pgAdmin 4 - en to ko translation catalogue (1688 entries)

en: Auto-detected %s installation with the data directory at %s
ko: %s 설치본(데이터 디렉터리: %s)이 자동 감지 되없음

en: About %(appname)s
ko: %(appname)s 정보

en: Server
ko: 서버

en: Desktop
ko: 데스크탑

en: OK
ko: 확인

en: About %s
ko: %s 정보

en: Version
ko: 버전

en: Python Version
ko: Python 버전

en: Flask Version
ko: Flask 버전

en: Application Mode
ko: 응용프로그램 모드

en: Current User
ko: 현재 사용자

en: Browser
ko: 탐색기

en: Nodes
ko: 노드

en: Show system objects?
ko: 시스템 객체 보기?

en: Display
ko: 화면

en: Properties
ko: 등록정보

en: Browser tree
ko: 탐색기

en: File main menu
ko: 파일 메인 메뉴

en: Object main menu
ko: 개체 메인 메뉴

en: Open query tool
ko: 쿼리 도구 열기

en: View data
ko: 자료 보기

en: Create object
ko: 개체 만들기

en: Edit object properties
ko: 개체 등록정보 편집

en: Delete object
ko: 개체 없애기

en: Open context menu
ko: 상황별 메뉴 열기

en: Direct debugging
ko: 직접 디버깅

en: Refresh browser tree
ko: 탐색기 새로고침

en: Unimplemented method ({0}) for this url ({1})
ko: 이 URL({1})을 위한 구현되지 않은 메서드 ({0})

en: Required properties are missing.
ko: 필수 입력 항목이 빠졌습니다.

en: Connection to the server has been lost.
ko: 서버 접속이 끊겼습니다.

en: The specified server group cannot be deleted.
ko: 지정한 서버 그룹은 삭제 될 수 없습니다.

en: The specified server group could not be found.
ko: 지정한 서버 그룹을 찾을 수 없습니다.

en: The specified server group already exists.
ko: 지정한 서버 그룹이 이미 있습니다.

en: No server group name was specified
ko: 서버 그룹 이름을 지정하지 않았습니다

en: Could not find the server group.
ko: 해당 서버 그룹을 찾을 수 없습니다.

en: Servers
ko: 서버들

en: The specified server group with id# {0} could not be found.
ko: ID# {0} 번의 서버 그룹이 없습니다.

en: Could not find the server with id# {0}.
ko: 해당 서버(id# {})을 찾을 수 없습니다.

en: The specified server could not be found.
    Does the user have permission to access the server?
ko: 지정한 서버를 찾을 수 없습니다.
    그 서버에 대한 접근 권한이 있는지 확인하세요.

en: Server deleted
ko: 서버 삭제됨

en: Could not find the required server.
ko: 필요한 해당 서버를 찾을 수 없습니다.

en: name
ko: 이름

en: Host name/address
ko: 호스트 이름/주소

en: Port
ko: 포트

en: Maintenance database
ko: 접속 데이터베이스

en: Username
ko: 사용자이름

en: SSL Mode
ko: SSL 모드

en: Comments
ko: 주석

en: Role
ko: 롤

en: Host address not valid
ko: 호스트 주소가 바르지 않습니다

en: '{0}' is not allowed to modify, when server is connected.
ko: 서버에 접속된 상태에서는 '{0}' 변경이 불가능합니다.

en: No parameters were changed.
ko: 바뀐 매개 변수가 없습니다.

en: Could not find the required parameter (%s).
ko: 요청한 매개 변수(%s)를 찾을 수 없습니다.

en: Unable to connect to server:
    
    %s
ko: 서버로 접속할 수 없음:
    
    %s

en: Server has no active connection for generating statistics.
ko: 해당 서버의 통계 정보를 수집할 활성화된 연결이 없습니다.

en: Server not found.
ko: 서버 찾을 수 없음.

en: Unauthorized request.
ko: 허락 되지 않는 요청.

en: Server connected.
ko: 서버 접속됨.

en: Server could not be disconnected.
ko: 서버와 연결을 끊을 수 없습니다.

en: Server disconnected.
ko: 서버 연결 끊김.

en: Could not reload the server configuration.
ko: 서버 환경 설정을 다시 반영할 수 없습니다.

en: Server configuration reloaded.
ko: 서버 환경 설정 다시 반영 함.

en: Not connected to the server or the connection to the server has been closed.
ko: 해당 서버에 접속하지 않았거나, 접속이 끊긴 상태입니다.

en: Named restore point created: {0}
ko: 이름을 가진 복원 지점 만듦: {0}

en: Could not find the required parameter(s).
ko: 필요한 매개 변수를 찾을 수 없음.

en: Passwords do not match.
ko: 비밀번호 틀림.

en: Incorrect password.
ko: 바르지 않은 비밀번호.

en: Password changed successfully.
ko: 비밀번호 변경 성공.

en: WAL replay paused
ko: WAL 반영을 잠시 멈춤

en: Please connect the server.
ko: 해당 서버에 접속부터 하세요.

en: Greenplum Database Binary Path
ko: Greenplum Database 실행 경로

en: Path to the directory containing the Greenplum Database utility programs (pg_dump, pg_restore etc).
ko: Greenplum 데이터베이스 응용 프로그램 (pg_dump, pg_restore 같은 것들)이 있는 디렉터리 경로를 지정하세요.

en: Greenplum Database
ko: Greenplum 데이터베이스

en: EDB Advanced Server Binary Path
ko: EDB Advanced Server 실행 경로

en: Path to the directory containing the EDB Advanced Server utility programs (pg_dump, pg_restore etc).
ko: EDB Advanced Server 응용 프로그램 (pg_dump, pg_restore 같은 것들)이 있는 디렉터리 경로를 지정하세요.

en: PostgreSQL Binary Path
ko: PostgreSQL 실행 경로

en: Path to the directory containing the PostgreSQL utility programs (pg_dump, pg_restore etc).
ko: PostgreSQL 응용 프로그램 (pg_dump, pg_restore 같은 것들)이 있는 디렉터리 경로를 지정하세요.

en: Paths
ko: 경로

en: Binary paths
ko: 실행 경로

en: Could not find the utility for the operation '%s'
ko: '%s' 작업을 위한 응용 프로그램을 찾을 수 없습니다.

en: Databases
ko: 데이터베이스

en: Could not find the database on the server.
ko: 해당 데이터베이스를 해당 서버에서 찾을 수 없음.

en: Database connected.
ko: 데이터베이스 접속됨.

en: Database could not be disconnected.
ko: 데이터베이스 접속을 끊을 수 없습니다.

en: Database disconnected.
ko: 데이터베이스 연결 끊김.

en: Error: Object not found.
ko: 오류: 해당 객체 없음.

en: The specified database could not be found.
ko: 지정한 데이터베이스를 찾지 못했습니다.

en:  -- definition incomplete
ko:  -- 정의가 충분하지 않음

en: Could not find the specified cast.
ko: 지정한 형변환자를 찾지 못했습니다.

en: Could not find the cast information.
ko: 해당 형변환자 정보를 찾지 못했습니다.

en: The specified cast object could not be found.
ko: 지정한 형변환자 객체를 찾지 못했습니다.

en: Cast dropped
ko: 형변환자 삭제됨

en: Could not find the specified cast on the server.
ko: 지정한 형변화자를 해당 서버에서 찾지 못했습니다.

en: Could not generate reversed engineered SQL for the cast.
    
    {0}
ko: 해당 형변환자에 대한 SQL 구문을 만들 수 없습니다.
    
    {0}

en: Could not generate reversed engineered SQL for the cast node.
ko: 형변환자 노드에 대한 SQL 구문을 만들 수 없습니다.

en: Casts
ko: 형변환자

en: Cast
ko: 형변환자

en: Cast...
ko: 형변환자...

en: Name
ko: 이름

en: Source type
ko: 소스 자료형

en: Definition
ko: 정의

en: Target type
ko: 타겟 자료형

en: Function
ko: 함수

en: Context
ko: 컨텍스트

en: System cast?
ko: 시스템 형변환자?

en: Comment
ko: 주석

en: Source type must be selected.
ko: 소스 자료형을 선택해야 합니다.

en: Target type must be selected.
ko: 타켓 자료형을 선택해야 합니다.

en: Event Triggers
ko: 이벤트 트리거

en: Could not find the specified event trigger.
ko: 지정한 이벤트 트리거를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the event trigger information.
ko: 해당 이벤트 트리거 정보를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the required parameter %s.
ko: 필요한 매개변수(%s)를 찾을 수 없습니다.

en: The specified event trigger could not be found.
ko: 지정한 이벤트 트리거를 찾을 수 없습니다.

en: Event trigger dropped
ko: 이벤트 트리거 삭제됨

en: Could not find the specified event trigger on the server.
ko: 지정한 이벤트 트리거가 해당 서버에 없습니다.

en: Event Trigger
ko: 이벤트 트리거

en: Event Trigger...
ko: 이벤트 트리거...

en: Owner
ko: 소유주

en: Enabled status
ko: 활성 상태

en: Trigger function
ko: 트리거 함수

en: Events
ko: 이벤트

en: When
ko: 언제

en: Security Labels
ko: 보안 라벨

en: Security
ko: 보안

en: Event trigger name cannot be empty.
ko: 이벤트 트리거 이름을 지정하세요.

en: Event trigger owner cannot be empty.
ko: 이벤트 트리거 소유주를 지정하세요.

en: Event trigger enabled status cannot be empty.
ko: 이벤트 트리거 활성 상태를 지정하세요.

en: Event trigger function cannot be empty.
ko: 이벤트 트리거 함수를 지정하세요.

en: Event trigger event cannot be empty.
ko: 이벤트 트리거의 이벤트를 지정하세요.

en: Extensions
ko: 확장모듈

en: Could not find the specified extension.
ko: 지정한 확장 모듈을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the extension information.
ko: 해당 확장 모듈 정보를 찾을 수 없습니다.

en: The specified extension could not be found.
ko: 지정한 확장 모듈을 찾지 못했습니다.

en: Extension dropped
ko: 확장 모듈 삭제됨

en: Could not find the extension on the server.
ko: 해당 확장 모듈을 서버에서 찾지 못했습니다.

en: Extension
ko: 확장모듈

en: Extension...
ko: 확장모듈...

en: Schema
ko: 스키마

en: Relocatable?
ko: 재배치가능?

en: Name cannot be empty.
ko: 이름은 비워둘 수 없음.

en: External Tables
ko: 외부 테이블

en: Could not find the external table.
ko: 해당 테이블을 찾을 수 없습니다.

en: Foreign Data Wrappers
ko: 외부자료싸개

en: Could not find the specified foreign data wrapper.
ko: 지정한 외부자료싸개를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the foreign data wrapper information.
ko: 해당 외부자료싸개 정보를 찾을 수 없습니다.

en: The specified foreign data wrapper could not be found.
ko: 지정한 외부자료싸개가 없습니다.

en: Foreign Data Wrapper dropped
ko: 외부자료싸개를 없앴음

en: Could not find the foreign data wrapper on the server.
ko: 해당 서버에서 그 외부자료싸개를 찾을 수 없습니다.

en: Foreign Servers
ko: 외부 서버

en: Could not find the specified foreign server.
ko: 지정한 외부 서버를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the foreign server information.
ko: 해당 외부 서버 정보를 찾을 수 없습니다.

en: The specified foreign server could not be found.
ko: 지정한 외부 서버를 찾을 수 없습니다.

en: Foreign Server dropped
ko: 외부 서버를 없앴음

en: Options
ko: 옵션

en: Value
ko: 값

en: Foreign Server
ko: 외부 서버

en: Foreign Server...
ko: 외부 서버...

en: Privileges
ko: 접근권한

en: User Mappings
ko: 사용자 맵핑

en: Could not find the specified user mapping.
ko: 지정한 사용자 맵핑을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the user mapping information.
ko: 해당 사용자 맵핑 정보를 찾을 수 없습니다.

en: The specified user mapping could not be found.
ko: 지정한 사용자 맵핑을 찾을 수 없습니다.

en: User Mapping dropped
ko: 사용자 맵핑이 삭제됨

en: User Mapping
ko: 사용자 맵핑

en: User Mapping...
ko: 사용자 맵핑...

en: User
ko: 사용자

en: Option
ko: 옵션

en: Foreign Data Wrapper
ko: 외부자료싸개

en: Foreign Data Wrapper...
ko: 외부자료싸개...

en: Handler
ko: 핸들러

en: Validator
ko: 유효성검사

en: Languages
ko: 프로시져 언어

en: Could not find the specified language.
ko: 지정한 프로시져 언어를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the language information.
ko: 해당 프로시져 언어 정보를 찾을 수 없습니다.

en: Language dropped
ko: 프로시져 언어가 삭제됨

en: Language
ko: 프로시져 언어

en: Language...
ko: 프로시져 언어...

en: Trusted?
ko: 신뢰됨?

en: Handler Function
ko: 핸들러 함수

en: Inline Function
ko: 인라인 함수

en: Validator Function
ko: 유효성검사 함수

en: Handler Function cannot be empty.
ko: 핸들러 함수를 입력하세요.

en: Schemas
ko: 스키마

en: Catalogs
ko: 카탈로그

en: 
    Could not find the schema in the database.
    It may have been removed by another user.
ko: 
    해당 데이터베이스에서 해당 스키마를 찾지 못했습니다.
    아마 다른 사용자가 지웠나 봅니다.

en: Could not find the schema in the database. It may have been removed by another user.
ko: 해당 데이터베이스에서 해당 스키마를 찾지 못했습니다. 아마 다른 사용자가 지웠나 봅니다.

en: The specified schema could not be found.
ko: 지정한 스키마를 찾을 수 없습니다.

en: Schema dropped
ko: 스키마 삭제됨

en: Definition incomplete.
ko: 정의가 충분하지 않습니다.

en: Catalog Objects
ko: 카탈로그 객체들

en: Could not find the specified catalog object.
ko: 지정한 카탈로그 객체를 찾을 수 없습니다.

en: Columns
ko: 칼럼

en: Could not find the specified column.
ko: 지정한 칼럼을 찾을 수 없습니다.

en: Column
ko: 칼럼

en: Position
ko: 위치

en: Data type
ko: 자료형

en: Collation
ko: 정렬규칙

en: Catalog Object
ko: 카탈로그 객체

en: Collations
ko: 정렬규칙

en: Could not find the specified collation.
ko: 지정한 정렬규칙을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the collation object in the database.
ko: 해당 데이터베이스에서 그 정렬규칙을 찾을 수 없습니다.

en: Definition incomplete. Please provide Locale OR Copy Collation OR LC_TYPE/LC_COLLATE.
ko: 정의가 불충분합니다. 로케일을 지정하든지, 정렬규칙을 복사하든지 LC_TYPE/LC_COLLATE 값을 지정하세요.

en: The specified collation could not be found.
ko: 지정한 정렬규칙을 찾을 수 없습니다.

en: Collation dropped
ko: 정렬규칙을 없앴음

en: Collation...
ko: 정렬규칙...

en: Copy collation
ko: 정렬규칙 복사

en: Locale
ko: 로케일

en: Domains
ko: 도메인

en: Could not find the specified domain.
ko: 지정한 도메인을 찾을 수 없습니다.

en: 
    Could not find the domain in the database.
    It may have been removed by another user or moved to another schema.
ko: 
    해당 데이터베이스에서 그 도메인을 찾을 수 없습니다.
    다른 사용자가 지웠거나, 이름을 바꿨을 수도 있습니다.

en: The specified domain could not be found.
ko: 지정한 도메인을 찾을 수 없습니다.

en: Domain dropped
ko: 도메인 삭제됨

en: Domain Constraints
ko: 도메인 제약조건

en: Could not find the specified domain constraint.
ko: 지정한 도메인 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: The specified domain constraint could not be found.
ko: 지정한 도메인 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: Domain Constraint dropped
ko: 도메인 제약조건 삭제됨

en: Domain Constraint...
ko: 도메인 제약조건...

en: Check
ko: 체크

en: No inherit
ko: 상속안함

en: Validate?
ko: 유효성검사?

en: Check cannot be empty.
ko: 체크 제약을 지정하세요.

en: Domain
ko: 도메인

en: Domain...
ko: 도메인...

en: System domain?
ko: 시스템 도메인?

en: Base type
ko: 바탕 자료형

en: Length
ko: 길이

en: Precision
ko: 정밀도

en: Default
ko: 초기값

en: Constraints
ko: 제약조건

en: Base Type cannot be empty.
ko: 바탕 자료형을 지정하세요.

en: Foreign Tables
ko: 외부 테이블

en: Could not find the specified foreign table.
ko: 지정한 외부 테이블을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the foreign table on the server.
ko: 해당 서버에서 그 외부 테이블을 찾을 수 없습니다.

en: The specified foreign table could not be found.
ko: 지정한 외부 테이블을 찾을 수 없습니다.

en: Foreign Table dropped
ko: 외부 테이블 삭제됨

en: -- Please create column(s) first...
ko: -- 칼럼들을 먼저 만드세요...

en: Data Type
ko: 자료형

en: Not Null
ko: NOT NULL

en: Statistics
ko: 통계정보

en: Inherited From
ko: 상위 테이블

en: Column Name cannot be empty.
ko: 칼럼 이름을 지정하세요.

en: Column Datatype cannot be empty.
ko: 칼럼 자료형을 지정하세요.

en: No Inherit
ko: 상속안함

en: Constraint Name cannot be empty.
ko: 제약조건 이름을 입력하세요.

en: Foreign Table
ko: 외부 테이블

en: Foreign Table...
ko: 외부 테이블...

en: Foreign server
ko: 외부 서버

en: Inherits
ko: 상속

en: Schema cannot be empty.
ko: 스키마를 지정하세요.

en: Foreign server cannot be empty.
ko: 외부 서버를 지정하세요.

en: FTS Configurations
ko: FTS 환경설정

en: Could not find the FTS Configuration node.
ko: 해당 FTS 환경설정을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the FTS Configuration node in the database node.
ko: 해당 데이터베이스에서 그 FTS 환경설정을 찾을 수 없습니다.

en: Provide at least copy config or parser.
ko: 적어도 환경설정이나, 구문분석기를 제공해주세요.

en: Could not find the FTS Configuration node to update.
ko: 갱신할 FTS 환경설정이 없습니다.

en: The specified FTS configuration could not be found.
ko: 지정한 FTP 환경설정이 없습니다.

en: FTS Configuration dropped
ko: FTS 환경설정 삭제됨

en: Dictionaries
ko: 사전

en: Select token
ko: 토큰을 선택하세요

en: Tokens
ko: 토큰

en: FTS Configuration
ko: FTS 환경설정

en: FTS Configuration...
ko: FTS 환경설정...

en: Parser
ko: 구문분석기

en: Copy Config
ko: 환경설정 복사

en: Name must be specified.
ko: 이름을 지정하세요.

en: Select parser or configuration to copy.
ko: 복사할 구문분석기나 환경설정을 선택하세요.

en: Schema must be selected.
ko: 스키마를 지정하세요.

en: FTS Dictionaries
ko: FTS 사전

en: Could not find the FTS Dictionary node.
ko: FTS 사전을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the FTS Dictionary node in the database node.
ko: 해당 데이터베이스에서 FTS 사전을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the FTS Dictionary node to update.
ko: 갱신할 FTS 사전을 찾을 수 없습니다.

en: The specified FTS dictionary could not be found.
ko: 지정한 FTS 사전을 찾을 수 없습니다.

en: FTS Dictionary dropped
ko: FTS 사전 삭제됨

en: Option cannot be empty.
ko: 옵션을 입력하세요.

en: Value cannot be empty.
ko: 값을 입력하세요.

en: FTS Dictionary
ko: FTS 사전

en: FTS Dictionary...
ko: FTS 사전...

en: Template
ko: 템플릿

en: FTS Parsers
ko: FTS 구문분석기

en: Could not find the FTS Parser node.
ko: FTS 구문분석기를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the FTS Parser node in the database node.
ko: 데이터베이스에서 FTS 구문분석기를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the FTS Parser node to update.
ko: 갱신할 FTS 구문분석기를 찾을 수 없습니다.

en: The specified FTS parser could not be found.
ko: 지정한 FTS 구문분석기를 찾을 수 없습니다.

en: FTS Parser dropped
ko: FTS 구문분석기 삭제됨

en: Could not generate reversed engineered query for the FTS Parser.
    {0}
ko: FTS 구문분석기 처리용 SQL 구문 만들기 작업을 실패했습니다.
    {0}

en: FTS Parser
ko: FTS 구문분석기

en: FTS Parser...
ko: FTS 구문분석기...

en: Start function
ko: 시작 함수

en: Get next token function
ko: 다음 토큰 처리 함수

en: End function
ko: 마침 함수

en: Lextypes function
ko: 어휘소 분석 함수

en: Headline function
ko: 헤드라인 함수

en: Start function must be selected.
ko: 시작 함수를 선택하세요.

en: Get next token function must be selected.
ko: 다음 토큰 처리 함수를 선택하세요.

en: End function must be selected.
ko: 마침 함수를 선택하세요.

en: Lextype function must be selected.
ko: 어휘소 분석 함수를 선택하세요.

en: FTS Templates
ko: FTS 템플릿

en: Could not find the requested FTS template.
ko: FTS 템플릿을 찾을 수 없습니다.

en: The specified FTS template could not be found.
ko: 지정한 FTS 템플릿을 찾을 수 없습니다.

en: FTS Template dropped
ko: FTS 템플릿 삭제됨

en: Could not generate reversed engineered query for the FTS Template.
    {0}
ko: 해당 FTS 템플릿 생성 SQL 구문을 만드는데 실패했습니다.
    {0}

en: Could not generate reversed engineered query for FTS Template node.
ko: FTS 템플릿 생성 SQL 구문을 만드는데 실패했습니다.

en: FTS Template
ko: FTS 템플릿

en: FTS Template...
ko: FTS 템플릿...

en: Init function
ko: 초기화 함수

en: Lexize function
ko: 어휘소분석 함수

en: Lexize function must be selected.
ko: 어휘소 분석 함수를 선택하세요.

en: Functions
ko: 함수

en: Could not find the specified %s.
ko: 지정한 %s 객체를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the function node in the database.
ko: 해당 데이터베이스에서 그 함수를 찾을 수 없습니다.

en: The specified function could not be found.
ko: 지정한 함수를 찾을 수 없습니다.

en: Function dropped.
ko: 함수 없앴음.

en: Could not find the function in the database.
ko: 해당 데이터베이스에서 그 함수를 찾을 수 없습니다.

en: Procedures
ko: 프로시져

en: Trigger Functions
ko: 트리거 함수

en: Mode
ko: 모드

en: Argument Name
ko: 인자이름

en: Default Value
ko: 초기값

en: Function...
ko: 함수...

en: System function?
ko: 시스템 함수?

en: System procedure?
ko: 시스템 프로시져?

en: Argument count
ko: 인자 개수

en: Arguments
ko: 인자

en: Signature arguments
ko: 서명 인자

en: Return type
ko: 반환 자료형

en: Code
ko: 코드

en: Object file
ko: 라이브러리 파일

en: Link symbol
ko: 연결할 심블

en: Volatility
ko: 휘발성

en: Returns a set?
ko: 집합 반환?

en: Window?
ko: 윈도우?

en: Parallel
ko: 병렬

en: Estimated cost
ko: 예상 비용

en: Estimated rows
ko: 예상 로우수

en: Parameters
ko: 매개변수

en: Owner cannot be empty.
ko: 소유주를 지정하세요.

en: Return type cannot be empty.
ko: 반환 자료형을 지정하세요.

en: Language cannot be empty.
ko: 프로시져 언어를 지정하세요.

en: Object File cannot be empty.
ko: 라이브러리 파일을 지정하세요.

en: Link Symbol cannot be empty.
ko: 연결할 심블를 지정하세요.

en: Code cannot be empty.
ko: 코드를 입력하세요.

en: Procedure
ko: 프로시져

en: Procedure...
ko: 프로시져...

en: Trigger functions
ko: 트리거 함수

en: Trigger function...
ko: 트리거 함수...

en: Number of calls
ko: 호출수

en: Total time
ko: 총 시간

en: Packages
ko: 패키지

en: Could not find the package.
ko: 해당 패키지를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the package in the database.
ko: 해당 데이터베이스에서 그 패키지를 찾을 수 없습니다.

en: The specified package could not be found.
ko: 지정한 패키지를 찾을 수 없습니다.

en: Package dropped
ko: 패키지 삭제됨

en: Package {0}
ko: 패키지 {0}

en: Could not find the function
ko: 해당 함수를 찾을 수 없음

en: Visibility
ko: 휘발성

en: Variables
ko: 변수

en: Could not find the variables
ko: 해당 변수를 찾을 수 없음

en: Package
ko: 패키지

en: Package...
ko: 패키지...

en: System package?
ko: 시스템 패키지?

en: Header
ko: 헤더

en: Body
ko: 내용

en: Header cannot be empty.
ko: 헤더 내용을 입력하세요.

en: Sequences
ko: 시퀀스

en: Could not find the sequence.
ko: 해당 시퀀스를 찾지 못함.

en: Could not find the sequence in the database.
ko: 해당 시퀀스를 해당 데이터베이스에서 찾을 수 없음.

en: The specified sequence could not be found.
ko: 지정한 시퀀스를 찾지 못했습니다.

en: Sequence dropped
ko: 시퀀스 삭제됨

en: Sequence
ko: 시퀀스

en: Sequence...
ko: 시퀀스...

en: Current value
ko: 현재값

en: Increment
ko: 증가분

en: Start
ko: 시작값

en: Minimum
ko: 최소값

en: Maximum
ko: 최대값

en: Cache
ko: 캐시

en: Cycled
ko: 순환

en: Current value cannot be empty.
ko: 현재값을 입력하세요.

en: Increment value cannot be empty.
ko: 증가분을 입력하세요.

en: Minimum value cannot be empty.
ko: 최소값을 입력하세요.

en: Maximum value cannot be empty.
ko: 최대값을 입력하세요.

en: Cache value cannot be empty.
ko: 캐시값을 입력하세요.

en: Minimum value must be less than maximum value.
ko: 최소값은 최대값보다 작아야합니다.

en: Start value cannot be less than minimum value.
ko: 시작값은 최소값보다 작을 수 없습니다.

en: Start value cannot be greater than maximum value.
ko: 시작값은 최대값보다 클 수 없습니다.

en: Blocks read
ko: 블럭 읽기

en: Blocks hit
ko: 블럭 히트

en: Catalog
ko: 카탈로그

en: Custom auto-vacuum?
ko: 사용자정의 autovacuum?

en: Table
ko: 테이블

en: Enabled?
ko: 활성화?

en: Vacuum Table
ko: 테이블 청소

en: Label
ko: 라벨

en: Default value
ko: 초기값

en: Toast Table
ko: 토스트 테이블

en: Vacuum Toast Table
ko: 토스트 테이블 청소

en: Schema...
ko: 스키마...

en: System schema?
ko: 시스템 스키마?

en: Default TABLE privileges
ko: 테이블 기본 접근권한

en: Default SEQUENCE privileges
ko: 시퀀스 기본 접근권한

en: Default FUNCTION privileges
ko: 함수 기본 접근권한

en: Default TYPE privileges
ko: 자료형 기본 접근권한

en: Default Privileges
ko: 기본 접근권한

en: Default Privileges: Tables
ko: 기본 접근권한: 테이블

en: Tables
ko: 테이블

en: Default Privileges: Sequences
ko: 기본 접근권한: 시퀀스

en: Default Privileges: Functions
ko: 기본 접근권한: 함수

en: Default Privileges: Types
ko: 기본 접근권한: 자료형

en: Types
ko: 자료형

en: Synonyms
ko: 시노님

en: Could not find the Synonym node.
ko: 해당 시노님을 찾을 수 없습니다.

en: The specified synonym could not be found.
ko: 지정한 시노님을 찾을 수 없습니다.

en: Synonym dropped
ko: 시노님 삭제됨

en: Could not find the synonym on the server.
ko: 해당 서버에 그 시노님을 찾을 수 없습니다.

en: Synonym
ko: 시노님

en: Synonym...
ko: 시노님...

en: Public Synonym
ko: 공용 시노님

en: View
ko: 뷰

en: Target schema
ko: 타겟 스키마

en: Target object
ko: 타겟 객체

en: Public synonym?
ko: 공용 시노님?

en: Target schema cannot be empty.
ko: 타겟 스키마를 지정하세요.

en: Target object cannot be empty.
ko: 타켓 객체를 지정하세요.

en: Could not find the table.
ko: 해당 테이블을 찾을 수 없습니다.

en: The specified table could not be found.
ko: 지정한 테이블을 찾을 수 없습니다.

en: The specified table could not be found.
ko: 지정한 테이블을 찾을 수 없습니다.

en: Trigger(s) have been enabled
ko: トリガーが有効になりました

en: Trigger(s) have been disabled
ko: 트리거가 비활성화 되었음

en: Table rows counted
ko: 테이블 자료수 계산됨

en: Table statistics have been reset
ko: 테이블 통계정보가 초기화 됨

en: -- definition incomplete for {0} constraint
ko: -- {0} 제약조건 정의가 충분하지 않습니다

en: -- definition incomplete for foreign_key constraint
ko: -- 참조키 제약조건 정의가 충분하지 않습니다

en: -- definition incomplete for check_constraint
ko: -- 체크 제약조건 정의가 충분하지 않습니다

en: -- definition incomplete for exclusion_constraint
ko: -- 제외 제약조건 정의가 충분하지 않습니다

en: -- definition incomplete
ko: -- 정의가 충분하지 않습니다

en: -- definition incomplete for {0}
ko: -- {0} 용 정의가 충분하지 않습니다

en: Table truncated
ko: 테이블 자료 비움

en: Table dropped
ko: 테이블 삭제됨

en: Could not find the column.
ko: 해당 칼럼을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the column in the table.
ko: 해당 테이블에서 그 칼럼을 찾을 수 없습니다.

en: The specified column could not be found.
ko: 지정한 칼럼을 찾을 수 없습니다.

en: Column is dropped
ko: 칼럼 삭제됨

en: Could not find the column on the server.
ko: 해당 서버에서 그 칼럼을 찾을 수 없습니다.

en: Please provide input for variable.
ko: 변수용 입력값을 지정하세요.

en: Column...
ko: 칼럼...

en: Primary key?
ko: 기본키?

en: Inherited from table
ko: 상위 테이블

en: Storage
ko: 스토리지

en: Foreign key?
ko: 참조키?

en: Inherited?
ko: 상속됨?

en: Inherited from table(s)
ko: 상위 테이블

en: System column?
ko: 시스템 칼럼?

en: Column name cannot be empty.
ko: 칼럼 이름을 입력하세요.

en: Column type cannot be empty.
ko: 칼럼 자료형을 입력하세요.

en: Length should not be less than:
ko: 길이는 다음보다 작을 수 없음:

en: Length should not be greater than:
ko: 길이는 다음보다 클 수 없음:

en: Precision should not be less than:
ko: 정밀도는 다음보다 작을 수 없음:

en: Precision should not be greater than:
ko: 정밀도는 다음보다 클 수 없음:

en: Check Constraints
ko: 체크 제약조건

en: Could not find the check constraint.
ko: 체크 제약조건을 찾을 수 없음.

en: Could not find the object on the server.
ko: 해당 서버에서 그 객체를 찾을 수 없습니다.

en: The specified check constraint could not be found.
ko: 지정한 체크 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: Check constraint dropped.
ko: 체크 제약조건을 없앴음.

en: Check constraint updated.
ko: 체크 제약조건을 고쳤음.

en: Check...
ko: 체크...

en: Validate check constraint
ko: 유효성 체크 제약조건

en: No Inherit?
ko: 상속 안함?

en: Don't validate?
ko: 유효성 검사 안함?

en: Exclusion Constraints
ko: 제외 제약조건

en: Could not find the exclusion constraint in the table.
ko: 해당 테이블에서 그 제외 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the exclusion constraint.
ko: 제외 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find required parameter (%s).
ko: 필요한 매개 변수(%s)를 찾을 수 없습니다.

en: The specified exclusion constraint could not be found.
ko: 지정한 제외 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: Exclusion constraint dropped.
ko: 제외 제약조건 삭제됨.

en: Operator class
ko: 연산자 클래스

en: Select the operator class
ko: 연산자 클래스를 고르시오

en: DESC
ko: 내림차순

en: Operator
ko: 연산자

en: Please specify operator for column:
ko: 다음 칼럼용 연산자를 선택하세요:

en: Exclusion constraint
ko: 제외 제약조건

en: Exclusion constraint...
ko: 제외 제약조건...

en: Tablespace
ko: 테이블스페이스

en: Access method
ko: 접근 방법

en: Changing access method will clear columns collection
ko: 접근 방법을 바꾸면서 칼럼 정렬 규칙도 함께 지웁니다

en: Constraint
ko: 제약조건

en: Please specify name for exclusion constraint.
ko: 제외 제약조건 이름을 지정하세요.

en: Please specify columns for exclusion constraint.
ko: 제외 제약조건용 칼럼을 지정하세요.

en: Foreign Keys
ko: 참조키

en: Could not find the foreign key constraint in the table.
ko: 해당 테이블에서 그 참조킨 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the foreign key.
ko: 참조키를 찾을 수 없습니다.

en: The specified foreign key could not be found.
ko: 지정한 참조키를 찾을 수 없습니다.

en: Foreign key dropped.
ko: 참조키를 없앴음.

en: Foreign key updated.
ko: 참조키를 고쳤음.

en: Local
ko: 로컬

en: Select column
ko: 칼럼을 선택하세요

en: Local column
ko: 로컬 칼럼

en: Foreign key
ko: 참조키

en: Foreign key...
ko: 참조키...

en: Validate foreign key
ko: 참조키 유효성검사

en: Match type
ko: 비교 방법

en: Validated?
ko: 유효성검사함?

en: Auto FK index?
ko: 자동 참조키 인덱스?

en: On update
ko: UPDATE

en: Action
ko: 동작

en: On delete
ko: DELETE

en: Please specify columns for Foreign key.
ko: 참조키용 칼럼을 지정하세요.

en: Please specify covering index name.
ko: 사용할 인덱스 이름을 지정하세요.

en: Primary Key
ko: 기본키

en: Unique Constraint
ko: 유니크 제약조건

en: Index constraint
ko: 인덱스 제약조건

en: Could not find the {} in the table.
ko: 해당 테이블에서 {} 객체를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find at least one required parameter (%s).
ko: 적어도 하나의 필요한 매개변수 (%s)를 찾을 수 없습니다.

en: The specified constraint could not be found.
ko: 지정한 제약조건을 찾을 수 없습니다.

en: {0} dropped.
ko: {0} 삭제됨.

en: Primary key
ko: 기본키

en: Unique constraint
ko: 유니크 제약조건

en: Select the column(s)
ko: 칼럼을 선택하세요

en: Index
ko: 인덱스

en: Please specify columns for %(node)s
ko: %(node)s 용 칼럼을 지정하세요

en: Oid
ko: OID

en: Indexes
ko: 인덱스

en: Could not find the index in the table.
ko: 해당 테이블에서 인덱스를 찾을 수 없습니다.

en: The specified index could not be found.
ko: 지정한 인덱스를 찾을 수 없습니다.

en: Index is dropped
ko: 인덱스 삭제됨

en: Sort order
ko: 정렬 순서

en: NULLs
ko: NULL

en: Index...
ko: 인덱스...

en: Access Method
ko: 접근 방법

en: Unique?
ko: 유니크?

en: Clustered?
ko: 클러스트됨?

en: Valid?
ko: 유효함?

en: Primary?
ko: 기본키?

en: System index?
ko: 시스템 인덱스?

en: Concurrent build?
ko: 테이블 잠금 없는 만들기?

en: Tablespace cannot be empty.
ko: 테이블스페이스를 지정하세요.

en: Access method cannot be empty.
ko: 접근 방법을 지정하세요.

en: You must specify column name.
ko: 칼럼 이름을 선택하세요.

en: You must specify at least one column.
ko: 적어도 하나 이상의 칼럼을 지정하세요.

en: Partitions
ko: 파티션

en: The specified partitioned table could not be found.
ko: 지정한 파티션 상위 테이블을 찾지 못했습니다.

en: Partition detached.
ko: 파티션 구성에서 뺐음.

en: The specified partition could not be found.
ko: 지정한 파티션을 찾지 못했습니다.

en: Partition
ko: 파티션

en: Truncate
ko: TRUNCATE

en: Enable All
ko: 모두 활성화

en: Disable All
ko: 모두 비활성화

en: Reset Statistics
ko: 통계정보 초기화

en: Detach Partition
ko: 파티션 제외

en: Truncate Table
ko: 테이블 자료 비움

en: Are you sure you want to truncate table %s?
ko: %s 테이블의 모든 자료를 한꺼번에 지울까요?

en: Reset statistics
ko: 통계정보 초기화

en: Are you sure you want to reset the statistics for table "%s"?
ko: "%s" 테이블의 통계정보를 초기화 할까요?

en: Are you sure you want to detach the partition %s?
ko: %s 테이블을 파티션 테이블에서 제외할까요?

en: Partitioned Table?
ko: 파티션 상위 테이블?

en: Partition Scheme
ko: 파티션 스킴

en: Advanced
ko: 부가정보

en: Inherited tables count
ko: 상속된 테이블 수

en: Foreign Key
ko: 참조키

en: Check constraint
ko: 체크 제약조건

en: Unique
ko: 유니크

en: Exclude constraint
ko: 제외 제약조건

en: Exclude
ko: 제외

en: Of type
ko: 자료형에서

en: Changing of table type will clear columns collection.
ko: 테이블 유형 변경은 칼럼 정렬 규칙을 지울 것입니다.

en: Has OIDs?
ko: OID사용?

en: Unlogged?
ko: 언로그?

en: Rows (estimated)
ko: 건 (추정값)

en: Rows (counted)
ko: 건 (실재값)

en: Inherits tables?
ko: 테이블 상속?

en: System table?
ko: 시스템 테이블?

en: Like
ko: LIKE

en: Relation
ko: 관계

en: Partition Type
ko: 파티션 종류

en: Range
ko: 범위

en: List
ko: 목록

en: Partition Keys
ko: 파티션 키

en: Are you sure you wish to detach this partition?
ko: 이 파티션 테이블을 제외할까요?

en: Parameter
ko: 매개변수

en: Security labels
ko: 보안 라벨

en: Storage settings
ko: 스토리지 설정

en: Table name cannot be empty.
ko: 테이블 이름을 지정하세요.

en: Table schema cannot be empty.
ko: 테이블 스키마를 지정하세요.

en: Table owner cannot be empty.
ko: 테이블 소유주를 지정하세요.

en: Please specify at least one key for partitioned table.
ko: 하나 이상의 파티션 키를 지정하세요.

en: Rules
ko: 룰

en: Could not find the rule in the table.
ko: 해당 테이블에서 그 룰을 찾을 수 없습니다.

en: The specified rule could not be found.
ko: 지정한 룰을 찾을 수 없습니다.

en: Rule dropped
ko: 룰 삭제됨

en: rule
ko: 룰

en: Rule...
ko: 룰...

en: Event
ko: 이벤트

en: Do Instead
ko: 대체 작업

en: Condition
ko: 조건

en: Commands
ko: 명령

en: System rule?
ko: 시스템 룰?

en: Please specify name.
ko: 이름을 지정하세요.

en: Key type
ko: 키 종류

en: Expression
ko: 표현식

en: Partition key type cannot be empty.
ko: 파티션 키를 지정하세요.

en: Partition key column cannot be empty.
ko: 파티션 키용 칼럼을 지정하세요.

en: Partition key expression cannot be empty.
ko: 파티션 키용 표현식을 지정하세요.

en: Operation
ko: 동작

en: Attach
ko: 추가

en: Create
ko: 만들기

en: Partition name cannot be empty.
ko: 파티션 이름을 지정하세요.

en: For range partition From field cannot be empty.
ko: 범위 파티션에서 From 값을 입력하세요.

en: For range partition To field cannot be empty.
ko: 범위 파티션에서 To 값을 입력하세요.

en: For list partition In field cannot be empty.
ko: 목록 파티션에서 In 값을 입력하세요.

en: Table...
ko: 테이블...

en: Count Rows
ko: 로우수 계산

en: Select to inherit from...
ko: 상속 받을 테이블 선택...

en: Remove column definitions?
ko: 칼럼 정의를 지울까요?

en: Changing 'Of type' will remove column definitions.
ko: '자료형에서' 값이 바뀌면 기존 칼럼 정의를 모두 지울 것입니다.

en: Partition table supports two types of keys:
ko: 파티션 키를 지정하는 방법에는 두 가지가 있습니다:

en: Column: User can select any column from the list of available columns.
ko: 칼럼: 사용 가능한 칼럼 목록에서 어떤 칼럼이나 선택할 수 있습니다.

en: Expression: User can specify expression to create partition key.
ko: 표현식: 파티션 키로 사용할 표현식을 직접 작성할 수 있습니다.

en: Example
ko: 예

en: Let's say, we want to create a partition table based per year for the column 'saledate', having datatype 'date/timestamp', then we need to specify the expression as 'extract(YEAR from saledate)' as partition key.
ko: 'date/timestamp'형의 'saledate' 칼럼 기준으로 년단위 파티션 테이블을 만들고자 한다면, 파티션 키로 'extract(YEAR from saledate)' 표현식을 지정할 수 있습니다.

en: Create a table: User can create multiple partitions while creating new partitioned table. Operation switch is disabled in this scenario.
ko: 만들기: 여기서 새로운 여러 파티션 하위 테이블들을 만들 수 있습니다. 이 상황에서는 이 동작 전환을 할 수 없습니다.

en: Edit existing table: User can create/attach/detach multiple partitions. In attach operation user can select table from the list of suitable tables to be attached.
ko: 편집: 하위 파티션 테이블을 만들거나 추가 하거나, 빼거나 할 수 있습니다. 추가를 할 경우라면, 사용할 수 있는 테이블 목록에서 해당 테이블을 선택할 수 있습니다.

en: From/To/In input: Values for these fields must be quoted with single quote. For more than one partition key values must be comma(,) separated.
ko: From/To/In 입력: 각 값들은 작은 따옴표로 둘러싸야합니다. 파티션 키가 두 개 이상인 경우는 쉼표로 그 구분을 해야합니다.

en: From/To: Enabled for range partition. Consider partitioned table with multiple keys of type Integer, then values should be specified like '100','200'.
ko: From/To: 범위 파티션이 활성화 때 사용, 정수형 자료형을 키로 쓰는 경우라면, '100', '200' 처럼 그 값을 각각 입력하세요.

en: In: Enabled for list partition. Values must be comma(,) separated and quoted with single quote.
ko: In： 목록 파티션이 활성화 때 사용, 각 값들은 작은 따옴표로 싸고, 값들의 구분은 쉼표로 하세요.

en: Average width
ko: 평균 넓이

en: Index scans
ko: 인덱스 조회수

en: Index tuples read
ko: 인덱스 튜플 읽기

en: Index tuples fetched
ko: 인덱스 튜플 fetch

en: Index blocks read
ko: 인덱스 블럭 읽기

en: Index blocks hit
ko: 인덱스 블럭 히트

en: Index size
ko: 인덱스 크기

en: Tree level
ko: 트리 수준

en: Root block no
ko: 최상위 블럭 번호

en: Internal pages
ko: 내부 페이지수

en: Leaf pages
ko: 리프 페이지수

en: Empty pages
ko: 빈 페이지수

en: Deleted pages
ko: 삭제된 페이지수

en: Average leaf density
ko: 평균 리프 간격

en: Leaf fragmentation
ko: 리프 단편화

en: Index name
ko: 인덱스 이름

en: Size
ko: 크기

en: Sequential scans
ko: 테이블 전체탐색

en: Sequential tuples read
ko: 테이블 전체탐색 튜플

en: Tuples inserted
ko: INSERT 튜플

en: Tuples updated
ko: UPDATE 튜플

en: Tuples deleted
ko: DELETE 튜플

en: Tuples HOT updated
ko: HOT UPDATE 튜플

en: Live tuples
ko: 실재 튜플

en: Dead tuples
ko: 삭제된 튜플

en: Heap blocks read
ko: 자료 블럭 읽기

en: Heap blocks hit
ko: 자료 블럭 히트

en: Toast blocks read
ko: 토스트 블럭 읽기

en: Toast blocks hit
ko: 토스트 블럭 히트

en: Toast index blocks read
ko: 토스트 인덱스 블럭 읽기

en: Toast index blocks hit
ko: 토스트 인덱스 블럭 히트

en: Last vacuum
ko: 최근 vacuum

en: Last autovacuum
ko: 최근 autovacuum

en: Last analyze
ko: 최근 analyze

en: Last autoanalyze
ko: 최근 autoanalyze

en: Vacuum counter
ko: Vacuum 수

en: Autovacuum counter
ko: Autovacuum 수

en: Analyze counter
ko: Analyze 수

en: Autoanalyze counter
ko: Autoanalyze 수

en: Table size
ko: 테이블 크기

en: Toast table size
ko: 토스트 테이블 크기

en: Indexes size
ko: 인덱스 크기

en: Tuple count
ko: 튜플 수

en: Tuple length
ko: 튜플 길이

en: Tuple percent
ko: 퓨틀 비율

en: Dead tuple count
ko: 삭제된 튜플 수

en: Dead tuple length
ko: 삭제된 튜플 길이

en: Dead tuple percent
ko: 삭제된 튜플 비율

en: Free space
ko: 빈 공간

en: Free percent
ko: 빈 공간 비율

en: Table name
ko: 테이블 이름

en: Triggers
ko: 트리거

en: Could not find the trigger in the table.
ko: 테이블에서 해당 트리거를 찾을 수 없습니다.

en: The specified trigger could not be found.
ko: 지정한 트리거를 찾을 수 없음.

en: Trigger is dropped
ko: 트리거 삭제됨

en: Trigger
ko: 트리거

en: Trigger...
ko: 트리거...

en: Enable trigger
ko: 트리거 활성화

en: Disable trigger
ko: 트리거 비활성화

en: Disable trigger failed
ko: 트리거 비활성화 실패

en: Trigger enabled?
ko: 트리거 활성화?

en: Row trigger?
ko: 로우 트리거?

en: Constraint trigger?
ko: 제약조건 트리거?

en: Trigger Function
ko: 트리거 함수

en: New table
ko: 새 테이블

en: System trigger?
ko: 시스템 트리거?

en: Trigger function cannot be empty.
ko: 트리거 함수를 지정하세요.

en: Specify at least one event.
ko: 적어도 하나 이상의 이벤트를 지정하세요.

en: Trigger code cannot be empty.
ko: 트리거 코드를 입력하세요.

en: PostgreSQL Catalog
ko: PostgreSQL 카탈로그

en: pgAgent Job Scheduler
ko: pgAgent 작업 일정관리

en: Could not find the type in the database.
ko: 해당 데이터베이스에서 그 자료형을 찾을 수 없습니다.

en: Composite types require at least two members.
ko: 복합 자료형은 적어도 두 개 이상의 속성이 필요합니다.

en: Subtype must be defined for range types.
ko: 범위 자료형은 그 하위 자료형이 있어야합니다.

en: External types require both input and output conversion functions.
ko: 외부 자료형은 입출력 변환 함수를 지정해야합니다.

en: The specified type could not be found.
ko: 지정한 자료형을 찾을 수 없습니다.

en: Type dropped
ko: 자료형 삭제됨

en: Member Name
ko: 구성요소 이름

en: Length/precision
ko: 길이/정밀도

en: Please specify the value for member name.
ko: 구성요소 이름을 입력하세요.

en: Please specify the type.
ko: 자료형을 지정하세요.

en: Length/precision should not be less than %(value)s
ko: 길이/정밀도는 %(value)s 이상이어야함

en: Length/precision should not be greater than %(value)s
ko: 길이/정밀도는 %(value)s 이하여야함

en: Scale should not be less than %(value)s
ko: 스케일은 %(value)s 이상이어야함

en: Scale should not be greater than %(value)s
ko: 스케일은 %(value)s 이하여야함

en: Type...
ko: 자료형...

en: Composite Type
ko: 복합 자료형

en: Enumeration Type
ko: 나열 자료형

en: Subtype
ko: 하위자료형

en: Range Type
ko: 범위 자료형

en: Subtype operator class
ko: 하위 자료형 연산자 클래스

en: Canonical function
ko: Canonical 함수

en: Subtype diff function
ko: 하위 자료형 구분 함수

en: External Type
ko: 외부 자료형

en: Input function
ko: 입력 함수

en: Required
ko: 필수

en: Output function
ko: 출력 함수

en: Receive function
ko: 수신 함수

en: Send function
ko: 송신 함수

en: Typmod in function
ko: Typmod 입력 함수

en: Typmod out function
ko: Typmod 출력 함수

en: Internal length
ko: 내부 길이

en: Analyze function
ko: 분석 함수

en: Delimiter
ko: 칼럼구분자

en: Alias
ko: 별칭

en: Members
ko: 맴버

en: Labels
ko: 라벨

en: System type?
ko: 시스템 자료형?

en: Type cannot be empty.
ko: 자료형을 선택하세요.

en: Subtype name cannot be empty.
ko: 하위 자료형 이름을 선택하세요.

en: Input function cannot be empty.
ko: 입력 함수를 선택하세요.

en: Output function cannot be empty.
ko: 출력 함수를 선택하세요.

en: Views
ko: 뷰

en: Materialized Views
ko: 구체화된 뷰

en: Could not find the view.
ko: 해당 뷰를 찾을 수 없습니다.

en: The specified view could not be found.
ko: 지정한 뷰를 찾을 수 없습니다.

en: View dropped
ko: 뷰 삭제됨

en: Could not find the view on the server.
ko: 서버에서 뷰를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the materialized view on the server.
ko: 서버에서 구체화된 뷰를 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the materialized view.
ko: 구체화된 뷰를 찾을 수 없습니다.

en: View refreshed
ko: 뷰 갱신됨

en: Materialized View
ko: 구체화된 뷰

en: Refresh View
ko: 뷰 갱신

en: Materialized View...
ko: 구체화된 뷰...

en: With data
ko: 자료 포함

en: With no data
ko: 자료 포함 안함

en: With data (concurrently)
ko: 자료 표함 (테이블 잠금 안함)

en: With no data (concurrently)
ko: 자료 포함 안함 (테이블 잠금 안함)

en: System view?
ko: 시스템 뷰?

en: With Data
ko: 자료 포함

en: Please enter view definition.
ko: 뷰 정의 탭으로 이동하세요.

en: View refreshed successfully
ko: 뷰 갱신 성공

en: Error refreshing view
ko: 뷰 갱신 오류

en: View...
ko: 뷰...

en: Check options
ko: 체크 옵션

en: Cascaded
ko: 캐시됨

en: Database
ko: 데이터베이스

en: Database...
ko: 데이터베이스...

en: Connect Database...
ko: 데이터베이스 접속...

en: Disconnect Database...
ko: 데이터베이스 끊기...

en: Connection lost
ko: 연결 끊김

en: Would you like to reconnect to the database?
ko: 다시 해당 데이터베이스로 붙을까요?

en: Disconnect the database
ko: 데이터베이스 연결 끊기

en: Are you sure you want to disconnect the database - %s?
ko: %s 데이터베이스 연결을 끊을까요?

en: Encoding
ko: 인코딩

en: Character type
ko: 문자 종류

en: Connection limit
ko: 연결 제한

en: Template?
ko: 템플릿?

en: Allow connections?
ko: 접속 허용?

en: Connect to database
ko: 데이터베이스 연결

en: Backends
ko: 백엔드

en: Xact committed
ko: 커밋수

en: Xact rolled back
ko: 롤백수

en: Tuples returned
ko: 반환튜플수

en: Tuples fetched
ko: 조회튜플수

en: Last statistics reset
ko: 마지막 통계치 초기화

en: Temporary files
ko: 임시 파일수

en: Size of temporary files
ko: 임시 파일 크기

en: Deadlocks
ko: 데드락수

en: Block read time
ko: 블록 읽기 시간

en: Block write time
ko: 블록 쓰기 시간

en: pgAgent Jobs
ko: pgAgent 작업

en: Could not find the pgAgent job on the server.
ko: 서버에서 pgAgent 작업을 찾을 수 없습니다.

en: Updated the next runtime to now.
ko: 다음 실행 시간을 현재로 갱신함.

en: Schedules
ko: 일정

en: Could not find the specified job step.
ko: 지정한 작업 스탭을 찾을 수 없습니다.

en: Job schedule creation failed.
ko: 작업 일정을 만들지 못했습니다.

en: Job schedule update failed.
ko: 작업 일정을 수정하지 못했습니다.

en: -- No SQL could be generated for the selected object.
ko: -- 선택한 객체에 대한 SQL 구문을 만들 수 없습니다.

en: Sunday
ko: 일요일

en: Monday
ko: 월요일

en: Tuesday
ko: 화요일

en: Wednesday
ko: 수요일

en: Thursday
ko: 목요일

en: Friday
ko: 금요일

en: Saturday
ko: 토요일

en: 1st
ko: 1일

en: 2nd
ko: 2일

en: 3rd
ko: 3일

en: 4th
ko: 4일

en: 5th
ko: 5일

en: 6th
ko: 6일

en: 7th
ko: 7일

en: 8th
ko: 8일

en: 9th
ko: 9일

en: 10th
ko: 10일

en: 11th
ko: 11일

en: 12th
ko: 12일

en: 13th
ko: 13일

en: 14th
ko: 14일

en: 15th
ko: 15일

en: 16th
ko: 16일

en: 17th
ko: 17일

en: 18th
ko: 18일

en: 19th
ko: 19일

en: 20th
ko: 20일

en: 21st
ko: 21일

en: 22nd
ko: 22일

en: 23rd
ko: 23일

en: 24th
ko: 24일

en: 25th
ko: 25일

en: 26th
ko: 26일

en: 27th
ko: 27일

en: 28th
ko: 28일

en: 29th
ko: 29일

en: 30th
ko: 30일

en: 31st
ko: 31일

en: Last day
ko: 말일

en: January
ko: 1월

en: February
ko: 2월

en: March
ko: 3월

en: April
ko: 4월

en: May
ko: 5월

en: June
ko: 6월

en: July
ko: 7월

en: August
ko: 8월

en: September
ko: 9월

en: October
ko: 10월

en: November
ko: 11월

en: December
ko: 12월

en: Date
ko: 날짜

en: Time
ko: 시간

en: Please specify date/time.
ko: 날짜/시간을 지정하세요.

en: Please specify unique set of exceptions.
ko: 유일한 제외 설정을 지정하세요.

en: Schedule
ko: 일정

en: Schedule...
ko: 일정...

en: End
ko: 끝

en: Week days
ko: 요일

en: Month days
ko: 월일

en: Months
ko: 월

en: Hours
ko: 시

en: Minutes
ko: 분

en: Exceptions
ko: 제외

en: Days
ko: 일

en: Repeat
ko: 반복

en: Week Days
ko: 요일

en: Select the weekdays...
ko: 요일 선택...

en: Month Days
ko: 월일

en: Select the month days...
ko: 월일 선택...

en: Select the months...
ko: 달 선택...

en: Times
ko: 시간

en: Select the hours...
ko: 시 선택...

en: Select the minutes...
ko: 분 선택...

en: Please enter the start time.
ko: 시작 시간을 입력하세요.

en: Start time must be less than end time
ko: 시작 시간이 마침 시간보다 일러야함

en: pgAgent Job
ko: pgAgent 작업

en: pgAgent Job...
ko: pgAgent 작업...

en: Run now
ko: 지금 실행

en: Not running currently.
ko: 현재 실행중이지 않음.

en: Unknown
ko: 알수없음

en: Job class
ko: 작업 클래스

en: Host agent
ko: 호스트 에이전트

en: Created
ko: 만든날

en: Changed
ko: 변경됨

en: Next run
ko: 다음 실행일

en: Last run
ko: 마지막 실행일

en: Last result
ko: 마지막 반환값

en: Steps
ko: 스탭

en: Job step creation failed.
ko: 작업 스탭을 만들지 못했습니다.

en: Job step update failed.
ko: 작업 스탭을 수정하지 못했습니다.

en: Step
ko: 스탭

en: Job Step...
ko: 작업 스탭...

en: Kind
ko: 종류

en: Batch
ko: 배치작업

en: Connection type
ko: 연결 형태

en: Remote
ko: 원격

en: Connection string
ko: 연결 문자열

en: Please select the database on which the job step will run.
ko: 작업을 실행할 데이터베이스를 선택하세요.

en: Fail
ko: 실패

en: Success
ko: 성공

en: Ignore
ko: 무시

en: SQL query
ko: SQL 쿼리

en: Script
ko: 스크립트

en: Please select a database.
ko: 데이터베이스를 선택하세요.

en: Please enter a connection string.
ko: 연결 문자열을 입력하세요.

en: Please enter a valid connection string.
ko: 바른 연결 문자열을 입력하세요.

en: Invalid parameter in the connection string - %s.
ko: 연결 문자열에 알맞지 않은 매개 변수가 있습니다 - %s.

en: Please specify code to execute.
ko: 실행할 코드를 지정하세요.

en: Please select valid on error option .
ko: 오류가 있는 옵션을 바르게 고치세요.

en: Run
ko: 실행

en: Status
ko: 상태

en: Start time
ko: 시작 시간

en: Duration
ko: 소요 시간

en: End time
ko: 마침 시간

en: Result
ko: 결과

en: Output
ko: 출력

en: Resource Groups
ko: 리소스 그룹

en: Could not find the resource group.
ko: 리소스 그룹을 찾을 수 없음.

en: The specified resource group could not be found.
ko: 지정한 리소스 그룹을 찾을 수 없습니다.

en: Resource Group dropped
ko: 리소스 그룹 삭제됨

en: The specified resource group could not be found.
ko: 지정한 리소스 그룹을 찾을 수 없습니다.

en: Resource Group
ko: 리소스 그룹

en: Resource Group...
ko: 리소스 그룹...

en: CPU rate limit (%%)
ko: CPU 사용량 제한 (%%)

en: CPU rate limit cannot be empty.
ko: CPU 사용량 제한값을 입력하세요.

en: Dirty rate limit cannot be empty.
ko: Dirty rate limit 값을 입력하세요.

en: Login/Group Roles
ko: 로그인/그룹 롤

en: Date format is invalid.
ko: 날짜 형식이 잘못됨.

en: The current user does not have permission to drop the role.
ko: 현재 사용자는 롤을 삭제한 권한이 없습니다.

en: The current user does not have permission to update the role.
ko: 현재 사용자는 롤을 갱신할 권한이 없습니다.

en: The current user does not have permission to create the role.
ko: 현재 사용자는 새 롤을 만들 권한이 없습니다.

en: Could not find the role on the database server.
ko: 해당 데이터베이스에서 그 롤을 찾을 수 없습니다.

en: Could not find the role information.
ko: 해당 롤 정보를 찾을 수 없습니다.

en: Could not drop the role.
    {0}
ko: 롤을 삭제할 수 없음.
    {0}

en: Could not generate reversed engineered query for the role.
    {0}
ko: 해당 롤에 대한 SQL 구문을 만들 수 없습니다.
    {0}

en: Could not generate reversed engineered query for the role.
ko: 해당 롤에 대한 SQL 구문을 만들 수 없습니다.

en: Could not create the role.
    {0}
ko: 롤을 만들 수 없습니다.
    {0}

en: Could not retrieve the role information.
    {0}
ko: 해당 롤 정보를 구할 수 없습니다.
    {0}

en: Error retrieving variable information for the role.
    {0}
ko: 해당 롤의 변수 정보를 구할 수 없습니다.
    {0}

en: Provider
ko: 제공자

en: Security Label
ko: 보안 라벨

en: Please specify the value for all the security providers.
ko: 모든 보안 제공자를 위한 값을 지정하세요.

en: Select members
ko: 구성원 선택

en: Login/Group Role
ko: 로그인/그룹 롤

en: Login Role
ko: 로그인 롤

en: Group Role
ko: 그룹 롤

en: Login/Group Role...
ko: 로그인/그룹 롤...

en: Password
ko: 비밀번호

en: Account expires
ko: 사용만료일

en: Can login?
ko: 로그인 가능?

en: Superuser
ko: 슈퍼유저

en: Create roles?
ko: 롤 만들 수 있음?

en: Create databases?
ko: 데이터베이스 만들 수 있음?

en: Update catalog?
ko: 카탈로그 갱신할 수 있음?

en: Inherit rights from the parent roles?
ko: 상위 롤에서 권한을 상속할 수 있음?

en: Can initiate streaming replication and backups?
ko: 스트리밍 복제와 백업을 할 수 있음?

en: Roles
ko: 롤

en: Membership
ko: 맴버쉽

en: Grantee
ko: 수여자

en: Grantor
ko: 부여자

en: A grantee must be selected.
ko: 수여자를 선택하세요.

en: At least one privilege should be selected.
ko: 적어도 하나 이상의 접근 권한이 선택되어야합니다.

en: Label must be specified.
ko: 라벨은 반드시 지정해야합니다.

en: Server...
ko: 서버...

en: Connect Server
ko: 서버 접속

en: Disconnect Server
ko: 서버 접속 끊기

en: Reload Configuration
ko: 설정 다시 적용

en: Add Named Restore Point...
ko: 명명된 복원점 추가...

en: Change Password...
ko: 비밀번호 변경...

en: Pause Replay of WAL
ko: WAL 반영 일시중지

en: Resume Replay of WAL
ko: WAL 반영 재개

en: Disconnect server
ko: 서버 연결 끊기

en: Are you sure you want to disconnect the server %(server)s?
ko: %(server)s 서버 접속을 끊을까요?

en: Reload server configuration
ko: 서버 환경설정 재반영

en: Are you sure you want to reload the server configuration on %s?
ko: %s 서버 환경 설정을 다시 불러올까요?

en: Enter the name of the restore point to add
ko: 추가할 복원 지점 이름을 입력하세요

en: Please enter a valid name.
ko: 바른 이름을 입력하세요.

en: Restore point name
ko: 복원 지점 이름

en: Current Password
ko: 현재 비밀번호

en: New Password
ko: 새 비밀번호

en: Confirm Password
ko: 비밀번호 확인

en: Change Password
ko: 비밀번호 변경

en: Ok
ko: OK

en: Cancel
ko: 취소

en: Change Password
ko: 비밀번호 변경

en: Server group
ko: 서버 그룹

en: Server type
ko: 서버 종류

en: Connected?
ko: 연결됨?

en: Connection
ko: 연결

en: Connect now?
ko: 지금 접속 할까요?

en: Save password?
ko: 비밀번호 저장?

en: Stored Password
ko: 저장된 비밀번호

en: Database passwords cannot be stored when using SSH tunnelling. The 'Save password' option has been turned off.
ko: SSH 터널링으로 접속할 경우 데이터베이스 비밀번호는 저장 할 수 없습니다.  '비밀번호 저장' 옵션이 비활성화 되었습니다.

en: SSL mode
ko: SSL 모드

en: Allow
ko: 허용

en: Disable
ko: 비활성화

en: Client certificate
ko: 클라이언트 인증

en: Client certificate key
ko: 클라이언트 인증키

en: Root certificate
ko: 루트 인증서

en: Certificate revocation list
ko: 인증서 폐기 목록

en: SSL compression?
ko: SSL 압축?

en: Use SSH tunneling
ko: SSH 터널링 사용

en: SSH Tunnel
ko: SSH 터널

en: Tunnel host
ko: 터널 호스트

en: Tunnel port
ko: 터널 포트

en: Authentication
ko: 인증

en: Identity file
ko: 식별 파일

en: Host address
ko: 호스트 주소

en: DB restriction
ko: DB 제한

en: Password file
ko: 비밀번호 파일

en: Service
ko: 서비스

en: Connection timeout (seconds)
ko: 연결 제한시간(초)

en: Connect to Server
ko: 서버 접속

en: Please select a parameter name.
ko: 매개변수 이름을 선택하세요.

en: Add new row
ko: 새 로우 추가

en: Tablespaces
ko: 테이블스페이스

en: Could not find the tablespace.
ko: 해당 테이블스페이스를 찾을 수 없음.

en: Could not find the tablespace information.
ko: 해당 테이블스페이스 정보를 찾을 수 없음.

en: The specified tablespace could not be found.
ko: 지정한 테이블스페이스를 찾을 수 없음.

en: Tablespace dropped
ko: 테이블스페이스 삭제됨

en: Could not find the tablespace on the server.
ko: 해당 서버에서 해당 테이블스페이스를 찾을 수 없음.

en: Tablespace...
ko: 테이블스페이스...

en: Move objects to...
ko: 객체 이동...

en: New tablespace
ko: 새 테이블스페이스

en: Object type
ko: 객체 종류

en: Materialized views
ko: 구체화된 뷰

en: Object owner
ko: 객체 소유주

en: Move objects to another tablespace
ko: 다른 테이블스페이스로 이동

en: Users
ko: 사용자

en: Please select tablespace
ko: 테이블스페이스를 선택하세요

en: Move objects...
ko: 객체 이동...

en: Are you sure you wish to move the objects from %(old_tablespace)s to %(new_tablespace)s?
ko: 해당 객체를 %(old_tablespace)s 에서 %(new_tablespace)s 테이블스페이스로 이동하겠습니까?

en: Location
ko: 위치

en: Location cannot be empty.
ko: 위치를 입력하세요.

en: Please enter the password for the user '{0}' to connect the server - "{1}"
ko: 해당 서버에 접속할 '{0}' 사용자의 비밀번호를 입력하세요 - "{1}"

en: SSH Tunnel password for the identity file '{0}' to connect the server "{1}"
ko: 해당 서버 "{1}" 에 접속할 '{0}' 식별 파일용 SSH 터널 비밀번호

en: SSH Tunnel password for the user '{0}' to connect the server "{1}"
ko: 해당 서버 "{1}" 에 접속할 '{0}' 사용자의 SSH 터널 비밀번호

en: Database server password for the user '{0}' to connect the server "{1}"
ko: 해당 서버 "{1}" 에 접속할 '{0}' 사용자의 데이터베이스 비밀번호

en: Backend start
ko: 접속시각

en: Client
ko: 클라이언트

en: Application
ko: 응용프로그램

en: Wait event type
ko: 대기 이벤트 종류

en: Wait event name
ko: 대기 이벤트 이름

en: Query
ko: 쿼리

en: Query start
ko: 쿼리 시작시각

en: Xact start
ko: Xact 시작시간

en: Streaming Replication
ko: 스트리밍 복제

en: Waiting?
ko: 대기중?

en: Server Group
ko: 서버 그룹

en: Server Group...
ko: 서버 그룹...

en: The ID cannot be changed.
ko: ID는 변경될 수 없습니다.

en: Please select an object in the tree view.
ko: 탐색기에서 한 객체를 선택하세요.

en: Dependencies
ko: 상위의존

en: Dependents
ko: 하위의존

en: No object selected
ko: 선택된 객체 없음

en: Error retrieving details for the node.
ko: 해당 노드 상세 정보 처리 중 오류 발생.

en: Are you sure you wish to close the %s browser?
ko: %s 창을 정말 닫을까요?

en: Refresh...
ko: 새로고침...

en: Query Tool...
ko: 쿼리 도구...

en: Error retrieving properties - %s.
ko: 다음 속성 가져오기 실패 - %s.

en: Error message
ko: 오류 메시지

en: Additional info
ko: 추가정보

en: Properties...
ko: 속성...

en: Delete/Drop
ko: 삭제

en: Drop Cascade
ko: 삭제(관련하위모두)

en: %s Script
ko: %s 스크립트

en: Retrieving data from the server...
ko: 서버에서 자료 가져오는 중...

en: Error retrieving properties - %s
ko: 다음 속성 처리 중 오류 - %s

en: Please wait while we fetch information about the node from the server...
ko: 서버에서 각 노드 정보를 가져오고 있습니다. 기다려주세요...

en: Create - %s
ko: 만들기 - %s

en: Are you sure want to stop editing the properties of %s "%s"?
ko: %s "%s" 속성 편집을 중지할까요?

en: Edit in progress?
ko: 편집 중인가요?

en: Are you sure you want to drop %s "%s" and all the objects that depend on it?
ko: %s "%s" 객체를 삭제하면서 의존하는 모든 하위 객체들도 함께 삭제할까요?

en: The %s "%s" cannot be dropped.
ko: %s "%s" 없애지 못했습니다.

en: Are you sure you want to drop %s "%s"?
ko: %s "%s" 삭제할까요?

en: Error dropping %s: "%s"
ko: %s 삭제 중 오류: "%s"

en: Edit
ko: 편집

en: SQL help for this object type.
ko: 이 객체에 대한 SQL 도움말을 봅니다.

en: Error saving properties
ko: 속성 저장 중 오류 발생

en: Help for this dialog.
ko: 이 대화창 도움말.

en: Save
ko: 저장

en: Save this object.
ko: 이 개체를 저장하세요.

en: Cancel changes to this object.
ko: 이 객체의 변경 사항을 저장하지 않습니다.

en: Reset
ko: 초기화

en: Reset the fields on this dialog.
ko: 이 대화창 각 값들을 초기화 합니다.

en: Select All
ko: 전체선택

en: Unselect All
ko: 전체 해제

en: Close
ko: 닫기

en: Maximize
ko: 최대화

en: Back
ko: 이전

en: Next
ko: 다음

en: Loading {0} v{1}...
ko: {0} v{1} 로딩중…

en: File
ko: 파일

en: Object
ko: 객체

en: Management
ko: 관리

en: Tools
ko: 도구들

en: Help
ko: 도움말

en: Logout
ko: 로그아웃

en: You are currently running version {0} of {1}, however the current version is {2}.
ko: 현재 {1}의 {0} 버전이 실행 중이지만, 현재 버전은 {2} 입니다.

en: Please click <a class="alert-link" href="{0}" target="_new">here</a> for more information.
ko: 보다 자세한 정보는 <a class="alert-link" href="{0}" target="_new">여기</a>를 클릭하세요.

en: Dashboard
ko: 대시보드

en: Dashboards
ko: 대시보드

en: Session statistics refresh rate
ko: 세션 통계 새로고침 빈도

en: Graphs
ko: 그래프

en: The number of seconds between graph samples.
ko: 새로고침 작업 빈도용 초(second)

en: Transaction throughput refresh rate
ko: 트랜잭션량 새로고침 빈도

en: Tuples in refresh rate
ko: 입력 튜플 새로고침 빈도

en: Tuples out refresh rate
ko: 출력 튜플 새로고침 빈도

en: Block I/O statistics refresh rate
ko: 블럭 I/O 통계정보 새로고침 빈도

en: Show graphs?
ko: 그래프 보임?

en: If set to True, graphs will be displayed on dashboards.
ko: True로 지정하면 대시보드에 그래프가 보입니다.

en: Show activity?
ko: 세션 정보 보임?

en: If set to True, activity tables will be displayed on dashboards.
ko: True로 지정하면 대시보드에 현재 접속해 있는 세션 활동 상태가 보입니다.

en: Please connect to the selected server to view the table.
ko: 테이블을 보려면, 먼저 해당 서버로 접속하세요.

en: Please connect to the selected server to view the graph.
ko: 그래프를 보려면, 먼저 해당 서버로 접속하세요.

en: Please connect to the selected database to view the table.
ko: 테이블을 보려면, 먼저 해당 데이터베이스로 접속하세요.

en: Please connect to the selected database to view the graph.
ko: 그래프를 보려면, 먼저 해당 데이터베이스로 접속하세요.

en: Failed
ko: 실패

en: Cancel the active query
ko: 쿼리 중지

en: Terminate the session
ko: 세션 종료

en: Cancel Active Query?
ko: 실행 중인 쿼리를 중지 할까요?

en: Are you sure you wish to cancel the active query?
ko: 정말 실행 중인 쿼리를 중지 할까요?

en: Active query cancelled successfully.
ko: 실행 중인 쿼리가 중지됨.

en: An error occurred whilst cancelling the active query.
ko: 쿼리 실행 중지 작업 중 오류가 발생했습니다.

en: Terminate Session?
ko: 세션을 끊을까요?

en: Are you sure you wish to terminate the session?
ko: 해당 세션을 정말 끊어버릴까요?

en: Session terminated successfully.
ko: 세션 연결을 정상으로 끊었습니다.

en: An error occurred whilst terminating the active query.
ko: 세션 끊기 작업 도중 오류가 발생했습니다.

en: View the active session details
ko: 활성 세션 세부 정보를 보기

en: Backend type
ko: 백엔드 종류

en: Details
ko: 세부정보

en: Query started at
ko: 쿼리 시작시간

en: Last state changed at
ko: 마지막 상태 변경 시간

en: An error occurred whilst loading the dashboard.
ko: 대시보드를 불러오는 중 오류가 발생했습니다.

en: Please connect to the selected server to view the dashboard.
ko: 대시보드를 보려는 서버로 먼저 접속하세요.

en: An error occurred whilst rendering the graph.
ko: 그래프 그리는 중 오류가 발생했습니다.

en: An error occurred whilst rendering the table.
ko: 테이블을 표시하는 중 오류가 발생했습니다.

en: State
ko: 상태

en: Wait Event
ko: Wait 이벤트

en: Blocking PIDs
ko: 잠근 PID

en: Lock type
ko: 잠금 종류

en: Target relation
ko: 대상 릴레이션

en: Page
ko: 페이지

en: Tuple
ko: 튜플

en: vXID (target)
ko: vXID (대상)

en: XID (target)
ko: XID (대상)

en: Class
ko: 클래스

en: Object ID
ko: 객체 ID

en: vXID (owner)
ko: vXID (소유주)

en: Granted?
ko: 취득함?

en: Category
ko: 카테고리

en: Setting
ko: 설정

en: Unit
ko: 유닛

en: Description
ko: 설명

en: The session is already in idle state.
ko: 해당 세션은 이미 유휴 상태입니다.

en: Database sessions
ko: 데이터베이스 세션

en: Transactions per second
ko: 초당 트랜잭션수

en: Tuples in
ko: 입력튜플수

en: Tuples out
ko: 출력튜플수

en: Block I/O
ko: 블럭 I/O

en: Database activity
ko: 데이터베이스 활성상태

en: Sessions
ko: 세션들

en: Locks
ko: 잠금들

en: Prepared Transactions
ko: Pre.XID

en: Refresh
ko: 새로고침

en: All Dashboard elements are currently disabled.
ko: 모든 대시보드 요소들이 비활성화 되어있습니다.

en: Server sessions
ko: 서버 세션

en: Server activity
ko: 서버 활성상태

en: Configuration
ko: 설정

en: Dashboard has been disabled by user.
ko: 대시보드를 사용하지 않도록 사용자가 설정했습니다.

en: Welcome
ko: 환영합니다

en: Feature rich
ko: 다양한 기능

en: Maximises PostgreSQL
ko: PostgreSQL을 제일 잘 쓸 수 있는

en: Open Source
ko: 오픈 소스

en: pgAdmin is an Open Source administration and management tool for the PostgreSQL database. It includes a graphical administration interface, an SQL query tool, a procedural code debugger and much more. The tool is designed to answer the needs of developers, DBAs and system administrators alike.
ko: pgAdmin은 오픈 소스로 만든 PostgreSQL 데이터베이스 전용 관리 도구입니다. 그래픽 관리 화면, SQL 쿼리 도구, 프로시져 코드 디버거 등 다양한 기능을 제공하고 있습니다. 이 프로그램은 개발자, DBA, 시스템 관리자들의 다양한 요구를 반영해서 만들어가고 있습니다.

en: Quick Links
ko: 바로 가기

en: Add New Server
ko: 새 서버 추가

en: Configure pgAdmin
ko: pgAdmin 설정

en: Getting Started
ko: 관련 사이트

en: PostgreSQL Documentation
ko: PostgreSQL 문서

en: pgAdmin Website
ko: pgAdmin 홈페이지

en: Community Support
ko: 커뮤니티 지원

en: Reads
ko: 읽기수

en: Hits
ko: 히트수

en: Total
ko: 전체

en: Active
ko: 활성

en: Idle
ko: 유휴

en: Inserts
ko: INSERT

en: Updates
ko: UPDATE

en: Deletes
ko: DELETE

en: Fetched
ko: 조회

en: Returned
ko: 반환

en: Transactions
ko: 트랜잭션

en: Commits
ko: COMMIT

en: Rollbacks
ko: ROLLBACK

en: Online Help
ko: 온라인 도움말

en: PostgreSQL Website
ko: PostgreSQL 홈페이지

en: SQL Help
ko: SQL 도움말

en: PostgreSQL Help Path
ko: PostgreSQL 도움말 경로

en: Path to the PostgreSQL documentation. $VERSION$ will be replaced with the major.minor version number.
ko: PostgreSQL 문서 경로. $VERSION$ 문자열은 해당 버전으로 대체됩니다.

en: EDB Advanced Server Help Path
ko: EDB Advanced Server 도움말 경로

en: Path to the EDB Advanced Server documentation. $VERSION$ will be replaced with the major.minor version number.
ko: EDB Advanced Server 문서 경로. $VERSION$ 문자열은 해당 버전으로 대체됩니다.

en: Miscellaneous
ko: 기타

en: User language
ko: 표시 언어

en: Could not find a process with the specified ID.
ko: 지정한 ID의 프로세스를 찾을 수 없습니다.

en: The process has already been started.
ko: 해당 프로세스가 이미 실행중입니다.

en: The process has already finished and cannot be restarted.
ko: 해당 프로세스가 이미 종료되었으며 재실행 할 수 없습니다.

en: Status for the background process '{0}' could not be loaded.
ko: '{0}' 백그라운드 프로세스 상태를 불러올 수 없습니다.

en: Started
ko: 시작시각

en: Successfully completed.
ko: 성공적으로 완료됨.

en: Failed (exit code: %s).
ko: 실패함 (종료 코드: %s).

en: Click here for details.
ko: 자세한 내용 보기.

en: seconds
ko: 초

en: Execution time
ko: 실행 시간

en: Error retrieving the information - %s
ko: 다음 정보를 가져오는 중 오류 발생 - %s

en: Failed to retrieve data from the server.
ko: 서버에서 관련 자료를 가져옵니다.

en: No object selected.
ko: 선택한 객체 없음.

en: No dependent information is available for the current object.
ko: 현재 선택한 객체와 의존(하위) 관계가 있는 정보가 없습니다.

en: Fetching dependent information from the server...
ko: 서버에서 의존성(하위) 정보를 가져옵니다...

en: No dependency information is available for the current object.
ko: 현재 선택한 객체와 의존(상위) 관계가 있는 정보가 없습니다.

en: Fetching dependency information from the server...
ko: 서버에서 의존성(상위) 정보를 가져옵니다...

en: Maximum file upload size (MB)
ko: 최대 파일 업로드 크기 (MB)

en: File dialog view
ko: 파일 선택 대화창

en: Grid
ko: 그리드

en: Show hidden files and folders?
ko: 숨은 파일/디렉터리를 보일까요?

en: No permission to operate on specified path.
ko: 지정한 경로에서의 작업을 위한 접근 권한이 부족합니다.

en: '{0}' file does not exist.
ko: '{0}' 파일 없음.

en: Permission denied
ko: 접근 권한 없음

en: Access denied ({0})
ko: 접근이 거부됨 ({0})

en: Error: {0}
ko: 오류: {0}

en: Not allowed
ko: 허용하지 않음

en: Renamed successfully.
ko: 이름 바꾸기 성공.

en: There was an error renaming the file:
ko: 해당 파일의 이름을 바꾸는데 오류가 발생했습니다:

en: Select
ko: 선택

en: Error occurred while checking access permission.
ko: 접근 권한 검사 도중 오류가 발생했습니다.

en: Loading...
ko: 로딩중...

en: Show hidden files and folders
ko: 숨은 파일/디렉터리 보임

en: All Files
ko: 모든 파일

en: Format
ko: 형식

en: Home
ko: 홈

en: Download File
ko: 다운로드 파일

en: Delete File/Folder
ko: 파일/디렉터리 삭제

en: Rename File/Folder
ko: 파일/디렉터리 이름 바꾸기

en: Create new folder
ko: 새 디렉터리 만들기

en: View as grid
ko: 그리드로 보기

en: View as table
ko: 표로 보기

en: Are you sure you want to delete this item?
ko: 이 항목을 정말 지울까요?

en: Are you sure you want to replace this file?
ko: 이 파일을 정말 덮어쓸까요?

en: No SQL could be generated for the selected object.
ko: 선택한 객체를 위한 SQL 구문을 만들 수 없음.

en: No statistics are available for the selected object.
ko: 선택된 객체를 위한 사용가능한 통계정보가 없음.

en: Preferences
ko: 설정

en: label
ko: 라벨

en: Show
ko: 보임

en: Hide
ko: 숨김

en: Category is not selected.
ko: 카테고리가 선택되지 않았음.

en: Reset Layout
ko: 레이아웃 초기화

en: This URL cannot be called directly.
ko: 이 URL은 직접 호출 될 수 없음.

en: Reset layout
ko: 레이아웃 재설정

en: Are you sure you want to reset the current layout? This will cause the application to reload and any un-saved data will be lost.
ko: 현재 레이아웃을 초기화합니다. 이 작업이 진행되면 응용프로그램이 다시 로딩되며 저장 되지 않은 자료는 버려집니다. 계속할까요?

en: Connection Lost
ko: 연결 끊김

en: Click for details.
ko: 세부정보를 보려면 클릭하세요.

en: Unknown error
ko: 알 수 없는 오류

en: Nothing changed.
ko: 변경사항 없음.

en: General
ko: 일반

en: Note
ko: 노트

en: More
ko: 자세히

en: Less
ko: 간략히

en: Edit row
ko: 로우 편집

en: This object is not user editable.
ko: 이 객체는 사용자 편집을 허용하지 않습니다.

en: Are you sure you wish to delete this row?
ko: 이 로우를 정말 지울까요?

en: Delete Row
ko: 로우 삭제

en: This object cannot be deleted.
ko: 이 객체는 삭제할 수 없습니다.

en: Delete row
ko: 로우 삭제

en: Array Values
ko: 배열 값

en: An unexpected error occurred - ensure you are logged into the application.
ko: 예상치 못한 오류 발생 - 접속 상태를 확인 하세요.

en: Transaction status check failed.
ko: 트랜잭션 상태 검사 실패.

en: Please select server or child node from the browser tree.
ko: 탐색기에서 서버나 그 하위 노드를 선택하세요.

en: Please configure the PostgreSQL Binary Path in the Preferences dialog.
ko: 설정창에서 PostgreSQL 실행파일 경로를 지정하세요.

en: Please configure the EDB Advanced Server Binary Path in the Preferences dialog.
ko: 설정창에서 EDB Advanced Server 실행파일 경로를 지정하세요.

en: Configuration required
ko: 환경설정 필요함

en: Failed to load preference %s of module %s
ko: %s 설정(해당 모듈: %s)을 불러오기 실패

en: Maintenance database must be specified.
ko: 접속할 데이터베이스를 입력해야 합니다.

en: Username must be specified.
ko: 사용자이름을 지정해야합니다.

en: Port must be specified.
ko: 포트를 지정해야합니다.

en: SSH Tunnel host must be specified.
ko: SSH 터널 호스트 이름을 지정하세요.

en: SSH Tunnel port must be specified.
ko: SSH 터널 포트를 지정하세요.

en: SSH Tunnel username must be specified.
ko: SSH 터널 사용자 이름을 지정하세요.

en: SSH Tunnel identity file must be specified.
ko: SSH 터널 식별 파일을 지정하세요.

en: Either Host name, Address or Service must be specified.
ko: 호스트 이름이나, IP 주소, 또는 서비스 이름을 지정하세요.

en: Host address must be valid IPv4 or IPv6 address.
ko: 호스트 주소는 IPv4나 IPv6 주소 형식이어야 합니다.

en: External Table
ko: 외부 테이블

en: Format Type
ko: 양식 종류

en: Format Optionos
ko: 양식 옵션

en: External Options
ko: 외부 옵션

en: Command
ko: 명령

en: Error
ko: 오류

en: Oops, unable to copy to clipboard
ko: 클립보드로 복사할 수 없음

en: Select/Deselect All
ko: 전체선택/해제

en: Query returned successfully in %s.
ko: 쿼리 실행 완료 시간: %s.

en: Sort/Filter options
ko: 정렬/필터 옵션

en: Loading data...
ko: 자료 로딩중...

en: Filter updated successfully
ko: 검색 조건이 적용되었음

en: Please select a column.
ko: 칼럼을 선택하세요.

en: Please select the order.
ko: 정렬 방법을 선택하세요.

en: SQL Filter
ko: 조건 검색

en: Data Sorting
ko: 자료 정렬

en: Recorded time
ko: 기록된 시간

en: Process ID
ko: 프로세스ID

en: %(appname)s Password Change
ko: %(appname)s 비밀번호 바꾸기

en: Recover %(appname)s Password
ko: %(appname)s 비밀번호 재발급

en: Enter the email address for the user account you wish to recover the password for:
ko: 비밀번호를 재설정할 이메일 주소를 입력하세요:

en: Recover Password
ko: 비밀번호 재발급

en: %(appname)s Login
ko: %(appname)s 로그인

en: Login
ko: 로그인

en: Forgotten your <a href="%(url)s">password</a>?
ko: <a href="%(url)s">비밀번호</a>를 잊었나요?

en: %(appname)s Password Reset
ko: %(appname)s 비밀번호 재설정

en: Reset Password
ko: 비밀번호 재설정

en: This URL cannot be requested directly.
ko: 이 URL은 직접 호출 될 수 없습니다.

en: Backup
ko: 백업

en: Backing up an object on the server '{0}' from database '{1}'...
ko: '{1} 서버의 '{0}' 데이터베이스를 백업중입니다...

en: Backing up the global objects on the server '{0}'...
ko: '{0}' 서버의 전역 객체들을 백업중입니다...

en: Backing up the server '{0}'...
ko: '{0}' 서버를 백업 중입니다...

en: Running command:
ko: 실행할 명령:

en: Could not find the specified server.
ko: 지정한 서버를 찾을 수 없음.

en: Please connect to the server first.
ko: 먼저 서버에 접속하세요.

en: Filename
ko: 파일이름

en: Role name
ko: 롤 이름

en: Verbose messages
ko: 자세한 메시지

en: Force double quote on identifiers
ko: 식별자는 무조건 큰따옴표 사용

en: The backup format will be PLAIN
ko: 백업 양식은 PLAIN으로 처리합니다

en: Only objects global to the entire database will be backed up in PLAIN format
ko: 서버 전역 객체는 PLAIN 양식으로만 백업됨

en: Directory
ko: 디렉터리

en: Compression ratio
ko: 압축 비율

en: Number of jobs
ko: 작업 프로세스 수

en: Sections
ko: 섹션

en: Dump options
ko: 덤프 옵션

en: Pre-data
ko: 자료앞

en: Data
ko: 자료

en: Post-data
ko: 자료뒤

en: Type of objects
ko: 객체 종류

en: Only data
ko: 자료만

en: Only schema
ko: 스키마만

en: Do not save
ko: 저장 안함

en: Privilege
ko: 접근권한

en: Unlogged table data
ko: Unlogged 테이블 자료

en: Queries
ko: 쿼리

en: Use Column Inserts
ko: 칼럼 INSERT 사용

en: Use Insert Commands
ko: INSERT 구문 사용

en: Include CREATE DATABASE statement
ko: CREATE DATABASE 구문 포함

en: Include DROP DATABASE statement
ko: DROP DATABASE 구문 포함

en: $ quoting
ko: $ 인용부호

en: With OID(s)
ko: OID 포함

en: Use SET SESSION AUTHORIZATION
ko: SET SESSION AUTHORIZATION 사용

en: Backup Globals...
ko: 전역 객체 백업...

en: Backup Server...
ko: 서버 백업...

en: Backup...
ko: 백업...

en: Backup job created.
ko: 백업 작업을 만들었습니다.

en: Backup job failed.
ko: 백업 작업을 실패했습니다.

en: Please provide a filename
ko: 파일 이름을 지정하세요

en: Query Tool
ko: 쿼리 도구

en: All Rows
ko: 모든 자료

en: First 100 Rows
ko: 처음 100개만

en: Last 100 Rows
ko: 마지막 100개만

en: Filtered Rows...
ko: 조건에 맞는 자료만...

en: View/Edit Data
ko: 자료 보기/편집

en: Data Grid Error
ko: 자료 그리드 오류

en: Validation Error
ko: 유효성 오류

en: Query Tool Initialize Error
ko: 쿼리 도구 초기화 작업 오류

en: Edit Data -
ko: 자료 편집 -

en: Query -
ko: 쿼리 -

en: Query Tool Error
ko: 쿼리 도구 오류

en: Open File
ko: 파일 열기

en: Save As
ko: 다른 이름으로 저장

en: Find (Ctrl/Cmd+F)
ko: 찾기 (Ctrl/Cmd+F)

en: Find options
ko: 찾기 옵션

en: Find
ko: 찾기

en: Find Next
ko: 다음 찾기

en: Find Previous
ko: 이전 찾기

en: Replace
ko: 바꾸기

en: Replace All
ko: 모두 바꾸기

en: Jump (Alt+G)
ko: 이동 (Alt+G)

en: Copy
ko: 복사

en: Paste
ko: 붙여넣기

en: Delete
ko: 삭제

en: Indent Selection (Tab)
ko: 선택영역 들여쓰기 (Tab)

en: Unindent Selection (Shift+Tab)
ko: 선택영역 내어쓰기 (Shift+Tab)

en: Inline Comment Selection
ko: 선택영역 줄단위 주석처리

en: Inline Uncomment Selection
ko: 선택영역 줄단위 주석처리 해제

en: Block Comment/Uncomment Selection
ko: 선택영역 단락단위 주석처리

en: Filter
ko: 조건검색

en: Filter options
ko: 필터 옵션

en: Sort/Filter
ko: 정렬/필터

en: 1000 rows
ko: 1000건만

en: 500 rows
ko: 500건만

en: 100 rows
ko: 100건만

en: Execute/Refresh
ko: 실행/새로고침

en: Execute options
ko: 실행 옵션

en: Explain
ko: EXPLAIN

en: Explain Analyze
ko: EXPLAIN ANALYZE

en: Explain Options
ko: Explain 옵션

en: Verbose
ko: 자세히

en: Costs
ko: 비용

en: Buffers
ko: 버퍼

en: Timing
ko: 시간

en: Auto commit?
ko: 자동 커밋?

en: Auto rollback?
ko: 자동 롤백?

en: Cancel query
ko: 쿼리 중지

en: Clear
ko: 모두 지우기

en: Clear Query Window
ko: 쿼리창 모두 지우기

en: Clear History
ko: 내역 모두 지우기

en: Download as CSV
ko: CSV 파일로 다운로드

en: Debugger
ko: 디버거

en: Open in new browser tab
ko: 새 탭으로 열기

en: If set to True, the Debugger will be opened in a new browser tab.
ko: True로 설정하면 디버거는 새 블로우져 탭으로 열립니다.

en: Accesskey (Continue/Start)
ko: 단축키 (계속/시작)

en: Accesskey (Stop)
ko: 단축키 (중지)

en: Accesskey (Step into)
ko: 단축키 (단계별 진행)

en: Accesskey (Step over)
ko: 단축기 (단계별 진행 건너뜀)

en: Accesskey (Toggle breakpoint)
ko: 단축키 (중단점 지정/해제)

en: Accesskey (Clear all breakpoints)
ko: 단축키 (모든 중단점 지우기)

en: Edit grid values
ko: 그리드 값 편집

en: Previous tab
ko: 이전 탭

en: Next tab
ko: 다음 탭

en: Functions with a colon in the name cannot be debugged.
ko: 함수 이름에 콜론 문자가 있으면 디버그 할 수 없습니다.

en: EDB Advanced Server wrapped functions cannot be debugged.
ko: EDB Advanced Server용 암호화된 함수는 디버그 할 수 없습니다.

en: An 'edbspl' target with a variadic argument is not supported and cannot be debugged.
ko: 프로시져 언어가 'edbspl' 이고 variadic 인자를 사용하는 함수는 디버그 할 수 없습니다.

en: Failed to find the pldbgapi extension in this database.
ko: 이 데이터베이스에서 pldbgapi 확장모듈을 찾을 수 없습니다.

en: The debugger plugin is not enabled. Please create the pldbgapi extension in this database.
ko: 디버거를 사용할 수 없습니다. 먼저 이 데이터베이스에 pldbgapi 확장모듈을 설치하십시오.

en: The function/procedure cannot be debugged
ko: 이 함수/프로시져는 디버그 할 수 없습니다

en: You must be a superuser to set a global breakpoint and perform indirect debugging.
ko: 디버그 작업에서 전역 중단점 지정, 직접 디버깅 같은 작업을 하려면 슈퍼유저여야 합니다.

en: Could not fetch debugger plugin information.
ko: 디버거 정보를 가져올 수 없습니다.

en: The debugger plugin is not enabled. Please add the plugin to the shared_preload_libraries setting in the postgresql.conf file and restart the database server for indirect debugging.
ko: 디버거 기능이 활성화 되어있지 않습니다. 디버거 플러그인을 postgresql.conf 파일 안에 있는 shared_preload_libraries 환경설정 매개변수에 지정하고, 데이터베이스를 재실행 한 뒤 사용하세요.

en: Please upgrade the pldbgapi extension to 1.1 or above and try again.
ko: pldbgapi 확장 묘듈을 1.1 이상 버전으로 업그레이드 한 뒤 다시 해보세요.

en: Not connected to server or connection with the server has been closed.
ko: 데이터베이스 접속 실패. 데이터베이스 연결을 확인하세요.

en: Not connected to server or connection with the server hasbeen closed.
ko: 데이터베이스 접속 실패. 데이터베이스 연결을 확인하세요.

en: Debugging aborted successfully.
ko: 디버깅이 잘 중지되었습니다.

en: Value deposited successfully
ko: 값 해제 성공

en: Error while setting the value
ko: 값 지정 중 오류

en: Execution Completed.
ko: 실행 완료.

en: Execution completed with error
ko: 오류가 있는 실행 완료

en: Debugging
ko: 디버깅

en: Debug
ko: 디버그

en: Set breakpoint
ko: 중단점 지정

en: Debugger Error
ko: 디버거 오류

en: Debugger Target Initialization Error
ko: 디버거 타겟 초기화 오류

en: Please enter a value for the parameter.
ko: 해당 매개 변수에 대한 값을 입력하세요.

en: Unable to fetch the arguments from server
ko: 서버에서 해당 인자값을 구할 수 없음

en: Unable to set the arguments on the server
ko: 서버에 인자를 지정할 수 없음

en: Debugger Listener Startup Error
ko: 디버거 리슨너 시작 오류

en: Error while setting debugging breakpoint.
ko: 디버깅 중단점 지정 오류가 발생했습니다.

en: Error while fetching breakpoint information.
ko: 중단점 정보 구하기 오류가 발생했습니다.

en: Error while starting debugging session.
ko: 디버깅 세션 시작 도중 오류가 발생했습니다.

en: Error while executing requested debugging information.
ko: 요청된 디버깅 정보를 실행하는 중 오류가 발생했습니다.

en: Error while fetching variable information.
ko: 변수 정보를 가져오는 중 오류가 발생했습니다.

en: Error while fetching stack information.
ko: 스택 정보 가져오는 중 오류가 발생했습니다.

en: Waiting for another session to invoke the target...
ko: 타겟을 호출하기 위해 다른 세션을 기다리는 중...

en: Error while polling result.
ko: 결과 수집 중 오류가 발생했습니다.

en: Debugger poll end execution error
ko: 디버거 poll 마침 실행 오류

en: Error while executing continue in debugging session.
ko: 디버거 세션에서 continue 실행하기 오류가 발생했습니다.

en: Error while executing step over in debugging session.
ko: 디버거 세션에서 step over 실행하기 오류가 발생했습니다.

en: Error while executing step into in debugging session.
ko: 디버거 세션에서 step into 실행하기 오류가 발생했습니다.

en: Error while executing stop in debugging session.
ko: 디버거 세션에서 stop in 실행하기 오류가 발생했습니다.

en: Error while toggling breakpoint.
ko: 중단점 지정/해제 설정 중 오류가 발생했습니다.

en: Error while clearing all breakpoint.
ko: 모든 중단점 지우는 중 오류가 발생했습니다.

en: Line No.
ko: 줄 번호.

en: Error while selecting frame.
ko: 프래임 선택 중 오류가 발생했습니다.

en: Error while starting debugging listener.
ko: 디버깅 리슨너 시작 중 오류가 발생했습니다.

en: Error while fetching messages information.
ko: 메시지 정보 가져오는 중 오류가 발생했습니다.

en: Local variables
ko: 지역 변수들

en: Messages
ko: 메시지

en: Results
ko: 반환값

en: Stack
ko: 스택

en: Debugger -
ko: 디버거 -

en: Continue/Start
ko: 계속/시작

en: Toggle breakpoint
ko: 중단점 켬/끔

en: Clear all breakpoints
ko: 모든 중단점 지우기

en: Stop
ko: 중지

en: Please select any database object type.
ko: 데이터베이스 객체 종류를 선택하세요.

en: Object Type
ko: 객체 종류

en: Grant Wizard...
ko: GRANT 마법사...

en: Search by object type or name
ko: 객체 종류와 이름 찾기

en: Objects
ko: 객체

en: Object Selection (step 1 of 3)
ko: 객체 선택 (1/3)

en: Please select objects from the list below.
ko: 아래 목록에서 객체를 선택하세요.

en: Please wait while fetching records...
ko: 목록을 구성 중입니다...

en: Privileges Selection (step 2 of 3)
ko: 접근권한 선택 (2/3)

en: Please select privileges for the selected objects.
ko: 선택한 객체의 접근 권한을 선택하세요.

en: Sql Tab
ko: SQL 탭

en: Final (Review Selection) (step 3 of 3)
ko: 마무리 (선택 확인) (3/3)

en: Grant Wizard
ko: GRANT 마법사

en: Import/Export
ko: 가져오기/내보내기

en: Copying table data '{0}.{1}' on database '{2}' and server ({3}:{4})...
ko: {3}{4} 서버, '{2}' 데이터베이스, '{0}.{1}' 테이블 자료를 복사 중...

en: Copying table data '{0}.{1}' on database '{2}' for the server '{3}'...
ko: {3}{4} 서버, '{2}' 데이터베이스, '{0}.{1}' 테이블 자료를 복사 중...

en: Could not find the given server
ko: 지정한 서버를 찾을 수 없음

en: Please connect to the server first...
ko: 먼저 해당 서버로 접속하세요...

en: Please specify a valid file
ko: 바른 파일을 지정하세요

en: Import
ko: 가져오기

en: Export
ko: 내보내기

en: File Info
ko: 파일 정보

en: Columns to import
ko: 가져올 칼럼들

en: Columns for importing...
ko: 가져올 칼럼들...

en: An optional list of columns to be copied. If no column list is specified, all columns of the table will be copied.
ko: 복사할 칼럼들을 선택합니다. 아무 칼럼도 선택하지 않으면, 모든 칼럼이 복사됩니다.

en: Columns to export
ko: 내보낼 칼럼들

en: Colums for exporting...
ko: 내보낼 칼럼들...

en: NULL Strings
ko: NULL 문자열

en: Specifies the string that represents a null value. The default is \N (backslash-N) in text format, and an unquoted empty string in CSV format. You might prefer an empty string even in text format for cases where you don't want to distinguish nulls from empty strings. This option is not allowed when using binary format.
ko: NULL값을 표시하는 문자열을 지정합니다. text 양식에서는 \N 문자열이 기본값이며, CSV 양식에서는 따옴표 없는 빈 문자열 입니다. text 양식에서 빈 문자열을 사용하게 되면, 실재 빈 문자열과, NULL 사이 구분이 모호해집니다.  이 옵션은 binary 양식에서는 무시 됩니다.

en: Not null columns
ko: NOT NULL 칼럼들

en: Not null columns...
ko: NOT NULL 칼럼들...

en: Do not match the specified column values against the null string. In the default case where the null string is empty, this means that empty values will be read as zero-length strings rather than nulls, even when they are not quoted. This option is allowed only in import, and only when using CSV format.
ko: CSV 자료에는 NULL 값으로 되어 있고, 칼럼은 NOT NULL 인 경우, 여기서 해당 칼럼을 지정해서, 그 값을 빈문자열로 지정하는 옵션입니다. 이 옵션은 가져오기 작업에서, CSV 양식일 때만 적용됩니다.

en: Select from list...
ko: 목록에서 선택...

en: Specifies the character that separates columns within each row (line) of the file. The default is a tab character in text format, a comma in CSV format. This must be a single one-byte character. This option is not allowed when using binary format.
ko: 칼럼 구분 문자를 지정하세요. text 양식에서는 탭 문자가, CSV 양식에서는 쉼표가 기본값입니다. 이 문자는 1 바이트 문자여야만 합니다. binary 양식에서는 이 옵션 값 지정을 허용하지 않습니다.

en: Quote
ko: 따옴표

en: Specifies the quoting character to be used when a data value is quoted. The default is double-quote. This must be a single one-byte character. This option is allowed only when using CSV format.
ko: 자료를 따옴표로 둘러쌀 때 사용할 문자입니다. 기본값은 큰따옴표 문자입니다. 이 문자는 1 바이트 문자여야 합니다. 이 옵션은 CSV 양식일 때만 적용됩니다.

en: Escape
ko: 이스케이프

en: Specifies the character that should appear before a data character that matches the QUOTE value. The default is the same as the QUOTE value (so that the quoting character is doubled if it appears in the data). This must be a single one-byte character. This option is allowed only when using CSV format.
ko: 따옴표 문자가 자료 안에 있을 때 구분하기 위한 문자입니다. 초기값은 따옴표 문자와 같습니다. (그래서 따옴표 두 개로 처리됩니다.) 이 문자는 1 바이트 문자여야 합니다. 이 옵션은 CSV 양식일 때만 적용됩니다.

en: Import/Export...
ko: 가져오기/내보내기...

en: Please select server or child node from tree.
ko: 탐색기에서 서버 또는 그 하위 노드를 선택하세요.

en: Import/export job created.
ko: 가져오기/내보내기 작업 프로세스를 만들었습니다.

en: Import/export job failed.
ko: 가져오기/내보내기 작업 실패.

en: Escape should contain only one character
ko: 이스케이프 문자는 단일 문자여야 함

en: Quote should contain only one character
ko: 따옴표는 단일 문자여야 함

en: Delimiter should contain only one character
ko: 구분문자는 하나의 문자여야 함

en: Please provide filename
ko: 파일 이름을 지정하세요

en: Import/Export data - table '%s'
ko: 자료 가져오기/내보내기 - '%s' 테이블

en: Maintenance
ko: 관리

en: Maintenance ({0})
ko: 관리 ({0})

en: Vacuum
ko: VACUUM

en: Analyze
ko: ANALYZE

en: Reindex
ko: REINDEX

en: Cluster
ko: CLUSTER

en: Running Query:
ko: 실행한 쿼리:

en: Maintenance operation
ko: 관리 작업

en: Verbose Messages
ko: 자세한 메시지

en: Maintenance...
ko: 유지보수...

en: Maintenance error
ko: 유지보수 오류

en: Maintenance job creation failed.
ko: 관리 작업 프로세스 만들기 실패.

en: Restore
ko: 복원

en: Restoring backup on the server '{0}'...
ko: '{0}' 서버에 백업 자료를 복원중입니다...

en: File could not be found.
ko: 파일을 찾을 수 없습니다.

en: Custom or tar
ko: Custom 또는 Tar

en: Restore options
ko: 복원 옵션

en: Clean before restore
ko: 복원 작업 전에 모든 자료 지움

en: Single transaction
ko: 하나의 트랜잭션으로 처리

en: No data for Failed Tables
ko: 실패한 테이블에는 자료 없음

en: Miscellaneous / Behavior
ko: 기타 / 기능

en: Exit on error
ko: 오류 발생 시 마침

en: Restore...
ko: 복원...

en: Restore (%s: %s)
ko: 복원 (%s: %s)

en: Restore job created.
ko: 복원 작업 프로세스 만듬.

en: Restore job failed.
ko: 복원 작업 실패.

en: SQL Editor
ko: SQL 편집기

en: Query tool
ko: 쿼리 도구

en: Transaction ID not found in the session.
ko: 해당 세션에 트랜잭션 ID가 없음.

en: ******* Error *******
ko: ******* 오류 *******

en: No primary key found for this object, so unable to save records.
ko: 이 객체에는 기본키가 없어, 자료를 저장할 수는 없습니다.

en: Either transaction object or session object not found.
ko: 트랜잭션 객체도 세션 객체도 찾을 수 없음.

en: File type not supported
ko: 지원하지 않는 파일 형식

en: Filter string is empty.
ko: 검색 조건 문자열이 비어있습니다.

en: Data cannot be saved for the current object.
ko: 현재 객체에 대해서 자료를 저장할 수 없습니다.

en: Data Output
ko: 자료 출력

en: Query History
ko: 쿼리 내역

en: Notifications
ko: 알림

en: The data has changed. Do you want to save changes?
ko: 자료가 바뀌었습니다. 저장할까요?

en: The text has changed. Do you want to save changes?
ko: 텍스트가 바뀌었습니다. 저장할까요?

en: Don't save
ko: 저장안함

en: Save changes?
ko: 바뀐 내용을 저장할까요?

en: Fetching all records...
ko: 모든 자료를 가져오는 중...

en: Unsaved changes
ko: 저장되지 않은 변경사항

en: Are you sure you wish to discard the current changes?
ko: 현재 변경 내용을 버릴까요?

en: Clear history
ko: 내역 지우기

en: Are you sure you wish to clear the history?
ko: 내역을 정말 다 지울까요?

en: Connection Warning
ko: 접속 경고

en: Continue
ko: 계속

en: The data has been modified, but not saved. Are you sure you wish to discard the changes?
ko: 자료가 변경되었지만 아직 저장되지 않았습니다. 저장할까요?

en: Initializing query execution.
ko: 쿼리 실행 초기화 합니다.

en: Waiting for the query execution to complete...
ko: 쿼리 실행이 완료될 때까지 기다리고 있습니다...

en: Loading data from the database server and rendering...
ko: 데이터베이스 서버에서 자료를 불러와서 랜더링 중...

en: Successfully run. Total query runtime: %s.
ko: 실행 완료. 총 쿼리 실행시간: %s.

en: %s rows affected.
ko: %s 로우가 영향받았음.

en: Row(s) deleted.
ko: 로우가 삭제됨.

en: Operation failed
ko: 작동 실패

en: Delete Row(s)
ko: 로우 삭제

en: Are you sure you wish to delete selected row(s)?
ko: 선택한 로우를 삭제할까요?

en: Saving the updated data...
ko: 변경된 자료를 저장 중...

en: Data saved successfully.
ko: 자료 저장 성공.

en: Loading the file...
ko: 파일 불러오는 중...

en: Saving the queries in the file...
ko: 쿼리를 파일에 저장 중...

en: File saved successfully.
ko: 파일 저장 성공.

en: Applying the new filter...
ko: 새 필터 적용 중...

en: Removing the filter...
ko: 필터 삭제 중...

en: Applying the filter...
ko: 필터 적용 중...

en: Setting the limit on the result...
ko: 결과 제한 설정 중 ...

en: Cancel Query Error
ko: 쿼리 실행 취소 오류

en: Auto Rollback Error
ko: 자동 롤백 오류

en: Auto Commit Error
ko: 자동 커밋 오류

en: Explain options error
ko: 실행계획 옵션 오류

en: Data sorting object updated successfully
ko: 정렬 작업 완료

en: Failed to update the data on server.
ko: 자료 변경 작업 실패.

en: If set to True, the Query Tool will be opened in a new browser tab.
ko: True로 설정하면, 쿼리 도구가 새 블로우져 탭으로 열립니다.

en: Verbose output?
ko: 상세 출력?

en: Show costs?
ko: 비용 보임?

en: Show buffers?
ko: 버퍼수 보임?

en: Show timing?
ko: 작업시간 보임?

en: Font size
ko: 폰트 크기

en: Tab size
ko: 탭 크기

en: The number of spaces per tab. Minimum 2, maximum 8.
ko: 탭 여백 수. 최소 2, 최대 8.

en: Use spaces?
ko: 공백문자로 처리할까요?

en: Specifies whether or not to insert spaces instead of tabs when the tab key or auto-indent are used.
ko: 자동 들여쓰기 상황에서 탭 문자의 여백 만큼을 공백문자로 채웁니다.

en: Line wrapping?
ko: 자동 줄바꿈 사용?

en: Specifies whether or not to wrap SQL code in the editor.
ko: SQL 편집기에서 자동 줄 바꿈 기능을 사용합니다.

en: Insert bracket pairs?
ko: 괄호 기호 짝꿍 자동 삽입?

en: Specifies whether or not to insert paired brackets in the editor.
ko: 편집기에서 괄호 관련 기호를 사용시, 자동으로 그 짝에 맞는 기호를 삽입합니다.

en: Brace matching?
ko: 괄호 짝 맞추기 검사?

en: Specifies whether or not to highlight matched braces in the editor.
ko: 괄호 관련 기호들의 짝이 되는 기호에 대해서 표시합니다.

en: Prompt to save unsaved query changes?
ko: 저장되지 않은 변경된 쿼리를 저장할지 물어봄?

en: Specifies whether or not to prompt user to save unsaved query on query tool exit.
ko: 쿼리 도구가 종료될 때 저장 되지 않은 쿼리에 대해서 저장할지를 물어봅니다.

en: Prompt to save unsaved data changes?
ko: 저장하지 않은 자료 변경이 있을 때 저장할지 물어봄?

en: Specifies whether or not to prompt user to save unsaved data on data grid exit.
ko: 자료 편집 그리드 창이 종료될 때, 저장하지 않은 자료에 대해서 저장할지 물어봅니다.

en: CSV quoting
ko: CSV 따옴표

en: CSV Output
ko: CSV 출력

en: CSV quote character
ko: CSV 따옴표 문자

en: CSV field separator
ko: CSV 필드 구분문자

en: CSV output
ko: CSV 출력

en: Connection status
ko: 연결 상태

en: If set to True, the Query Tool will monitor and display the connection and transaction status.
ko: True로 설정하면, 쿼리 도구 창에서 연결 상태와 트랜잭션 상태를 확인할 수 있습니다.

en: Connection status refresh rate
ko: 연결 상태 갱신 주기

en: The number of seconds between connection/transaction status polls.
ko: 지정한 시간(초) 간격으로 연결 상태와 트랜잭션 상태를 확인합니다.

en: Execute query
ko: 쿼리 실행

en: EXPLAIN query
ko: 실행 계획 보기

en: EXPLAIN ANALYZE query
ko: 실행 결과 분석

en: Download CSV
ko: CSV 파일 다운로드

en: Accesskey (Open file)
ko: 단축키 (파일 열기)

en: Accesskey (Delete rows)
ko: 단축키 (로우 삭제)

en: Accesskey (Cancel query)
ko: 단축키 (쿼리 중지)

en: Keywords in uppercase
ko: 예약어는 대문자로

en: Auto completion
ko: 자동 완성

en: If set to True, Keywords will be displayed in upper case for auto completion.
ko: True로 지정하면, 예약어가 대문자로 자동 표시됩니다.

en: Invalid email address.
ko: 잘못된 이메일 주소입니다.

en: Missing field: '{0}'
ko: 필드가 빠졌습니다: '{0}'

en: User deleted.
ko: 사용자 삭제됨.

en: Filter by email
ko: 이메일 기준 필터

en: pgAdmin 4 login
ko: pgAdmin 4 로그인

en: Email
ko: 이메일

en: New password
ko: 새 비밀번호

en: Confirm password
ko: 비밀번호 확인

en: Email address cannot be empty.
ko: 이메일 주소를 입력하세요.

en: Invalid email address: %s.
ko: 잘못된 이메일 주소: %s.

en: The email address %s already exists.
ko: %s 주소의 이메일이 이미 있음.

en: Role cannot be empty for user %s.
ko: %s 사용자의 롤을 입력하세요.

en: Password cannot be empty for user %s.
ko: %s 사용자의 비밀번호를 입력하세요.

en: Password must be at least 6 characters for user %s.
ko: %s 사용자의 비밀번호는 적어도 6 글자 이상이어야 합니다.

en: Confirm Password cannot be empty for user %s.
ko: %s 사용자 비밀번호 확인 입력란도 입력하세요.

en: Passwords do not match for user %s.
ko: %s 사용자의 비밀번호가 서로 틀립니다.

en: Cannot delete user.
ko: 사용자 삭제할 수 없음.

en: Cannot delete currently logged in user.
ko: 현재 로그인 된 사용자는 삭제할 수 없음.

en: Delete user?
ko: 사용자를 지울까요?

en: Are you sure you wish to delete this user?
ko: 이 사용자를 지우려고 하나요?

en: Error during deleting user.
ko: 사용자 삭제 중 오류 발생.

en: This user cannot be deleted.
ko: 해당 사용자를 지웠습니다.

en: User Management
ko: 사용자 관리

en: User '%s' saved.
ko: '%s' 사용자 저장됨.

en: Error saving user: '%s'
ko: 사용자 저장 오류: '%s'

en: Add new user
ko: 새 사용자 추가

en: Cannot load user roles.
ko: 사용자 롤을 불러올 수 없음.

en: Discard unsaved changes?
ko: 저장되지 않은 변경 사항을 버릴까요?

en: Are you sure you want to close the dialog? Any unsaved changes will be lost.
ko: 이 대화창을 닫을까요? 닫으면 모든 저장되지 않은 변경 사항을 버립니다.

en: Not implemented.
ko: 아직 구현되지 않았음.

en: Service Unavailable
ko: 서비스 이용 가능 상태 아님

en: Connection to the SSH Tunnel for host '{0}' has been lost. Reconnect to the database server.
ko: '{0}' 호스트용 SSH 터널 연결이 끊겼습니다. 서버 접속을 다시 하세요.

en: Invalid value for a boolean option.
ko: 불린형 옵션 값이 잘못 되었음.

en: Invalid value for an integer option.
ko: 정수형 옵션 값이 잘못 되었음.

en: Invalid value for a numeric option.
ko: 숫자형 옵션값이 잘못 되었음.

en: Invalid value for a date option.
ko: 날짜형 옵션 값이 잘못 되었음.

en: Invalid value for a datetime option.
ko: 일시형 옵션 값이 잘못 되었음.

en: Invalid value for an options option.
ko: 선택형 옵션 값이 잘못 되었음.

en: Invalid value for a keyboard shortcut option.
ko: 단축키 설정이 잘못 되었음.

en: Could not find the specified module.
ko: 지정한 모듈을 찾을 수 없습니다.

en: Module '{0}' is no longer in use.
ko: '{0}' 모듈을 더 이상 사용하지 않음.

en: Module '{0}' does not have category with id '{1}'
ko: '{0}' 모듈은 '{1}' id 카테고리에 없습니다.

en: Could not find the specified preference.
ko: 지정한 설정을 찾을 수 없습니다.

en: Driver '{0}' has not been implemented.
ko: '{0}' 드라이버는 아직 구현되지 않았습니다.

en: Failed to setup the role with error message:
    {0}
ko: 롤 설정 실패, 오류 메시지:
    {0}

en: Failed to create cursor for psycopg2 connection with error message for the server#{1}:{2}:
    {0}
ko: 서버#{1}:{2}용 psycopg2 connection 객체에서 커서 만들기 실패:
    {0}

en: Attempting to reconnect to the database server (#{server_id}) for the connection - '{conn_id}'.
ko: 연결을 위해 데이터베이스 서버(#{server_id})로 재접속 중입니다 - '{conn_id}'.

en: The query executed did not return any data.
ko: 해당 쿼리가 어떤 자료로 반환하지 않았습니다.

en: Cursor could not be found for the async connection.
ko: 비동기식 연결용 커서를 찾을 수 없습니다.

en: Asynchronous query execution/operation underway.
ko: 비동기식 쿼리 실행/처리 중입니다.

en: 
    Failed to reset the connection to the server due to following error:
    {0}
ko: 
    서버 연결 리셋 작업 중 실패, 오류 메시지:
    {0}

en: Not connected to the database server.
ko: 해당 데이터베이스 서버와 접속이 끊긴 상태임.

en: SQL state:
ko: SQL 상태:

en: Detail:
ko: 자세히:

en: Hint:
ko: 힌트:

en: Character:
ko: 위치:

en: Context:
ko: 내용:

en: Could not find the specified database.
ko: 지정한 데이터베이스를 찾을 수 없음.
