: Login Roles
zh: 登入角色

en: Logs are not available for this server.
zh: 日誌檔已無法被此伺服器使用。

en: Maintain %s %s
zh: 維護 %s %s

en: Maintain the current database or table.
zh: 維護當前的資料庫或資料表。

en: Maintenance
zh: 維護

en: Maintenance DB
zh: 維護資料庫

en: Maintenance database
zh: 維護資料庫

en: Maintenance database can't be dropped.
zh: 維護資料庫不能被移除。

en: Maintenance operation
zh: 維護作業

en: Manage Macros
zh: 管理巨集組合鍵

en: Manage favourites
zh: 管理巨集書籤

en: Manage favourites...
zh: 管理巨集書籤...

en: Manage macros...
zh: 管理巨集組合鍵...

en: March
zh: 三月

en: Margin background
zh: 邊緣背景

en: Match case
zh: 匹配容器

en: Match full
zh: 完全匹配

en: Match on whole words
zh: 匹配在完整字詞上

en: Match the case of the text
zh: 文本匹配容器

en: Match type
zh: 匹配型別

en: Max response time
zh: 最大回應頻率時間

en: Max. characters per column
zh: 最大(Max). 欄位字元數

en: Maximum
zh: 最大值

en: Maximum rows to retrieve
zh: 檢索最大值資料列數

en: Maximums rows to retrieve into output window; 0 = unlimited
zh: 檢索最大值資料列數到輸出視窗; 0 = 不限制

en: May
zh: 五月

en: May forward
zh: 可以前進

en: Member
zh: 成員

en: Member count
zh: 成員計數

en: Member name
zh: 成員名稱

en: Member of
zh: 成員隸屬於

en: Members
zh: 成員

en: Merge Set
zh: 合併組集

en: Merge set
zh: 合併組集

en: Merge set into another set
zh: 合併組集到另一個組集

en: Merge two replication sets.
zh: 合併二個複寫組集。

en: Message
zh: 訊息

en: Messages
zh: 訊息

en: Method
zh: 方法

en: Minimum
zh: 最小值

en: Minutes
zh: 分鐘

en: Missing information
zh: 任務資訊

en: Mode
zh: 方式

en: Monday
zh: 星期一

en: Month Days
zh: 每月的...

en: Monthdays
zh: 每月

en: Months
zh: 月份...

en: Most Common Frequencies
zh: 多數共同的頻率

en: Most Common Values
zh: 最大共用值

en: Move Set
zh: 移動組集

en: Move replication set to different node
zh: 移動複寫組集到不同的節點

en: Move set
zh: 移動組集

en: Move set to other node
zh: 移動組集到其它節點

en: Move the selected column down
zh: 已選擇的欄位下移

en: Move the selected column to the bottom
zh: 已選擇的欄位移動至底部

en: Move the selected column to the top
zh: 已選擇的欄位移動至頂端

en: Move the selected column up
zh: 已選擇的欄位上移

en: Moved
zh: 已移動

en: Multiline comment
zh: 多行註解

en: Multiple Column Joins
zh: 多欄位結合

en: Multiple clusters
zh: 多路並聯叢集

en: NULLs Order
zh: 依 NULL 排序

en: NULLs order
zh: 空值排序

en: Name
zh: 名稱

en: Name may not start with '_'.
zh: 名稱的第一個字元不能是底線 '_'。

en: Need password
zh: 需要密碼

en: Need password?
zh: 需要密碼？

en: Negator
zh: 非運算子

en: New
zh: 新

en: New &Object
zh: 新物件(&O)

en: New Aggregate
zh: 新聚集函數

en: New Aggregate...
zh: 新聚集函數...

en: New Cast
zh: 新型別轉換

en: New Cast...
zh: 新型別轉換...

en: New Catalog Object...
zh: 新元資料目錄物件...

en: New Catalog...
zh: 新元目錄...

en: New Check
zh: 新檢查(Check)

en: New Check Constraint
zh: 新檢查約束限制

en: New Check...
zh: 新檢查(Check)...

en: New Column
zh: 新欄位

en: New Column...
zh: 新欄位...

en: New Conversion
zh: 新建編碼轉換

en: New Conversion...
zh: 新建編碼轉換...

en: New Database
zh: 新資料庫

en: New Database...
zh: 新資料庫...

en: New Domain
zh: 新共同值域

en: New Domain...
zh: 新共同值域...

en: New External Table...
zh: 新外部表...

en: New FTS Configuration...
zh: 新建 FTS 組態...

en: New FTS Dictionary...
zh: 新 FTS 詞典...

en: New FTS Parser...
zh: 新 FTS 解析器...

en: New FTS Template...
zh: 新 FTS 模版...

en: New Foreign Key
zh: 新外部鍵(FK)

en: New Foreign Key...
zh: 新外部鍵(FK)...

en: New Function
zh: 新函數

en: New Function...
zh: 新函數...

en: New Group
zh: 新群組

en: New Group Role
zh: 新群組角色

en: New Group Role...
zh: 新群組角色...

en: New Group...
zh: 新群組...

en: New Index
zh: 新索引

en: New Index...
zh: 新索引...

en: New Job
zh: 新工作

en: New Language
zh: 新程序語言

en: New Language...
zh: 新程序語言...

en: New Listen
zh: 新監聽

en: New Login Role
zh: 新登入角色

en: New Login Role...
zh: 新登入角色...

en: New Node
zh: 新節點

en: New Operator
zh: 新建運算子

en: New Operator Class
zh: 新建運算子類別

en: New Operator Class...
zh: 新運算子類別...

en: New Operator Family...
zh: 新運算子族群...

en: New Operator...
zh: 新運算子...

en: New Package...
zh: 新套裝程序...

en: New Partition...
zh: 新分割區...

en: New Password
zh: 新密碼

en: New Path
zh: 新投射通路

en: New Primary Key
zh: 新主鍵(PK)

en: New Primary Key...
zh: 新主鍵(PK)...

en: New Procedure
zh: 新程序語言

en: New Procedure...
zh: 新程序語言...

en: New Public Synonym...
zh: 新公共同義詞...

en: New Replication Set
zh: 新複寫組集

en: New Resource Queue...
zh: 新資源佇例(Queue)...

en: New Rule
zh: 新建規則

en: New Rule...
zh: 新規則...

en: New Schedule
zh: 新排程

en: New Schema
zh: 新架構綱要

en: New Schema...
zh: 新架構綱要...

en: New Sequence
zh: 新序列數

en: New Sequence...
zh: 新序列數...

en: New Server
zh: 新建伺服器

en: New Server Registration
zh: 新伺服器登錄

en: New Slony-I Cluster
zh: 新 Slony-I 叢集

en: New Slony-I Cluster...
zh: 新 Slony-I 叢集...

en: New Slony-I cluster...
zh: 新 Slony-I 叢集...

en: New Step
zh: 新步驟

en: New Subscription
zh: 新訂閱

en: New Synonym...
zh: 建立新同義詞...

en: New Table
zh: 新資料表

en: New Table...
zh: 新資料表...

en: New Tablespace
zh: 新表格空間

en: New Tablespace...
zh: 新表格空間...

en: New Trigger
zh: 新觸發器

en: New Trigger Function
zh: 新觸發器函數

en: New Trigger Function...
zh: 新觸發器函數...

en: New Trigger...
zh: 新觸發器...

en: New Type
zh: 新型別

en: New Type...
zh: 新型別...

en: New Unique Constraint
zh: 新唯一約束限制

en: New Unique Constraint...
zh: 新唯一約束限制...

en: New User
zh: 新使用者

en: New User...
zh: 新使用者...

en: New Variable...
zh: 新變數...

en: New View
zh: 新視觀表

en: New View...
zh: 新視觀表...

en: New folder
zh: 新文件夾

en: New length must not be less than old length.
zh: 新的長度必須不能小於舊有長度。

en: New precision must not be less than old precision.
zh: 新的精度必須不能小於舊有精度。

en: New total digits must not be less than old total digits.
zh: 新的數字的總合必須不能小於舊有數字的總合。

en: New window
zh: 新視窗

en: Next run
zh: 下一個運轉

en: No
zh: 否

en: No Data for Failed Tables
zh: 無法為無法創建的資料表恢復資料

en: No SQL query was generated.
zh: 無SQL查詢式被產出。

en: No Table or view.
zh: 無資料表或視觀表。

en: No ack for
zh: 不回應(ack)給

en: No configuration setting detected that appears doubtful.
zh: 無組態在設置被查到看上去半信半疑。

en: No connection to database.
zh: 無連線到伺服器。

en: No connections found!
zh: 無連線被找到！

en: No data to export.
zh: 無資料被匯出。

en: No limit
zh: 不限制

en: No node available to move this set to.
zh: 沒有節點可以有效移動到這組集中。

en: No owner
zh: 無擁有人

en: No path to any provider node; add proper path.
zh: 無路徑到任何提供者節點; 增加 proper 路徑。

en: No plugins installed
zh: 無附加功能被安裝

en: No properties are available for the current selection
zh: 當前的選擇並無任何可用屬性

en: No provider node without path definition left.
zh: 無提供者節點不包括路徑定義左邊。

en: No set available to merge to.
zh: 無組集有效被合併。

en: No statistics are available for the current selection
zh: 當前的選擇並無任何可用統計情報

en: No steps
zh: 無步驟

en: No stylesheet data could be read from the file %s: Errcode=%d.
zh: 從這檔案無樣式表資料能被讀取 %s: Errcode=%d。

en: Node
zh: 節點

en: Node "%s" not running
zh: 節點 "%s" 未運轉中

en: Node ID is already in use.
zh: 節點 ID 一直在使用中。

en: Nodes
zh: 節點

en: None
zh: 無

en: Not Member
zh: 非成員

en: Not NULL
zh: 不允許空值(NN)

en: Not NULL?
zh: 不允許空值(NN)？

en: Not Null?
zh: 不允許空值(NN)？

en: Not currently running
zh: 非當前運轉中

en: Not implemented
zh: 未履行

en: Not implemented.
zh: 未履行。

en: Note: Only objects global to the entire database cluster will be backed
    up. The backup format will be PLAIN.
zh: 注意: 僅物件全域至這全體資料庫叢集將被返回
    。這個備份格式將採用明文解析(PLAIN)。

en: Note: The backup format will be PLAIN.
zh: 注意: 這個備份格式將採明文解析。

en: Note: This DDL is a representation of how the partition might look as a table.
zh: 注意：本 DDL 表現為如何讓這個分割(partition)看起來像是一個表。

en: Note: changes to server settings will take effect the next time the server is connected.
zh: 注意: 更改至伺服器設置將獲取效果在下次伺服器已連線時。

en: Notes
zh: 記事本

en: Nothing
zh: 無事件

en: Nothing to be saved!
zh: 檔案無任何變動!

en: November
zh: 十一月

en: Null Fraction
zh: 空值分數

en: Number
zh: 數字

en: Number of calls
zh: 呼叫次數

en: OID
zh: 物件序號(OID)

en: OK
zh: 確定

en: OK.
zh: 確定。

en: Object
zh: 物件

en: Object browser
zh: 物件瀏覽器

en: Object file
zh: 物件檔案

en: Objects
zh: 物件

en: October
zh: 十月

en: Old style FKs
zh: 老舊樣式 FKs

en: Oldest outstanding
zh: 老舊未解決的

en: On Delete
zh: 在刪除時

en: On Update
zh: 在更新時

en: On delete
zh: 在刪除時

en: On error
zh: 在錯誤

en: On update
zh: 在更新時

en: One Row with OID %d inserted.
zh: 一資料列及 OID %d 已插入。

en: One or more dependent services didn't start; see the eventlog for details.
zh: 一個或更多隸屬服務並沒有啟動;  詳細請查看事件日誌。

en: Online Update
zh: 即時線上更新

en: Only array types can be VARIADIC.
zh: 只有陣列(array)型別能夠被 VARIADIC。

en: Only data
zh: 僅資料

en: Only schema
zh: 僅架構綱要

en: Open
zh: 開啟

en: Open .pgpass
zh: 開啟 .pgpass

en: Open a new query window
zh: 開啟一個新查詢式視窗

en: Open a query file
zh: 開啟一個查詢式檔

en: Open configuration editor with .pgpass
zh: 開啟組態編輯器及 .pgpass

en: Open configuration editor with pg_hba.conf.
zh: 開啟組態編輯器及 pg_hba.conf。

en: Open configuration editor with pgpass.conf.
zh: 開啟組態編輯器及 pgpass.conf。

en: Open configuration editor with postgresql.conf.
zh: 開啟組態編輯器及 postgresql.conf。

en: Open configuration file
zh: 開啟組態檔

en: Open file
zh: 開啟檔案

en: Open pg_hba.conf
zh: 開啟 pg_hba.conf

en: Open pg_hba.conf...
zh: 開啟 pg_hba.conf...

en: Open pgpass.conf
zh: 開啟 pgpass.conf...

en: Open postgresql.conf
zh: 開啟 postgresql.conf

en: Open postgresql.conf...
zh: 開啟 postgresql.conf...

en: Open query file
zh: 開啟查詢式檔

en: Open query tool
zh: 開啟查詢工具

en: Open the helpfile.
zh: 開啟這個說明文件。

en: Open the output file in the default browser?
zh: 開啟這個輸出檔案在預設導灠器？

en: Open the pgAdmin III helpfile.
zh: 開啟 pgAdmin III 說明文件。

en: Open the query tool with the selected query
zh: 以選取的查詢句開啟查詢工具。

en: Operator
zh: 運算子

en: Operator Class
zh: 運算子類別

en: Operator Classes
zh: 運算子類別

en: Operator Families
zh: 運算子家族

en: Operator Family
zh: 運算子族群

en: Operator classes
zh: 運算子類別

en: Operator families
zh: 運算子家族

en: Operator function
zh: 運算子函數

en: Operators
zh: 運算子

en: Option
zh: 選項

en: Options
zh: 選項

en: Options modifying Explain output
zh: 選項修改成闡明SQL輸出

en: Or
zh: 或

en: Order
zh: 排序

en: Ordering
zh: 排序

en: Origin
zh: 初始點

en: Origin ID
zh: 初始 ID

en: Origin Node
zh: 初始節點

en: Out of Memory for cacheLinePool
zh: 快取池記憶體溢出

en: Outdent the selected block
zh: 減少縮排已選取的區塊

en: Output
zh: 輸出

en: Output file
zh: 輸出檔案

en: Output format
zh: 輸出格式

en: Output function
zh: 輸出函數

en: Output pane
zh: 輸出窗格

en: Outstanding acks
zh: 未解決的回應(Acks)

en: Outstanding for
zh: 未解決給

en: Outstanding time
zh: 未解決的時間

en: Over commit?
zh: 過度提交？

en: Overwrite file?
zh: 覆寫檔案？

en: Owner
zh: 擁有人

en: PG bin path
zh: PG命令(bin)路徑

en: PG help path
zh: PG 說明路徑

en: PID
zh: 進程序號(PID)

en: PLAIN
zh: 明文解析(PLAIN)

en: PLAIN options
zh: PLAIN 選項

en: Package
zh: 套裝程序

en: Package Variables
zh: 套裝程序變數

en: Packages
zh: 套裝程序

en: Parameter
zh: 參數

en: Parameter Exception - Some parameters are invalid:
    %s
zh: 參數異常 - 某些參數是無效的：
    %s

en: Parameters
zh: 參數

en: Parser
zh: 解析器

en: Partition
zh: 分割區

en: Partition Name
zh: 分割區名稱

en: Partitions
zh: 分割區

en: Passed by Value?
zh: 傳遞值？

en: Passed by value
zh: 傳遞值

en: Password
zh: 密碼

en: Password (again)
zh: 密碼(再一次)

en: Password successfully changed!
zh: 密碼更改成功！

en: Passwords do not match!
zh: 密碼不相符！

en: Paste
zh: 貼上

en: Paste Data
zh: 貼上資料

en: Paste data from the clipboard.
zh: 從剪貼簿貼上資料。

en: Paste selected text from clipboard
zh: 從剪貼簿貼上已選取的文本

en: Path
zh: 路徑

en: Paths
zh: 路徑

en: Paused at line %d
zh: 已暫停在 %d 行

en: Please choose user language:
zh: 請選取使用者語系：

en: Please enter a valid connection string
zh: 請輸入一個有效的連結字串。

en: Please enter an alias for the table.
zh: 請輸入一個別名給這資料表。

en: Please enter external table definition.
zh: 請輸入外部表定義。

en: Please enter function definition.
zh: 請輸入函數定義。

en: Please enter function source code.
zh: 請輸入函數來源碼。

en: Please enter password for user %s
    on server %s
zh: 請輸入使用者密碼 %s
    在伺服器 %s

en: Please enter password for user %s
    on server %s (%s)
zh: 請輸入使用者密碼 %s
    在伺服器 %s (%s)

en: Please provide dbname in connect info.
zh: 請提供資料庫名稱在這連結資訊。

en: Please provide host in connect info.
zh: 請提供主機的連結資訊。

en: Please provide user in connect info.
zh: 請提供使用者名稱在這連結資訊。

en: Please select a cluster name.
zh: 請選擇一個叢集名稱。

en: Please select a connection string.
zh: 請選擇一個連線字串。

en: Please select a database.
zh: 請選擇一個資料庫。

en: Please select a datatype.
zh: 請選擇一個資料型別。

en: Please select a gettoken function.
zh: 請選取一個取得標記符的函數。

en: Please select a lexize function.
zh: 請選擇一個 lexize 函數。

en: Please select a lextypes function.
zh: 請選擇一個 lextypes 函數。

en: Please select a parser or a configuration to copy.
zh: 請選擇一個解析器或者一個組態來複製。

en: Please select a start function.
zh: 請選取一個開始函數。

en: Please select a template.
zh: 請選擇一個模版。

en: Please select an end function.
zh: 請選取一個結束函數。

en: Please select at an event.
zh: 請選擇一個事件。

en: Please select base datatype.
zh: 請選擇基本資料型別。

en: Please select index.
zh: 請選擇索引。

en: Please select language.
zh: 請選擇程序語言。

en: Please select left or right datatype.
zh: 請選擇左或者右資料型別。

en: Please select node to move this replication set to.
zh: 請選擇節點移動到這複寫組集中。

en: Please select origin node of replication events.
zh: 請選擇複寫事件的來源節點。

en: Please select provider node for replication events.
zh: 請選擇提供者節點給複寫事件。

en: Please select provider node.
zh: 請選擇供者節點。

en: Please select replication set to merged to.
zh: 請選擇複寫組集到合併。

en: Please select return type.
zh: 請選擇回傳型別。

en: Please select sequence to replicate.
zh: 請選擇唯一約束限制到複寫(replicate)。

en: Please select state datatype.
zh: 請選擇狀態資料型別。

en: Please select table to replicate.
zh: 請選擇資料表到複寫(replicate)。

en: Please select target datatype.
zh: 請選擇目標資料型別。

en: Please select target object.
zh: 請選擇目標物件。

en: Please select target schema.
zh: 請選擇目標架構綱要。

en: Please select target type.
zh: 請選擇目標型別。

en: Please specify FK index name.
zh: 請明確指定 FK 索引名稱。

en: Please specify a procedure.
zh: 請明確指定一個程序語言。

en: Please specify address.
zh: 請明確指定位址。

en: Please specify at least one action.
zh: 請明確指定至少一個動作。

en: Please specify at least one label.
zh: 請明確指定至少在一個標籤。

en: Please specify at least two members.
zh: 請明確指定至少兩個成員。

en: Please specify code to execute.
zh: 請明確指定執行碼。

en: Please specify columns.
zh: 請明確指定欄位。

en: Please specify condition.
zh: 請明確指定條件。

en: Please specify conversion function.
zh: 請明確指定編碼轉換函數。

en: Please specify covering index name.
zh: 請明確指定要覆蓋的索引名稱。

en: Please specify description.
zh: 請明確指定描述。

en: Please specify input conversion function.
zh: 請明確指定輸入編碼轉換函數。

en: Please specify internal storage length.
zh: 請明確指定內部儲存長度。

en: Please specify language handler.
zh: 請明確指定程序語言處理器。

en: Please specify local node ID.
zh: 請明確指定本地節點 ID。

en: Please specify local node name.
zh: 請明確指定本地節點名稱。

en: Please specify location.
zh: 請明確指定本地端。

en: Please specify name.
zh: 請明確指定名稱。

en: Please specify object library.
zh: 請明確指定物件庫。

en: Please specify output conversion function.
zh: 請明確指定輸出編碼轉換函數。

en: Please specify package body.
zh: 請明確指定套裝程序主體。

en: Please specify package header.
zh: 請明確指定套裝程序標頭。

en: Please specify port.
zh: 請明確指定埠號。

en: Please specify source datatype.
zh: 請明確指定來源資料型別。

en: Please specify source encoding.
zh: 請明確指定來源字元編碼。

en: Please specify start date.
zh: 請明確指定開始日期。

en: Please specify state function.
zh: 請明確指定狀態函數。

en: Please specify target encoding.
zh: 請明確指定目標字元編碼。

en: Please specify trigger body.
zh: 請明確指定觸發器內文。

en: Please specify trigger function.
zh: 請明確指定觸發器函數。

en: Please specify user name
zh: 請明確指定使用者名稱

en: Please specify valid length.
zh: 請明確指定有效長度。

en: Please specify valid numeric precision (0..
zh: 請明確指定有效的數字精度 (0..

en: Plugins
zh: 附加功能

en: Port
zh: 埠號

en: Position
zh: 位置

en: PostgreSQL Description
zh: PostgreSQL 描述

en: PostgreSQL Scheduling Agent -
zh: PostgreSQL 排程代理員 -

en: PostgreSQL Version
zh: PostgreSQL 版本

en: Postmaster - set on server start
zh: Postmaster - 伺服器啟動時設置

en: Precision
zh: 精度

en: Preferences
zh: 偏好設定

en: Primary Key
zh: 主鍵(PK)

en: Primary key
zh: 主鍵(PK)

en: Primary key?
zh: 主鍵(PK)？

en: Primary?
zh: 主要的？

en: Private
zh: 私有

en: Privilege
zh: 權限

en: Privileges
zh: 特權

en: Privileges for %s
zh: 特權於 %s

en: Privileges for %s %s
zh: 特權於 %s %s

en: Privileges for check constraint
zh: 對檢查限制權限

en: Privileges for column
zh: 對欄位權限

en: Privileges for external tables
zh: 對外部資料表權限

en: Privileges for foreign key
zh: 對外部鍵權限

en: Privileges for functions
zh: 對函數權限

en: Privileges for group
zh: 對群組權限

en: Privileges for index
zh: 對索引權限

en: Privileges for index constraint
zh: 對索引限制權限

en: Privileges for ressource queues
zh: 對資源序列權限

en: Privileges for rule
zh: 對規則權限

en: Privileges for schema
zh: 對綱目權限

en: Privileges for synonyms
zh: 對同義字權限

en: Privileges for tables
zh: 對資料表權限

en: Privileges for trigger
zh: 對觸發器(trigger)權限

en: Privileges for trigger functions
zh: 對觸發器(trigger)函數權限

en: Privileges for user
zh: 對使用者權限

en: Privileges for views
zh: 對view權限

en: Problem with resource
zh: 資源問題

en: Problem with resource %s: Notebook not found.
    Prepare to crash!
zh: 錯誤發生於資源 %s: 記事本未找到。
    準備崩潰！

en: Procedure
zh: 程序語言

en: Procedure
zh: 程序語言

en: Procedures
zh: 程序語言

en: Process returned exit code %d.
zh: 進程遞回離開碼 %d。

en: Process the XML data using the specified stylesheet
zh: XML資料進程使用指定樣式表中

en: Properties
zh: 屬性

en: Property
zh: 屬性

en: Provider
zh: 提供

en: Provider ID
zh: 提供者 ID

en: Provider Name
zh: 提供者名稱

en: Public
zh: 公共

en: Public Synonym
zh: 公共同義詞

en: Public Synonyms
zh: 公共同義詞

en: Public synonym
zh: 公共同義詞

en: Public synonyms
zh: 公共同義詞

en: Published
zh: 已發佈

en: Queries
zh: 查詢

en: Query
zh: 查詢式

en: Query &builder
zh: 查詢式建構器(&B)

en: Query (text)
zh: 查詢 (本文)

en: Query Tool
zh: 查詢工具

en: Query files (*.sql)|*.sql|All files (*)|*
zh: 查詢式文件 (*.sql)|*.sql|全部檔案 (*)|*

en: Query files (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
zh: 查詢式檔 (*.sql)|*.sql|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|UTF-8 query files (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
zh: 查詢式檔 (*.sql)|*.sql|UTF-8 查詢檔 (*.usql)|*.usql|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|UTF-8 query files (*.usql)|*.usql|All files (*.*)|*.*
zh: 查詢式檔 (*.sql)|*.sql|UTF-8 查詢檔 (*.usql)|*.usql|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|pgScript files (*.pgs)|*.pgs|All files (*.*)|*.*
zh: 查詢式檔 (*.sql)|*.sql|pgScript 檔 (*.pgs)|*.pgs|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Query inserted one row with OID %d.
zh: 查詢式已插入一筆資料列及 OID %d。

en: Query inserted one rows with OID %d.
zh: 查詢式已插入一筆資料列及 OID %d。

en: Query is running.
zh: 查詢式正進行中。

en: Query result with %d rows discarded.
zh: 查詢式結果 %d 筆資料列已捨棄。

en: Query result with %d rows will be returned.
zh: 查詢式結果 %d 筆資料列將被遞回。

en: Query results
zh: 查詢式結果集

en: Query returned successfully with no result in %s ms.
zh: 查詢式已遞回順利成功於 %s 毫秒(ms)及無輸出結果。

en: Query returned successfully: %d rows affected, %s ms execution time.
zh: 查詢式已遞回成功地：%d 筆資料列已受影響，執行耗時 %s 毫秒(ms)。

en: Query returned successfully: one row with OID %d inserted, %s ms execution time.
zh: 查詢式已遞回成功: 一資料列及 OID %d 被插入，執行耗時 %s 毫秒(ms)。

en: Query start
zh: 查詢式開始

en: Query text incomplete.
    Query contained characters that could not be converted to the local charset.
    Please correct the data or try using UTF8 instead.
zh: 查詢式文本不完全。
    
    查詢式包含的字元不能被轉換成相容的本地字元集.
    
    請改正資料或設法改為使用 UTF8 替代。

en: Query took a long time to complete
zh: 查詢式需要一個很長的時間來完成

en: Query tool
zh: 查詢式工具

en: Query tool	Ctrl-E
zh: 查詢式工具	Ctrl-E

en: Quick report
zh: 快速報告

en: Quit this program.
zh: 退出本程式。

en: Quote char
zh: 引號字元

en: Quoting
zh: 引號

en: RECREATE
zh: 重建

en: REINDEX
zh: 重建索引

en: REINDEX options
zh: 重建索引選項

en: RIGHT JOIN
zh: 右外部結合(RIGHT JOIN)

en: Re&fresh	F5
zh: 更新整理(&F)	F5

en: Re&load module
zh: 重新載入模組(&L)

en: Reached end of the document
zh: 到達文件末尾

en: Reached the end of the document
zh: 到達了文件的結尾

en: Read and write Unicode UTF-8 files
zh: 讀寫萬國碼(UTF-8)檔案

en: Read only
zh: 唯讀

en: Reading log from server...
zh: 從伺服器中讀取日誌紀錄...

en: Ready.
zh: 待命中。

en: Reassign objects
zh: 重分配物件群

en: Reassign/Drop Owned
zh: 重分配/移除已擁有

en: Reassign/Drop Owned...
zh: 重分配/移除已擁有...

en: Reassigned or drop objects owned by the selected role.
zh: 已重分配或移除的物件的擁有權在這被選取的角色。

en: Receive function
zh: 接受函數

en: Receiver
zh: 接收者

en: Receiver ID
zh: 接受者ID

en: Receiver Name
zh: 接收者名稱

en: Reconnecting to database %s
zh: 重新連線至資料庫 %s

en: Reconnecting to server %s (%s:%d)
zh: 重新連線至伺服器 %s (%s:%d)

en: Redo
zh: 重覆

en: Redo last action
zh: 重覆最後一次動作

en: Referenced
zh: 已參照

en: Referenced by
zh: 參照事項於

en: References
zh: 參照

en: Referencing
zh: 參照中

en: Refresh
zh: 更新整理

en: Refresh rate (seconds)
zh: 更新速率(秒)

en: Refresh rate:
zh: 更新速率:

en: Refresh the selected object.
zh: 更新整理這個已選取的物件。

en: Refresh to count rows
zh: 更新計算資料列數

en: Refresh.
zh: 更新整理。

en: Refreshing %s
zh: 更新整理 %s 中

en: Refreshing %s...
zh: 更新 %s 中...

en: Refreshing FTS configuration
zh: 重新整理FTS設定檔中

en: Refreshing FTS configurations
zh: 重新整理多個FTS設定檔中

en: Refreshing FTS dictionaries
zh: 重新整理多個FTS字典中

en: Refreshing FTS dictionary
zh: 重新整理FTS字典中

en: Refreshing FTS template
zh: 重新整理FTS樣板中

en: Refreshing FTS templates
zh: 刷新 FTS 樣版中

en: Refreshing column
zh: 重新整理欄位中

en: Refreshing columns
zh: 重新整理欄位中

en: Refreshing data, please wait.
zh: 更新資料中，請稍候。

en: Refreshing database
zh: 重新整理資料庫中

en: Refreshing databases
zh: 重新整理多個資料庫中

en: Refreshing external table
zh: 重新整理外部資料表中

en: Refreshing external tables
zh: 重新整理多個外部資料表中

en: Refreshing foreign key
zh: 重新整理外部鍵中

en: Refreshing foreign keys
zh: 重新多個外部鍵中

en: Refreshing function
zh: 重新整理函數中

en: Refreshing functions
zh: 重新整理多個函數中

en: Refreshing group
zh: 重新整理群組中

en: Refreshing group role
zh: 重新整理群組角色中

en: Refreshing group roles
zh: 重新整理多個群組角色中

en: Refreshing groups
zh: 重新整理群組中

en: Refreshing index
zh: 重新整理索引中

en: Refreshing index constraint
zh: 重新整理索引限制中

en: Refreshing indexes
zh: 重新整理多個索引中

en: Refreshing locks list.
zh: 鎖住清單刷新中。

en: Refreshing log list.
zh: 日誌清單刷新中。

en: Refreshing login role
zh: 重新整理登入角色中

en: Refreshing login roles
zh: 重新整理多個登入角色中

en: Refreshing resource queue
zh: 重新整理資源佇例中

en: Refreshing ressource queues
zh: 重新整理多個資源佇例中

en: Refreshing rule
zh: 重新整理規則中

en: Refreshing rules
zh: 重新整理多個規則中

en: Refreshing server
zh: 重新整理伺服器中

en: Refreshing servers
zh: 重新整理多個伺服器中

en: Refreshing status list.
zh: 狀態清單刷新中。

en: Refreshing table
zh: 重新整理資料表中

en: Refreshing tables
zh: 重新整理多個資料表中

en: Refreshing transactions list.
zh: 事務交易清單刷新中。

en: Refreshing trigger
zh: 重新整理觸發器(trigger)中

en: Refreshing trigger function
zh: 重新整理觸發器(trigger)函數中

en: Refreshing trigger functions
zh: 重新整理多個觸發器(trigger)函數中

en: Refreshing triggers
zh: 重新整理多個觸發器(trigger)中

en: Refreshing user
zh: 重新整理使用者中

en: Refreshing users
zh: 重新整理多個使用者中

en: Refreshing view
zh: 重新整理view中

en: Refreshing views
zh: 重新整理多個view中

en: Refreshing.
zh: 更新整理中。

en: Regular expressions
zh: 正規表達式

en: Relation
zh: 關聯

en: Reload
zh: 重新載入

en: Reload Server to apply configuration changes.
zh: 重新啟動伺服器套用組態變更。

en: Reload configuration
zh: 重新載入設定檔

en: Reload current page.
zh: 重新載入本頁。

en: Reload library module which implements this function.
zh: 更新載入執行本函數的模組庫。

en: Reload server
zh: 重新載入伺服器

en: Reload server configuration
zh: 重新啟動伺服器組態

en: Reloading configuration
zh: 重新載入設定檔中

en: Remote
zh: 遠端

en: Remove
zh: 刪除

en: Remove UPDATE event?
zh: 移除UPDATE事件?

en: Remove all columns
zh: 移除全部欄位

en: Remove all columns?
zh: 移除所有欄位?

en: Remove all filters on this table
zh: 移除所有篩選器在這資料表上。

en: Remove all sort conditions
zh: 移除所有排序條件

en: Remove column?
zh: 移除欄位？

en: Remove constraint?
zh: 移除約束限制？

en: Remove table?
zh: 移除資料表？

en: Remove the selected column
zh: 移除這個已選取的欄位

en: Remove the selected criteria line
zh: 移除已選取的條件行

en: Remove the selected join
zh: 移除這個已選取的結合(join)

en: Remove the selected sort column.
zh: 移除這個已選取的排序欄位。

en: Removing the UPDATE event will cause the column list to be cleared. Do you wish to continue?
zh: 移除UPDATE事件會導致欄位列表被清空，你確定要繼續?

en: Rename
zh: 更改名稱

en: Rename favourite
zh: 更改巨集書籤名稱

en: Rename favourites folder
zh: 更改巨集書籤文件夾名稱

en: Repeat backup?
zh: 重作備份？

en: Repeat restore?
zh: 重作備份回存？

en: Replace &All
zh: 全部取代(&A)

en: Replace all
zh: 全部取代

en: Replace current query?
zh: 取代當前查詢式？

en: Replace text
zh: 取代/還原文字

en: Replace with:
zh: 取代/還原:

en: Replicated
zh: 已複寫

en: Replication
zh: 複寫叢集

en: Replication Sets
zh: 複寫集合

en: Report Notes
zh: 報告記事本

en: Report Title
zh: 報告名稱

en: Report generated by
zh: 報告已構建在

en: Reschedule the job to run now.
zh: 重新安排這任務到立刻運行

en: Reset function statistics
zh: 重置函數功能相關統計

en: Reset guru hints
zh: 重置導師指導建議

en: Reset statistics
zh: 重置統計數據

en: Reset statistics of the selected function.
zh: 重置所選取函數的相關統計數據

en: Reset statistics of the selected table.
zh: 重置所選取資料表的統計數據

en: Resource Queue
zh: 資源佇例(Queue)

en: Resource Queues
zh: 資源佇列(Queues)

en: Restart Node
zh: 重啟節點

en: Restart node
zh: 重啟節點

en: Restart node "%s"?
zh: 重新啟動節點 "%s"？

en: Restart node.
zh: 重啟節點。

en: Restore
zh: 備份回存

en: Restore %s %s
zh: 備份回存 %s %s

en: Restore Options #1
zh: 復原選項 #1

en: Restore Options #2
zh: 復原選項 #2

en: Restore env?
zh: 備份回存環境？

en: Restore environment?
zh: 備份回存環境？

en: Restore the default view.
zh: 備份回存預設檢視。

en: Restores a backup from a local file
zh: 從本地檔案備份回存

en: Restoring previous environment
zh: 回復先前環境

en: Restrict function
zh: 限制函數

en: Restricted Value
zh: 受限制值

en: Restriction
zh: 限制

en: Restriction not valid.
zh: 限制規定無效。

en: Result
zh: 結果產生

en: Result copy field separator
zh: 結果產生複製欄位分隔符

en: Result copy quote character
zh: 結果產生複製引號(quote)字元

en: Result copy quoting
zh: 結果產生複製引號

en: Result type
zh: 結果型別

en: Results
zh: 結果集

en: Retrieving %s details
zh: 取回 %s 詳述中

en: Retrieving data: %d rows.
zh: 檢索資料: %d 筆資料列。

en: Retrieving details on column
zh: 提取欄位中的詳細資料

en: Retrieving details on columns
zh: 提取多個欄位中的詳細資料

en: Retrieving details on conversion
zh: 提取編碼轉換相關的詳細資料

en: Retrieving details on conversions
zh: 提取多個編碼轉換相關的詳細資料

en: Retrieving details on database
zh: 提取資料庫的詳細資料

en: Retrieving details on databases
zh: 提取多個資料庫的詳細資料

en: Retrieving details on domain
zh: 提取領域的詳細資料

en: Retrieving details on domains
zh: 提取多個領域的詳細資料

en: Retrieving details on external table
zh: 提取外部資料表的詳細資料

en: Retrieving details on external tables
zh: 提取多個外部資料表的詳細資料

en: Retrieving details on foreign key
zh: 提取外部鍵的詳細資料

en: Retrieving details on foreign keyrs
zh: 提取多個外部鍵的詳細資料

en: Retrieving details on function
zh: 提取函式的詳細資料

en: Retrieving details on functions
zh: 提取多個函式的詳細資料

en: Retrieving details on group
zh: 提取群組的詳細資料

en: Retrieving details on group role
zh: 提取群組角色的詳細資料

en: Retrieving details on group roles
zh: 提取多個群組角色的詳細資料

en: Retrieving server properties
zh: 檢索伺服器屬性

en: Retry
zh: 重試

en: Return type
zh: 回傳型別

en: Returning connection to database %s
zh: 連線資料庫回傳中 %s

en: Returns a set?
zh: 回傳一組集合？

en: Returns set
zh: 回傳集合

en: Right Sort operator
zh: 右排序運算子

en: Right Table Columns
zh: 右資料表欄位

en: Right sort op
zh: 右排序運算子

en: Right type
zh: 右型別

en: Role
zh: 角色

en: Role Privileges
zh: 角色特權

en: Role membership
zh: 角色成員身份

en: Role name
zh: 角色名稱

en: Role privileges
zh: 角色特權

en: Role/Group
zh: 使用者/群組

en: Rolename
zh: 角色名稱

en: Roles using this
zh: 角色正在使用著

en: Rollback
zh: 滾返

en: Rollback the current transaction if an error is detected
zh: 若有錯誤被偵測到則rollback當前交易事件

en: Rollback transaction
zh: 滾返(Rollback)事務交易

en: Rollback transaction?
zh: 滾返(Rollback)事務交易？

en: Root Block No
zh: Root 區塊編號

en: Rotate
zh: 交替

en: Roundtrip
zh: 來回旅行

en: Row
zh: 資料列

en: Row separator
zh: 資料列分隔符

en: Row trigger
zh: 資料列觸發器

en: Rows (counted)
zh: 資料列數(已計算)

en: Rows (estimated)
zh: 資料列數(已估算)

en: Rule
zh: 規則

en: Rule enabled?
zh: 規則啟用？

en: Rules
zh: 規則

en: Rules list report
zh: 規則清單報告

en: Run
zh: 運轉

en: Run a quick report...
zh: 運轉一份快速報告...

en: Running
zh: 運轉中

en: Running PID
zh: 運轉中 PID

en: Running VACUUM recommended
zh: 被建議的重整(VACUUM)運轉中

en: Running at
zh: 正運轉在

en: Running?
zh: 服務運行中？

en: S&cratch pad
zh: 便箋簿(&c)

en: S&cratch pad	Ctrl-Alt-S
zh: 便箋簿(&c)	Ctrl-Alt-S

en: SELECT script
zh: SELECT 描述稿本

en: SIGHUP - reloaded on SIGHUP signal
zh: SIGHUP - 重新載入在 SIGHUP 信號

en: SQL Editor
zh: SQL 編輯器

en: SQL Help
zh: SQL 說明

en: SQL Scripts (*.sql)|*.sql|All files (*)|*
zh: SQL 腳本 (*.sql)|*.sql|全部檔案(*)|*

en: SQL Scripts (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
zh: SQL 描述稿本 (*.sql)|*.sql|全部檔案 (*.*)|*.*

en: SQL Syntax Highlighting
zh: SQL語法高亮度顯示

en: SQL doc
zh: SQL文件

en: SQL editor
zh: SQL 編輯器

en: SQL help site
zh: SQL 說明網頁

en: SQL pane
zh: SQL 窗格

en: SQL query
zh: SQL 查詢式

en: SQL state:
zh: SQL 狀態:

en: SSL Mode
zh: SSL 模式

en: SSL encrypted
zh: SSL 加密

en: Saturday
zh: 星期六

en: Save
zh: 儲存

en: Save &as...
zh: 另存為(&A)...

en: Save As an image
zh: 另存成圖片

en: Save Explain As image file
zh: 儲存解釋部分為圖片

en: Save Graphical Query as an image
zh: 將圖形化查詢存成圖片

en: Save as
zh: 另存為

en: Save configuration file as
zh: 儲存組態檔為

en: Save current file
zh: 儲存當前檔案

en: Save file
zh: 儲存檔案

en: Save file under new name
zh: 另存新檔

en: Save history
zh: 儲存歷程

en: Save history of executed commands.
zh: 儲存已執行指令的歷程。

en: Save macro
zh: 儲存巨集

en: Save output of Explain as an image
zh: 將解釋部分另存成圖片

en: Save query file as
zh: 儲存查詢式檔為

en: Save the SQL definition of the selected object.
zh: 儲存這個已選取物件的 SQL 定義。

en: Save the changed row.
zh: 儲存修改過的資料列。

en: Saved the changed row.
zh: 儲存修改的資料列。

en: Saving passwords
zh: 儲存密碼

en: Schedule
zh: 排程

en: Schedules
zh: 排程

en: Schema
zh: 架構綱要(Schema)

en: Schema restriction
zh: 架構綱要限制規定

en: Schemas
zh: 架構綱要

en: Scratch pad
zh: 便箋簿

en: Scripts
zh: 描述稿本

en: Search backwards through the text
zh: 搜尋文本向後到尾

en: Search forwards through the text
zh: 搜尋文本向前到尾

en: Security
zh: 安全性

en: Security of definer
zh: 定義器安全性

en: Security of definer?
zh: 定義器的安全性？

en: Segment
zh: 段

en: Select &All
zh: 全選(&A)

en: Select Slony-I cluster.
zh: 選擇 Slony-I 叢集。

en: Select a column to add to the sort list.
zh: 選擇一個欄位增加到這排序清單。

en: Select backup filename
zh: 選擇備份檔名

en: Select column
zh: 選取欄位

en: Select database with Slony-I cluster installed.
zh: 選擇已安裝 Slony-I 叢集的資料庫。

en: Select directory with EnterpriseDB utilities
zh: 選擇包含EnterpriseDB 工具組的文件夾

en: Select directory with GreenplumDB utilities
zh: 選擇包含 GreenplumDB 工具組的文件夾

en: Select directory with PostgreSQL utilities
zh: 選擇文件夾及 PostgreSQL 工具組

en: Select directory with Slony-I creation scripts
zh: 選擇包含 Slony-I 建立描述稿本的文件夾

en: Select export filename
zh: 選擇匯出檔案名稱

en: Select log file
zh: 選擇日誌檔

en: Select output file
zh: 選擇輸出檔案

en: Select output filename
zh: 選擇輸出檔案名稱

en: Select server with Slony-I cluster installed.
zh: 選擇已安裝 Slony-I 叢集的伺服器。

en: Select stylesheet filename
zh: 選擇樣式表檔案名稱

en: Select the file to write the report to.
zh: 選擇這檔案來寫入報告。

en: Select the level of detail to record in the logfile.
zh: 選擇日誌檔中這記錄的詳述等級。

en: Select the stylesheet to use.
zh: 選擇這樣式表到使用

en: Selected Columns
zh: 已選取的欄位

en: Selected cluster doesn't contain newer software.
zh: 已選取的叢集不能相容於新的軟體.

en: Selection
zh: 選擇

en: Self Time
zh: 本身運作時數

en: Send Function
zh: 傳送函數

en: Send function
zh: 傳送函數

en: September
zh: 九月

en: Sequence
zh: 序列數

en: Sequences
zh: 序列數

en: Sequential Scans
zh: 連續的掃描

en: Sequential Tuples Read
zh: 值組讀取連續性

en: Server
zh: 伺服器

en: Server Configuration
zh: 伺服器組態

en: Server Groups
zh: 伺服器群組

en: Server ID
zh: 伺服器 ID

en: Server Status -
zh: 伺服器狀態 -

en: Server configuration
zh: 伺服器組態

en: Server denies access
zh: 伺服器拒絕存取

en: Server instrumentation not installed
zh: 伺服器測試設備未安裝

en: Server name
zh: 伺服器名稱

en: Server not listening
zh: 伺服器未監聽中

en: Server settings
zh: 伺服器設置

en: Server statistics
zh: 伺服器統計資料

en: Servers
zh: 伺服器

en: Servers (%d)
zh: 伺服器 (%d)

en: Servers list report
zh: 伺服器列表報告

en: Service
zh: 服務

en: Service start problem
zh: 服務啟動問題

en: Set
zh: 設置

en: Set a breakpoint on the selected object
zh: 設置一個中斷點在這已選取物件上

en: Set by session parameters
zh: 藉由會議交談參變量數的設置

en: Set by test
zh: 藉由測試的設置

en: Set by unprivileged command
zh: 藉由無特權指令的設置

en: Set in client parameters
zh: 設置在客戶端參變量

en: Set in configuration file
zh: 設置在組態檔

en: Set in database variables
zh: 設置在資料庫變數

en: Set in user variables
zh: 設置在使用者變數

en: Set interactively
zh: 設置互動式交談

en: Set on command line
zh: 設置在命令列上

en: Set the function/procedure parameter values.
zh: 設定 函數/程序 參數值。

en: Set to merge
zh: 設置到合併

en: Set value
zh: 設定值

en: Set via environment variable
zh: 設置通過環境變數

en: Setting name
zh: 設置名稱

en: Show NULL values as <NULL>
zh: 呈現 NULL 值成為 <NULL>

en: Show NULL values as <NULL>?
zh: 呈現 NULL 值為 <NULL>？

en: Show System Objects in the treeview
zh: 在這樹狀圖中顯示系統物件群

en: Show System Objects in the treeview?
zh: 顯示系統物件群於樹狀檢視中嗎？

en: Show a tip of the day.
zh: 顯示每日小密訣。

en: Show about dialog.
zh: 顯示關於對話框。

en: Show object properties on double click in treeview
zh: 在樹狀圖中雙擊顯示物件屬性

en: Show object properties on double click in treeview?
zh: 在樹狀圖雙擊顯示物件屬件？

en: Show options dialog.
zh: 顯示選項對話框。

en: Show or hide system objects.
zh: 顯示或隱藏系統物件。

en: Show or hide the SQL pane.
zh: 顯示或隱藏 SQL 窗格。

en: Show or hide the activity tab.
zh: 顯示或隱藏"活動地"窗格。

en: Show or hide the database selection bar.
zh: 顯示或隱藏資料庫選擇列。

en: Show or hide the locks tab.
zh: 顯示或隱藏"鎖住地"窗格。

en: Show or hide the logfile tab.
zh: 顯示或隱藏"日誌檔"窗格。

en: Show or hide the object browser.
zh: 顯示或隱藏物件瀏覽器。

en: Show or hide the output pane.
zh: 顯示或隱藏輸出窗格。

en: Show or hide the row limit options bar.
zh: 顯示或隱藏資料列限制選項列。

en: Show or hide the scratch pad.
zh: 顯示或隱藏便箋簿。

en: Show or hide the stack pane.
zh: 顯示或隱藏堆疊窗格。

en: Show or hide the tool bar.
zh: 顯示或隱藏工具列。

en: Show or hide the toolbar.
zh: 顯示或隱藏工具列。

en: Show or hide the transactions tab.
zh: 顯示或隱藏這事務交易窗格。

en: Show system objects
zh: 顯示系統物件群

en: Show users for privileges
zh: 顯示使用者特權

en: Show users for privileges?
zh: 顯示使用者特權？

en: Signature arguments
zh: 標記引數

en: Single line comment
zh: 單行註解

en: Single object
zh: 單一物件

en: Single transaction
zh: 單一交易事件

en: Size
zh: 容量

en: Sleeping...
zh: 休眠中...

en: Slon process running on node; stop it before upgrading.
zh: Slon 進程運轉在節點上; 在更新之前停止它中。

en: Slony
zh: Slony(複寫叢集系統)

en: Slony help path
zh: Slony-I 說明路徑

en: Slony-I Cluster
zh: Slony-I 複寫叢集

en: Slony-I Clusters
zh: Slony-I 叢集

en: Slony-I cluster
zh: Slony-I 複寫叢集

en: Slony-I clusters
zh: Slony-I 複寫叢集

en: Slony-I creation scripts not available; only joining possible.
zh: 不是有效的 Slony-I 建立描述稿本; 僅能加入可實行的。

en: Slony-I path
zh: Slony-I 路徑

en: Slow Process Colour
zh: 慢速程序顏色

en: Sort &Ascending
zh: 升幕排序(&A)

en: Sort &Descending
zh: 降幕排序(&D)

en: Sort / Filter options.
zh: 排序 / 篩選器選項。

en: Sort Operator
zh: 排序運算子

en: Sort operator
zh: 排序運算子

en: Sort order
zh: 排序

en: Sort/filter options.
zh: 排序/過濾選項。

en: Source
zh: 來源

en: Source Column
zh: 來源欄位

en: Source encoding
zh: 來源字元編碼

en: Source pane
zh: 來源窗格

en: Source type
zh: 來源型別

en: Stack
zh: 堆疊

en: Stack pane
zh: 堆疊窗格

en: Start
zh: 開始

en: Start Function
zh: 啟始函數

en: Start PostgreSQL Service
zh: 啟動 PostgreSQL 服務

en: Start Query Tool with scripted query.
zh: 開始查詢式工具與描述稿本查詢式。

en: Start Query tool with CREATE script.
zh: 開始查詢式工具與 CREATE 描述稿本。

en: Start Service
zh: 啟動服務

en: Start date
zh: 啟動日期

en: Start query tool with CREATE script.
zh: 開始查詢式工具與 CREATE 描述稿本。

en: Start query tool with DELETE script.
zh: 啟始查詢式工具與 DELETE 描述稿本。

en: Start query tool with EXEC script.
zh: 使用EXEC腳本啟動查詢工具

en: Start query tool with INSERT script.
zh: 開始查詢式工具與 INSERT 描述稿本。

en: Start query tool with SELECT script.
zh: 開始查詢式工具與 SELECT 描述稿本。

en: Start query tool with UPDATE script.
zh: 開始查詢式工具與 UPDATE 描述稿本。

en: Start service
zh: 啟動服務

en: Start the query builder.
zh: 啟動查詢式建構器。

en: Start time
zh: 啟動時間

en: Starting Service
zh: 啟動服務中

en: Starting job: %s
zh: 啟動工作：%s

en: Starting service
zh: 正在啟動服務

en: State function
zh: 狀態函數

en: State type
zh: 狀態型別

en: Statistic
zh: 統計情報

en: Statistics
zh: 統計情報

en: Status
zh: 狀態

en: Status Window
zh: 狀態視窗

en: Step
zh: 步驟

en: Step into
zh: 步驟轉入

en: Step into	F11
zh: 步驟轉入	F11

en: Step over
zh: 步驟結束越過

en: Step over	F10
zh: 步驟結束越過	F10

en: Steps
zh: 步驟

en: Stop PostgreSQL Service
zh: 停止 PostgreSQL 服務

en: Stop Service
zh: 停止服務

en: Stop debugging
zh: 停止除錯中

en: Stop debugging	Ctrl+F8
zh: 停止除錯	Ctrl+F8

en: Stop debugging	F8
zh: 停止除錯中	F8

en: Stop service
zh: 停止服務

en: Stopped
zh: 已停止

en: Stopping service
zh: 正在中止服務

en: Storage
zh: 儲存

en: Store password
zh: 儲存密碼

en: Store password?
zh: 儲存密碼？

en: Strict
zh: 精確嚴密

en: Strict?
zh: 精確嚴密？

en: Strings
zh: 字串

en: Stylesheet
zh: 樣式表

en: Subscription
zh: 訂閱

en: Subscriptions
zh: 訂閱

en: Succeed
zh: 成功

en: Successful
zh: 順利完成

en: Sunday
zh: 星期日

en: Superuser
zh: 系統管理員(Superuser)

en: Superuser (can create users)
zh: 系統管理員(能夠創建使用者)

en: Superuser?
zh: 系統管理員？

en: Supports hash
zh: 支持雜湊(Hash)

en: Supports hash?
zh: 支持雜湊(Hash)？

en: Supports merge
zh: 支持合併

en: Supports merge?
zh: 支持合併?

en: Suset - may be overridden by superuser
zh: Suset - 可由系統管理員撤銷

en: Synonym
zh: 同義詞

en: Synonyms
zh: 同義詞

en: Syntax Validation
zh: 語法驗證

en: System Table?
zh: 系統資料表？

en: System aggregate?
zh: 系統聚集函數？

en: System cast?
zh: 系統型別轉換？

en: System column?
zh: 系統欄位？

en: System conversion?
zh: 系統編碼轉換？

en: System database?
zh: 系統資料庫？

en: System domain?
zh: 系統共同值域？

en: System foreign key?
zh: 系統外部鍵(FK)？

en: System function?
zh: 系統函數？

en: System index?
zh: 系統索引？

en: System language?
zh: 系統程序語言？

en: System objects will not be removed from the object tree until a refresh is performed.
    Close all connections now?
zh: 系統物件將不能從這物件樹單元被移除從物件樹直到刷新進行。
    現在要關閉全部連結嗎？

en: System objects will not show in the the object tree until a refresh is performed.
    Close all connections now?
zh: 系統物件將不能從這物件樹單元被顯示從物件樹直到刷新進行。
    現在要關閉全部連結嗎？

en: System operator class?
zh: 系統運算子類別？

en: System operator family?
zh: 系統運算子族群？

en: System operator?
zh: 系統運算子？

en: System package?
zh: 系統套裝程序？

en: System rule?
zh: 系統規則？

en: System schema?
zh: 系統架構綱要？

en: System schemas
zh: 系統架構綱要

en: System sequence?
zh: 系統序列數？

en: System synonym?
zh: 系統同義詞？

en: System table?
zh: 系統資料表？

en: System trigger?
zh: 系統觸發器？

en: System type?
zh: 系統型別？

en: System view?
zh: 系統視觀表？

en: TX start
zh: TX 開始

en: Table
zh: 資料表

en: Table Name
zh: 資料表名稱

en: Table Size
zh: 資料表容量

en: Table auto-vacuum ANALYZE base threshold
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) ANALYZE 基準起點

en: Table auto-vacuum ANALYZE scale factor
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) ANALYZE 比率係數

en: Table auto-vacuum FREEZE maximum age
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) FREEZE 最長期間

en: Table auto-vacuum FREEZE minimum age
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) FREEZE 最短期間

en: Table auto-vacuum FREEZE table age
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) FREEZE 表格週期

en: Table auto-vacuum VACUUM base threshold
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 基準起點

en: Table auto-vacuum VACUUM cost delay
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 成本延遲

en: Table auto-vacuum VACUUM cost limit
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 成本限制

en: Table auto-vacuum VACUUM scale factor
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 比率係數

en: Table auto-vacuum enabled?
zh: 表格自動化重整(auto-vacuum)啟用？

en: Tables
zh: 資料表

en: Tables/Views
zh: 資料表/視觀表

en: Tablespace
zh: 表格空間

en: Tablespace Size
zh: 表格空間容量

en: Tablespaces
zh: 表格空間

en: Target Node
zh: 目標節點

en: Target encoding
zh: 目標字元編碼

en: Target object
zh: 目標物件

en: Target of merge
zh: 合併目標

en: Target schema
zh: 目標架構綱要

en: Target type
zh: 目標型別

en: Template
zh: 模版

en: Terminate
zh: 結束

en: Terminate backend
zh: 終止後端

en: Terminate process
zh: 結束進程

en: Terminate process?
zh: 結束進程？

en: The ANY pseudo-datatype cannot be used in multi parameter aggregates.
zh: 這 ANY 偽裝-資料型別不能被使用在多個參數的總合中。

en: The EnterpriseDB bin path specified is not valid or does not contain an EnterpriseDB pg_dump executable.
    
    Please select another directory, or leave the path blank.
zh: 這個 EnterpriseDB 命令(bin)路徑指定是無效的或內容非 EnterpriseDB pg_dump 能執行的。
    
    請選擇另一個文件夾，或者使這路徑成為空白。

en: The Greenplum bin path specified is not valid or does not contain a Greenplum pg_dump executable.
    
    Please select another directory, or leave the path blank.
zh: Greenplum 命令(bin)路徑指定是無效的或內容非 Greenplum pg_dump 能執行的。
    
    請選擇另一個文件夾，或者使這路徑成為空白。

en: The PostgreSQL bin path specified is not valid or does not contain a PostgreSQL pg_dump executable.
    
    Please select another directory, or leave the path blank.
zh: 這個 PostgreSQL 命令(bin)路徑指定是無效的或內容非 PostgreSQL pg_dump 能執行的。
    
    請選擇另一個文件夾，或者使這路徑成為空白。

en: The PostgreSQL server engine is currently configured to listen for local connections only.
    You might want to check "listen_addresses" to enable accessing the server over the network too.
zh: 這 PostgreSQL 伺服器引擊是當前已組態僅監聽本地端連線。
    您也許想要檢查"listen_addresses " 使也能存取這伺服器在網路上。

en: The PostgreSQL server must be at least version %2.1f!
zh: PostgreSQL 伺服器版本至少要大於 %2.1f！

en: The PostgreSQL server's version string.
zh: PostgreSQL 伺服器版本字元串。

en: The PostgreSQL version number.
zh: PostgreSQL 版本編號。

en: The autovacuum backend process is not running.
    It is recommended to enable it by setting 'stats_start_collector', 'stats_row_level' and 'autovacuum' to 'on'.
zh: 該自動化重整(autovacuum)後端進程未運行中。
    它由設置推薦使能它被設置成 'stats_start_collector'，'stats_row_level' 和 'autovacuum' 到 'on'。

en: The autovacuum backend process is not running.
    It is recommended to enable it by setting 'track_counts' and 'autovacuum' to 'on' in PostgreSQL 8.3 and above or 'stats_start_collector', 'stats_row_level' and 'autovacuum' to 'on' in earlier versions.
zh: 該自動化重整(autovacuum)後端進程未運行中。
    推薦使其啟動，在 PostgreSQL 8.3 及以上版本中可將配置參數 'track_counts' 和 'autovacuum' 設置成 'on'，在早期版本中可將配置參數 'stats_start_collector'，'stats_row_level' 和 'autovacuum' 設置成 'on'。

en: The colour specified is not valid.
zh: 指定該色彩是無效的。

en: The configuration is modified.
    Do you want to save changes?
zh: 組態 %s 已修改。
    您要儲存變更嗎？

en: The file "%s" could not be opened because it contains characters that could not be interpreted.
zh: 無法開啟檔案"%s"，因為檔案中包含無法解析的字元。

en: The file: 
    
    %s
    
    already exists. Do you want to overwrite it?
zh: 這檔案: 
    
    %s
    
    已經存在。您想要覆寫它嗎?

en: The generated SQL query has changed.
    Do you want to update it and execute the query?
zh: 產出的 SQL 查詢式已改變。
    您要更新並執行這查詢式嗎？

en: The generated SQL query has changed.
    Do you want to update it?
zh: 產出的 SQL 查詢式已改變。
    您要更新它嗎？

en: The help source ("%s") could not be opened. Please check the help configuration options.
zh: 此說明來源("%s") 無法被打開。請檢查此資源的設定檔選項。

en: The help source (%s) could not be opened. Please check the help configuration options.
zh: 這個說明來源 (%s) 不能被打開。請檢查這說明組態選項。

en: The hostname or TCP/IP address of the server.
zh: 這伺服器的主機名稱或 TCP/IP 位址。

en: The initial database used when connecting to the server.
zh: 連接伺服器時使用的初始資料庫。

en: The last OID used by the server.
zh: 伺服器最後使用的 OID。

en: The maximum of %ld rows is exceeded (total %ld).
zh: 超過了最大資料列數 %ld (總共 %ld)。

en: The mythical 13th month!
zh: 這虛構 13th 月！

en: The mythical 8th day!
zh: 這虛構 8th 日！

en: The newly created cluster version (%s)
     doesn't match the existing cluster's version (%s)
zh: 這新的已建立叢集版本 (%s)
     無法符合這存在中的叢集組版本 (%s)

en: The password could not be changed!
zh: 這密碼不被變更！

en: The passwords entered do not match!
zh: 輸入的密碼不相符！

en: The pg_autovacuum backend process is not running.
    It is recommended to enable it by setting 'stats_start_collector', 'stats_row_level' and 'autovacuum' to 'on'.
zh: 這 pg_autovacuum 後端進程並未運轉中。
    它推薦啟動它被設置成 'stats_start_collector'，'stats_row_level' 和 'autovacuum' 到 'on'。

en: The port number the server is listening on.
zh: 監聽在這個埠號的伺服器上。

en: The query could not be converted to the required encoding.
zh: 該查詢式不能被轉換成所請求的字元編碼。

en: The query you copied is at the maximum length.
    It may have been truncated.
zh: 你所複製的查詢句已經達到最大長度，
    此查詢句可能被截斷。

en: The row limit must be an integer number or 'No limit'
zh: 這個資料列受限制必須是個整數數字或'不限制'

en: The schema oid can't be located, please refresh all schemas!
zh: 這個架構綱要 oid 不能被找出，請更新載入全部架構綱要！

en: The selected function could not be found.
zh: 已選取的函數未能被發現。

en: The server log contains entries in multiple encodings and cannot be displayed by pgAdmin.
zh: 該伺服器日誌條目內容包含多種字元編碼，無法被顯示於 pgAdmin。

en: The server version %s is older than is supported by this release of pgAdmin.
zh: 該伺服器版本 %s 比當前發佈的 pgAdmin 所支持的版本過舊。

en: The specified exception already exists!
zh: 指定的例外已經存在！

en: The text %s has changed.
zh: 文本 %s 已變更。

en: The text %s has changed.
    Do you want to save changes?
zh: 文本 %s 已改變。
    您要儲存這些變更？

en: The text has changed.
    Do you want to save changes?
zh: 文本已被變更。
    您要儲存變更嗎？

en: The text in file %s has changed.
    Do you want to save changes?
zh: 文本已被變更在這檔案 %s。
    您要儲存變更嗎？

en: The username used when connecting to the server.
zh: 連接這伺服器時使用的使用者名稱。

en: There are %ld event acknowledgements outstanding.
    Continue anyway?
zh: 有 %ld 個事件啟航通知確認未解決中。
    無論如何都繼續嗎？

en: There are dependent services configured:
zh: 有已組態的隸屬服務：

en: There are dependent services running:
zh: 有在運轉中的隸屬服務：

en: There are no hints available for the current object.
zh: 沒有提示可用於當前的物件。

en: There is nothing in the SQL pane to save!
zh: SQL 區塊沒有事物可被儲存！

en: There is unsaved data in a row.
    Do you want to store to the database?
zh: 這些資料列尚未存檔。
    您要現在儲存到資料庫嗎？

en: This file contain mixed line endings. They will be converted to the current setting.
zh: 這個文件內容包含複數的最後邊。那些將轉換成現在的設定。

en: This file contains mixed line endings. They will be converted to the current setting.
zh: 該文件包含多種換行符號，將被轉換成當前設定的換行符號。

en: This macro includes a text substitution. Please select some text in the SQL pane and re-run the macro.
zh: 這個巨集包括文本做為替代。請選擇一些文本在 SQL 窗格與重新執行這個巨集。

en: This option is present in the configuration file, but not known to the configuration tool.
zh: 在組件文件這個選項是存在，但對組態工具卻不知道。

en: This program is based on pgAdmin III
zh: 此程序的基礎在 pgAdmin III

en: This query will return %d results.
    Load all results?
zh: 這次查詢式將要傳回 %d 結果集。
    載入全部結果集？

en: This software is released under the Artistic License.
zh: 本軟體依 Artistic 授權條款發行。

en: This software is released under the BSD Licence.
zh: 本軟體是依據 BSD 授權條款發佈。

en: This software is released under the PostgreSQL Licence.
zh: 此軟體根據PostgreSQL Licence發布。

en: This table contains serial columns. Do you want to use the values in the clipboard for these columns?
zh: 這是資料表內文序例號欄位。您將要使用這些欄位值在剪貼簿？

en: This version of pgAdmin has only been tested with PostgreSQL version %s and below and may not function correctly with this server. Please upgrade pgAdmin.
zh: 這個版本的 pgAdmin 僅在 PostgreSQL 版本 %s 以及之下版本測試過，可能無法在當前伺服器正常運作。請升級 pgAdmin。

en: Thursday
zh: 星期四

en: Time
zh: 時間

en: Time offset
zh: 最初時間

en: Times
zh: 時間

en: Timestamp
zh: 時間戳

en: Title
zh: 標題

en: To
zh: 到

en: Toast Blocks Hit
zh: Toast 區塊碰撞

en: Toast Blocks Read
zh: Toast 區塊讀取

en: Toast Index Blocks Hit
zh: Toast 索引區塊碰撞

en: Toast Index Blocks Read
zh: Toast 索引區塊讀取

en: Toast Table Size
zh: Toast 資料表容量

en: Toast auto-vacuum ANALYZE base threshold
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) ANALYZE 基準起點

en: Toast auto-vacuum ANALYZE scale factor
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) ANALYZE 比率係數

en: Toast auto-vacuum FREEZE maximum age
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) FREEZE 最長期間

en: Toast auto-vacuum FREEZE minimum age
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) FREEZE 最短期間

en: Toast auto-vacuum FREEZE table age
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) FREEZE 表格週期

en: Toast auto-vacuum VACUUM base threshold
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 基準起點

en: Toast auto-vacuum VACUUM cost delay
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 成本延遲

en: Toast auto-vacuum VACUUM cost limit
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 成本限制

en: Toast auto-vacuum VACUUM scale factor
zh: Toast 自動化重整(auto-vacuum) VACUUM 比率係數

en: Toast auto-vacuum enabled?
zh: Toast 自動化重整(autovacuum)啟用？

en: Toast table
zh: Toast 資料表

en: Toggle breakpoint
zh: 觸發器中斷點

en: Toggle breakpoint	F9
zh: 觸發器中斷點	F9

en: Token
zh: 標記符

en: Tokens
zh: 標記符

en: Tool bar
zh: 工具列

en: Tool&bar	Ctrl-Alt-B
zh: 工具列(&b)	Ctrl-Alt-B

en: Toolbar
zh: 工具列

en: Total %ld rows.
zh: 總計 %ld 筆資料列。

en: Total Time
zh: 總運作時間

en: Total pgScript runtime:
zh: pgScript 共耗時：

en: Total query runtime:
zh: 查詢式共耗時：

en: Transactions
zh: 事務交易

en: Translator attention: must match backend translation!Ident authentication failed
zh: 轉譯員注意：必須匹配伺服端轉譯！ Ident 認證已失敗

en: Translator attention: must match backend translation!no pg_hba.conf entry for
zh: 轉譯員注意：必須匹配伺服端轉譯！無 pg_hba.conf 進入權為

en: Translator attention: must match libpq translation!Is the server running on host
zh: 轉譯員注意：必須匹配 libpq 轉譯！在主機上這伺服器運轉中

en: Tree Level
zh: 樹狀層級

en: Trigger
zh: 觸發器

en: Trigger Function
zh: 觸發器函數

en: Trigger Functions
zh: 觸發器函數

en: Trigger enabled?
zh: 觸發器啟用？

en: Trigger function
zh: 觸發器函數

en: Trigger functions
zh: 觸發器函數

en: Triggers
zh: 觸發器

en: Truncate Cascaded
zh: 截去附屬串聯

en: Truncate table
zh: 截去資料表

en: Truncate table cascaded
zh: 截去資料表已附屬串聯

en: Truncate the selected table and all referencing tables.
zh: 截去這已選取的資料表及全部參照中的資料表。

en: Truncate the selected table.
zh: 截去這已選取的資料表。

en: Trusted
zh: 受信任

en: Trusted?
zh: 受信任？

en: Try switching it to the lefthand side in one
    or more relationships.
zh: 嘗試交換一
    或更多的關聯到左側。

en: Trying to drop system object
zh: 試圖刪除系統物件中

en: Tuesday
zh: 星期二

en: Tuple Count
zh: 值組計數

en: Tuple Length
zh: 值組長度

en: Tuple Percent
zh: 值組百分比

en: Tuples Deleted
zh: 已刪除值組

en: Tuples Fetched
zh: 已取得值組

en: Tuples HOT Updated
zh: HOT 已更新值組

en: Tuples HOT updated
zh: HOT 已更新值組

en: Tuples Inserted
zh: 已插入值組

en: Tuples Returned
zh: 已遞迴值組

en: Tuples Updated
zh: 已更新值組

en: Tuples deleted
zh: 已刪除值組

en: Tuples inserted
zh: 已插入值組

en: Tuples updated
zh: 已更新值組

en: Type
zh: 型別

en: Types
zh: 型別

en: Typmod in func
zh: Typmod 輸入函數

en: Typmod in function
zh: Typmod 輸入函數

en: Typmod out func
zh: Typmod 輸出函數

en: Typmod out function
zh: Typmod 輸出函數

en: UPDATE script
zh: UPDATE 描述稿本

en: Uncheck all
zh: 解除全部

en: Uncomme&nt Text	Ctrl-Shift-K
zh: 解除註解(&n)	Ctrl-Shift-K

en: Uncomment the selected text
zh: 解除已選取文本的註解。

en: Undo
zh: 取消

en: Undo change of data.
zh: 取消更改資料。

en: Undo last action
zh: 取消最後一個動作

en: Unexpected empty cache line: dataSet already closed.
zh: 意外的空快取行: 資料集已經關閉。

en: Unicode UTF-8
zh: 萬國碼(UTF-8)

en: Unique
zh: 唯一約束限制(Unique)

en: Unique?
zh: 唯一約束限制？

en: Unknown
zh: 未知

en: Unknown SSL mode:
zh: 未知的 SSL 模式：

en: Unknown exception:
zh: 未知的異常：

en: Unknown find dialog event!
zh: 未知的尋查對話窗事件！

en: Unknown option
zh: 未知選項

en: Unknown token in connection string:
zh: 未知標記在連結字串:

en: Unlock Set
zh: 解除組集

en: Unlock a replication set and re-allow updates.
zh: 取消複寫組集與重新(re-allow)更新。

en: Unlock set
zh: 解除組集

en: Unsaved data
zh: 尚未儲存的資料

en: Up since
zh: 最近啟動

en: Update catalogs?
zh: 更新元資料目錄(Catalog)？

en: Upgrade Node
zh: 升級節點

en: Upgrade cluster software
zh: 更新叢集軟體

en: Upgrade node
zh: 升級節點

en: Upgrade node to newest replication software version.
zh: 更新節點到新複寫叢集軟體版本。

en: Usage:
zh: 處理：

en: Use DOS style line endings
zh: 使用 DOS 樣式的行尾

en: Use Mac style line endings
zh: 使用 Mac 樣式的行尾

en: Use SET SESSION AUTHORIZATION
zh: 使用SET SESSION AUTHORIZATION功能

en: Use TAB character for autocompletion
zh: 使用 TAB 鍵的自動完成功能

en: Use Unix style line endings
zh: 使用 Unix 樣式的行尾

en: Use current text Explain result and display it graphically
zh: 使用當前的文本闡明結果並以圖形來顯示它

en: Use regular expressions when searching
zh: 使用正規表達式來搜尋中

en: Use replication
zh: 使用複寫

en: Use spaces instead of tabs
zh: 使用空白替代 tabs

en: Use system background color
zh: 使用系統背景色

en: Use system foreground color
zh: 使用系統前景色

en: User
zh: 使用者

en: User ID
zh: 使用者 ID

en: User Name
zh: 使用者名稱

en: User Privileges
zh: 使用者特權

en: User can create databases
zh: 使用者能夠建立資料庫

en: User can create users
zh: 使用者能夠創建使用者

en: User language
zh: 使用者語系

en: User properties
zh: 使用者屬性

en: User/Group
zh: 使用者/群組

en: Userlimit - may be set by user
zh: 使用者限制 - 可藉由使用者來設置

en: Username
zh: 使用者名稱

en: Users
zh: 使用者

en: Users list report
zh: 使用者清單報告

en: Users/login Roles
zh: 使用者/登入角色

en: Users/login roles
zh: 使用者/登入角色

en: Userset - may be set by user
zh: 使用者設置 - 可藉由使用者來設置

en: Using an EnterpriseDB callable statement
zh: 使用一個 EnterpriseDB 可呼叫的宣告

en: Using embedded XRC data.
zh: 使用內嵌 XRC 資料。

en: Using external XRC files.
zh: 使用參照 XRC 文件。

en: VACUUM
zh: 重整

en: VACUUM base threshold
zh: VACUUM 基本門檻

en: VACUUM cost delay
zh: VACUUM 成本延遲

en: VACUUM cost limit
zh: VACUUM 成本限制

en: VACUUM options
zh: VACUUM 選項

en: VACUUM scale factor
zh: VACUUM 換算係數

en: Vacuum counter
zh: 清空計數器

en: Vacuum settings
zh: 重整(Vacuum)設置

en: Validate
zh: 驗證

en: Validate the syntax of the filter string.
zh: 過濾字串的驗證語法

en: Validating filter string
zh: 過濾字串驗證中

en: Validator
zh: 驗證器

en: Value
zh: 值

en: Value changed
zh: 值已更改

en: Variable
zh: 變數

en: Variable Name
zh: 變數名稱

en: Variable Value
zh: 變數值

en: Variable has still its initial default value
zh: 變數仍然有它初始預設值

en: Variables
zh: 變數

en: Verbose
zh: 詳細模式

en: Verbose messages
zh: 詳細模式訊息

en: Version
zh: 版本

en: Version number
zh: 版本編號

en: Version string
zh: 版本字串

en: View
zh: 視觀表

en: View &All Rows
zh: 檢視全部資料列(&A)

en: View &All Rows	Ctrl-D
zh: 檢視全部資料列(&A)	Ctrl-D

en: View &Data
zh: 檢視資料(&D)

en: View All Rows
zh: 檢視全部資料列

en: View All Rows	Ctrl-D
zh: 檢視全部資料列	Ctrl-D

en: View Data
zh: 檢視資料

en: View Data Options
zh: 檢視資料選項

en: View F&iltered Data
zh: 檢視已篩選資料(&F)

en: View F&iltered Rows...
zh: 檢視已篩選資料列(&i)...

en: View F&iltered Rows...	Ctrl-G
zh: 檢視已篩選資料列(&i)...	Ctrl-G

en: View Filtered Data
zh: 檢視已篩選資料

en: View Filtered Rows
zh: 檢視已篩選資料列

en: View Filtered Rows	Ctrl-G
zh: 檢視已篩選資料列	Ctrl-G

en: View Top %i Rows
zh: 檢視頂部 %i 筆資料列

en: View a limited number of rows in the selected object.
zh: 檢視這已選取物件的資料列中的已限制編號。

en: View data.
zh: 檢視資料.

en: View the data in the selected object.
zh: 檢視這個已選取物件中的資料。

en: Views
zh: 視觀表

en: Views list report
zh: View清單報告

en: Visibility
zh: 能見度

en: Visit
    download site
zh: 拜訪
    下載網站

en: Volatility
zh: 易變性

en: WARNING:
zh: 注意：

en: WARNING: %s
zh: 注意：%s

en: WITH ADMIN OPTION
zh: 含管理者權限 (WITH ADMIN OPTION)

en: Waiting for a target
zh: 等待著一個目標

en: Waiting for another session to invoke %s
zh: 等待另一個會議交談來喚起 %s

en: Waiting for breakpoint in %s
zh: 等待中的中斷點在 %s

en: Waiting for target
zh: 目標等待中

en: Waiting for target (continue)...
zh: 目標等待中(繼續)...

en: Waiting for target (step into)...
zh: 目標等待中(步驟轉入)...

en: Waiting for target (step over)...
zh: 目標等待中(步驟越過)...

en: Warning
zh: 警告

en: Warning:
zh: 警告:

en: Warning: Backup or restore operations may fail if the PostgreSQL utilities do not match the server version.
zh: 警告：如果這 PostgreSQL 公用工具無法相符這伺服器的版本，備份或回存原的操作可能會失敗 。

en: Wednesday
zh: 星期三

en: Week Days
zh: 每週的...

en: Weekdays
zh: 在平日

en: Whole word
zh: 完整字詞

en: Window function
zh: Windows 函數

en: Window?
zh: 視窗？

en: With OIDs
zh: 與 OIDs

en: Writing configuration file to server
zh: 寫入組態檔到伺服器中

en: Writing data.
zh: 寫入資料。

en: XML Stylesheet files (*.xsl)|*.xsl|All files (*)|*
zh: XML 樣式表 (*.xsl)|*.xsl|所有檔案 (*)|*

en: XML Stylesheet files (*.xsl)|*.xsl|All files (*.*)|*.*
zh: XML 樣式表 (*.xsl)|*.xsl|全部檔案 (*.*)|*.*

en: XML files (*.xml)|*.xml|All files (*)|*
zh: XML 檔案 (*.xml)|*.xml|所有檔案 (*)|*

en: XML files (*.xml)|*.xml|All files (*.*)|*.*
zh: XML 檔案 (*.xml)|*.xml|全部檔案 (*.*)|*.*

en: Xact Committed
zh: Xact 已提交

en: Xact Rolled Back
zh: Xact 已滾回

en: Yes
zh: 是

en: You cannot join on the asterisk.
zh: 您不能在星號上結合。

en: You cannot leave both the column and expression blank.
    
    Click 'OK' to insert a default function into the expression.
zh: 您不能讓欄位和表達式都留白。
    
    點擊 'OK' 插入預設函數到表達式中。

en: You must add at least on column.
zh: 您至少要加入一個欄位。

en: You must enter a valid date and/or time!
zh: 您必須輸入一個有效的日期(及/或)時間！

en: You must redraw your joins so that "%s"
    does not appear on the righthand side 
    more than once.
zh: 您必須重寫您的加入讓 "%s"
    不會出現於右手邊超過一次。

en: You must select a server before changing your password!
zh: 修改密碼前您必須先選擇一個伺服器！

en: You must select one column from the left table and one column from the right table.
zh: 您必須分別從左資料表和右資料表中各選擇一個欄位。

en: You must specify a query and a name for the macro
zh: 您必須指定一個查詢式與一個名稱給這個巨集

en: aborting.
zh: 捨棄中。

en: administrative node
zh: 管理節點

en: all columns
zh: 全部欄位

en: allow
zh: 允許

en: auto
zh: 自動

en: auto-connect to specified server
zh: 自動連線至被指定的伺服器

en: can't flush file descriptor
zh: 無法刷新檔案描述符號

en: connect query tool to database
zh: 連結查詢式工具到資料庫

en: connect server status window to database
zh: 伺服器狀態窗口連結到資料庫

en: daily
zh: 每日

en: dialog translation test mode
zh: 對話翻譯測試方式

en: disable
zh: 停用

en: edit HBA configuration file
zh: 編輯 HBA 組態檔

en: edit configuration files in cluster directory
zh: 編輯在叢集文件夾的組態檔

en: edit main configuration file
zh: 編輯主組態檔案

en: edit pgpass configuration file
zh: 編輯 pgpass 組態檔案

en: favourite
zh: 巨集書籤

en: file to load into the query tool in -q or -qc mode
zh: 文件到載入到這查詢式工具在 -q 或 -qc 模式

en: folder
zh: 文件夾

en: internal
zh: 內部的

en: listens
zh: 監聽

en: logging_collector not enabled or log_filename misconfigured
zh: logging_collector 未啟用或者 log_filename 被錯誤地組態

en: member
zh: 成員

en: member in
zh: 成員隸屬

en: monthly
zh: 每月

en: need password
zh: 需要密碼

en: no
zh: 否

en: no quoting
zh: 無引號

en: none
zh: <無>

en: normal
zh: 正規的

en: not active
zh: 未活動

en: not counted
zh: 未被計算

en: not encrypted
zh: 未加密

en: not member
zh: 非成員

en: not member in
zh: 非成員隸屬

en: not running
zh: 不運轉

en: only strings
zh: 只能是字串

en: open query tool
zh: 開啟查詢式工具

en: open server status window
zh: 開啟伺服器狀態視窗

en: options:
zh: 選項:

en: owner
zh: 擁有者

en: pgAdmin Guru Hint
zh: pgAdmin 指導建議

en: pgAdmin III &FAQ
zh: pgAdmin III 問答集(&F)

en: pgAdmin III - Backend Configuration Hints
zh: pgAdmin III - 伺服端組態建議

en: pgAdmin III Guru Hint
zh: pgAdmin III 指導建議

en: pgAdmin III Guru Hints
zh: pgAdmin III 指導建議

en: pgAdmin III Query
zh: pgAdmin III 查詢式

en: pgAdmin III Server Status -
zh: pgAdmin III 伺服器狀態 -

en: pgAgent Job
zh: pgAgent 工作

en: pgAgent Jobs
zh: pgAgent 任務

en: pgAgent Service
zh: pgAgent 服務

en: pgAgent jobs
zh: pgAgent 工作

en: pgScript already running.
zh: pgScript 已經執行。

en: pgScript completed.
zh: pgScript 已完成。

en: pgScript interrupted
zh: pgScript 已中斷。

en: pgScript is running.
zh: pgScript 正進行中。

en: pgServer object didn't initialise because the user aborted.
zh: 由於使用者異常捨棄，pgServer 物件未能初始化。

en: pgadmin:Logfile rotated.
zh: pgadmin:日誌檔已交替。

en: prefer
zh: 偏好

en: ready
zh: 待命中

en: redirect_stderr not enabled or log_filename misconfigured
zh: redirect_stderr 無啟用或 log_filename 錯誤地組態

en: repeat
zh: 重覆

en: require
zh: 需要

en: running
zh: 運轉中

en: set by Override
zh: 手動控制設置

en: show this help message
zh: 顯示說明訊息

en: single
zh: 單一

en: size
zh: 大小

en: store password
zh: 儲存密碼

en: unknown
zh: 未知

en: unset
zh: 未設置

en: weekly
zh: 每週

en: yearly
zh: 每年

en: yes
zh: 是
